התקווה שווה זהב ושתי מדליות

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




ביום שני האחרון (19.5) ערך הועד האולימפי יום עיון מרשים לתקשורת הישראלית לקראת המשחקים האולימפיים. כל ערוצי הספורט של ישראל היו נוכחים באולם ושמעו מפי הועד כיצד להתכונן לקראת הנסיעה לסין והם כמעט בטוחים שנחזור לפחות עם מדליה או שתיים








79 ימים נותרו עד לתחילת המשחקים האולימפיים. ישראל יוצאת לסין עם משלחת גדולה ותקווה אופטימית יותר מבעבר, ומצפה לחזור עם מדליה אחת או שתיים, כך אמרו ראשי הועד האולימפי. יום העיון החל בהרצאה מרתקת על תרבותה ההיסטורית של סין מאת יצחק שלף, שגריר ישראל בדימוס. אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי וראש המשלחת לבייג'ין, תדרך את כתבי הספורט השונים שיצטרפו למשלחת כיצד עליהם להתנהג שם, וגילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי סיפר על המשלחת בהיבט המקצועי. בהמשך היום סקרו מיטב המומחים את ענפי הספורט בהם ישראל תשתתף ומדדו סיכוייהם של הספורטאים להצליח.

אולימפיאדת בייג'ין 2008 מספקת אין ספור כותרות מאז שהוכרז ששם היא תתקיים. זו אולי האולימפיאדה הראשונה ששנויה כל כך במחלוקת ונתונה לביקורת כל כך קשה מצד מדינות העולם. סין מבחינתה קבעה לעצמה מטרה ולמרות הביקורת הקשה היא עומדת בזמנים ומקימה את אחת מהאולימפיאדות המרשימות ביותר, ובתוך זמן מאוד קצר. צריך להבין, סין עברה מהפכות רבות בעשורים האחרונים, ובמיוחד בעשור האחרון היא משנה את פניה למערב ופותחת יותר את שעריה לעולם. סין מנסה להראות שאין היא רוצה להתרחק משאר העולם אלה להפך היא מאוד רוצה להתקרב, אבל ה"ערפל" המרחף בה עדיין מרתיע.

מעולם לא הייתה מדינה שהשקיעה סכומים כמו שסין משקיעה בהכנת התשתיות לאולימפיאדה – תכנית מתאר הכוללת פארק אולימפי ירוק, 19 אצטדיונים חדשים, וקו נוף עירוני חדש. סין מצוידת באמביציה, והולכת להוכיח לעולם שהיא יכולה לעשות את זה הכי טוב מכולם.

ההערכות לאולימפיאדה נמצאות כבר בשיאן, ומספר פרויקטים מתנהלים במקביל על מנת שהיא תגיע מוכנה לאולימפיאדה, מזג האוויר הבעייתי בחודש אוגוסט בשילוב של סופות חול, וגשמים, אוויר לא נקי במיוחד, מאיימים על הסיניים, והרבה משאבים כלכליים הולכים אף לכיוונים האלו כשהשאיפה היא למספר גדול יותר ויותר של ימים בהירים שבהם רואים את השמיים. לצורך העניין נבנו פארקים עירוניים, הושקעו כספים בשמורות טבע, נשתלו חגורות ירוקות סביב כבישים, ונטעו עצים באזור מונגוליה הפנימית על מנת לעצור את סופות החול שמאיימות על בייג'ינג.








במסגרת ההכנות, אפילו נהגי המונית נשלחו ללמוד אנגלית בסיסית, התחילו לתת קנסות ליורקים וליורקות, השקיעו מיליוני דולרים בשיפוץ של אתרים ארכיאולוגים, וגם החוטונגים, שמהווים עולם הולך ונעלם לאחר פרצי הבנייה המסיבית, משופצים והפוטנציאל התיירותי שלהם מוכר לשלטונות ולכן גם כסף מוזרם לשיפוץ ובניית תשתיות בסיסיות של ביוב וכו'. מי שמגיע לבייג'ינג בימים אלו יימצא עיר שנראית כמו אתר בנייה גדול, אבל אם יש משהו אחד וודאי זה שב- 08.08.08 העיר תהיה ממורקת ומצוחצחת, זוהרת ומוכנה לאולימפיאדה.

למי שרוצה להבטיח לעצמו מקום באולימפיאדה מומלץ להזמין מקומות בהקדם. המחירים הגיעו ל- 4000 אירו לאדם ועולים כלפי מעלה בהתאם לבית מלון, טיסות בינלאומיות, ותוכן האירועים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג