הסוף לסנסציה: האם השיא של אולגה לנסקי יפסל?

עולם הספורט הישראלי סוער, השיא של אולגה לנסקי ב-100 מ’ ריצה עשוי להיפסל עקב אי התייצבותה לבדיקת סמים המחייבת את אישורו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עולם הספורט הישראלי סוער, השיא של אולגה לנסקי ב-100 מ' ריצה עשוי להיפסל עקב אי התייצבותה לבדיקת סמים המחייבת את אישורו

מאת:מערכת שוונג


את הסיפור הקפקאי הזה גם פרנץ קפקא היה מתקשה לשרבט, למרות כשרונו הרב בבדיית סיפורים ועלילות משנה. כזכור, ביום שבת האחרון
אולגה לנסקי שברה את השיא הלאומי בריצה ל- 100 מטרים, בן 42 השנים בו החזיקה אסתר רוט שחמורוב וכמעט מיד לאחר מכן כבר היתה בדרך לבדיקת סמים כמתחייב.
מבדיקה של שוונג עולה, כי לנסקי כבר היתה בדרכה לבדיקת סמים, אך קיבלה הודעה כי זאת לא תוכל להתבצע.



אולגה לנסקי דקות לאחר ששברה את השיא. האם ייפסל?
צילום: טיבור יגר



דובר איגוד האתלטיקה, אורן בוקשטיין, סיפר כי בסביבות השעה 16:30 בשבת הוא דיבר עם לנסקי שעדכנה אותו בשני דברים. האחד כי היא תופיע בתכנית הבוקר של ערוץ 2 למחרת (יום ראשון) והשני כי היא כבר היתה בדרכה לבדיקת סמים אך הודעה מהוועדה למניעת סמים בספורט (האמורה לבצע את הבדיקה, י.ב.ע) נמסר לה כי בעקבות תקלה לא תוכל להתבצע הבדיקה ולכן היא תידחה ליום ראשון (למחרת) בבוקר.

למרות מספר פניות של שוונג, אל מספר גורמים הקשורים ויכולים לשפוך אור על המקרה, לא הצליח אף אחד ממקבלי הפניות להשיב על כמה שאלות מטרידות. שאלת השאלות היא מדוע לאחר הודעתה של לנסקי כי היא חייבת לטוס לאוקראינה בעקבות הידרדרות במצבה של סבתה, אי אפשר היה לקבוע לה בדיקות שם? לאחר הנחיתה.

כמו כן נשאלת השאלה האם גורם מקצועי כלשהו הודיע לאולגה לנסקי, בשיחת טלפון, מסרון, דוא"ל או בכל דרך שהיא כי אם לא תתייצב לבדיקה החלופית (ביום ראשון) התוצאה שקבעה בתחרות בשבת (השיא) עשויה להיפסל וזאת על פי התקנון.

תגובת אולגה לנסקי כפי שנמסרה על ידי איגוד האתלטיקה:
"כל מה שנכתב עליי מבוסס על שמועות ושקרים. לא השתמשתי בשום חומרים אסורים ואני מוכנה כמובן לעבור את הבדיקה ברגע שאשוב לארץ. בשבת בצהריים הודיעו לי שאצטרך להתייצב בסביבות 6 וחצי בערב באצטדיון הדר יוסף לבדיקה. כבר הייתי בדרך לאצטדיון ואז התקשרו אליי והודיעו שהבדיקה מבוטלת, או בלשונם: 'עקב בלאגן שיש לנו לא נוכל לבצע את הבדיקה היום'. בלילה הודיעו לי שסבתא שלי מאושפזת במצב קריטי בבית חולים ונאלצתי לעזוב בדחיפות את הארץ. נכון לעכשיו המצב הבריאותי של סבתא שלי חשוב לי מכל דבר אחר".

ד"ר ז'ק אשרוב, יו"ר הוועדה למניעת סמים בספורט מסר היום: "אולגה לנסקי הפכה בשבת מנערה אלמונית לגיבורת ישראל בעקבות השיא ששברה. אני לא רוצה ללכלך את גיבורת ישראל לפני שמשהו מוכח אחרת". על הבדיקה שאליה לנסקי לא הופיעה אמר ד"ר אשרוב: "מאחר וזו היתה תחרות קטנה ללא בדיקות סמים, אולגה לנסקי קיבלה זימון להתייצב לבדיקה שנקבעה לה למחרת התחרות. היא הודיעה לנו במסרון שהיא לא תגיעה בגלל שהיא טסה. בעקבות המקרה הזה היא תועמד לדין כשתחזור לארץ".

חשוב לציין שהגוף שיעמיד את אולגה לנסקי לדין הוא הוועדה למניעת סמים בספורט. לפני כשנתיים ייסדה הוועדה בית דין משלה כדי, שספורטאים לא יעמדו לדין באיגודים שלהם מכיוון שכך עלול להיווצר מצב של ניגוד אינטרסים. 

ההודעה הרשמית של איגוד האתלטיקה (נמסרה עוד לפני התגובה של לנסקי):
איגוד האתלטיקה קיבל הודעה מהוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט בראשותו של ד"ר ז'ק אשרוב, על כך שהאתלטית אולגה לנסקי לא התייצבה לבדיקה אליה זומנה אחרי התחרות בשבת. בהודעה שנמסרה לאיגוד מהוועדה נאמר שאולגה לנסקי טסה לאוקראינה עקב מצבה הבריאותי של סבתה.

בזמן שאיגוד האתלטיקה ממתין לקבלת הדו"ח מיו"ר הוועדה, ד"ר ז'ק אשרוב, באשר למקרה, יו"ר האיגוד, רו"ח דורון קופמן מבהיר: "הנסיעה של אולגה היא בניגוד מוחלט לנהלים והיא תידרש להסברים בפני בית הדין של הוועד האולימפי עם חזרתה ארצה". כאמור אין בהודעה זו להסביר את דחיית הבדיקה משבת לראשון, האם לנסקי קיבלה הבהרה על האפשרות שהשיא עשוי להיפסל והאם זה בכלל אפשרי והיה ניסיון לתאם לה בדיקה חלופית באוקראינה.

גורמים באיגוד האתלטיקה אמרו שיש להם תחושה מאוד לא טובה מהסיפור ונכון לכתיבת שורות אלו לא הצליח אף אחד ליצור עימה קשר ולברר לשלומה של סבתה.

22.4.2014




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג