הנשים של קונה

הילה מימון עושה לנו סדר ברשימת המועמדות לניצחון באליפות העולם באיש הברזל אשר תיערך ביום שבת הקרוב 9 באוקטובר 2011
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הילה מימון עושה לנו סדר ברשימת המועמדות לניצחון באליפות העולם באיש הברזל אשר תיערך ביום שבת הקרוב 9 באוקטובר 2011

מאת:הילה מימון


כריסטי וולינגטון – אם תהיתם על מי להמר לראש דוכן המנצחות של הנשים בקונה, אז השם הוא וודאי כמו להמר על זריחת השמש ביום שלמחרת. כמי שבחרה להתחרות באליפות הבכורה שלה ב- 2007 לפי הציטוט הבא: "בתחילה הצג חזות ביישנית כשל עלמה, עד אשר ייתן לך אויבך פתח; ואז עטה את זריזותה של ארנבת, ויהיה זה מאוחר מכדי שיוכל אויבך להגיב" (סאן זו, אומנות המלחמה).  נראה שאין בנמצא יריבה שתכריע אותה ביום שבו תתייצב על מסלול המלחמה בקונה.

שלוש שנים ברציפות ניצחה וולינגטון באליפות העולם (בשנה הרביעית נעדרה מקו הזינוק עקב מחלה בבוקר התחרות), היא ניצחה בכל תחרות איש הברזל אליה זינקה, מחזיקה במספר שיא של תוצאות מהירות מ- 9 שעות ובזמן המהיר ביותר לאישה למרחק איש הברזל אותו קבעה בתחרות בה סגרה את החמישייה הראשונה של הדרוג הכללי.

כריסטי וולינגטון - עם שליטה מוחלטת ויכולות משמיטות לסת


כריסטי וולינגטון – עם שליטה מוחלטת ויכולות משמיטות לסת
(צילום: Dontworry )


עם שליטה מוחלטת ויכולות משמיטות לסת,
כל טבלת תוצאות בנשים נגזרת החל מהמקום השני. מעידות על כך בכל ראיון גם מתחרותיה, הארנבת ברחה ולאויב אין מענה, האומנם?

המשחק המתחולל מאחורי הקלעים,
היריבויות הסמויות והגלויות יכולות לטרוף את הקלפים מחדש. המאבק הפסיכולוגי, בין המתחרים ובינם לבין עצמם על המסלול ביום התחרות, אין להמעיט בערכו, על כך יעידו כל דיווחי הלפני ואחרי של הצמרת המקצוענית וההיסטוריה של ההפסדים והניצחונות על האי.

בניגוד לתחרויות הסבב, בהן אספו נקודות דירוג לקראת אליפות העולם, בקונה יש הזדמנות לעבודה משותפת בין המתחרות אשר יכולה להכריע במעט את עליונותה של CHRISSIE, אז אילו כוחות יחברו יחד כנגד המלכה?

מירנדה קרפרי, האלופה המכהנת היא חברה קרובה של ג'ולי דיבנס, מי שסגרה את דוכן המנצחות של האליפות ב- 2010. ציוצי הטראש בין השתיים, בשבוע האחרון, ממלאים את טוויטר באווירת "יאללה בלאגן". על דוכן המנצחות, בין החברות, הפרידה בשנה שעברה קרוליין סטפן חברה בקבוצת טיביבי (TBB) אשר בראשה עומד מאמנה הראשון של כריסטי ומי שהעניק לה את הספר "אומנות המלחמה" לפני אותה אליפות ראשונה ב- 2007. גם קרוליין לא לבד, איתה על קו הזינוק בקונה יהיו עוד 3 חברות קבוצת TBB-  מרי בת' אליס, איימי מארש ומאקי נישיוצ'י.

 אם מתבוננים בנתונים הסטטיסטים שאוגדו למופת בקישור הבא: trirating.com קרוליין, מרי בת' ואיימי הן מועמדות בטוחות לחמישייה הראשונה. כחברות בקבוצה, המקדשת רכיבה אימתנית, יתכן כי בהינתן פער לטובתן ביציאה מהמים הן יוכלו לשמר עבודה משותפת ברכיבה שתקשה על כריסטי להכריע את שדה המתחרות בשלב הרכיבה כפי שעשתה בשנים קודמות. אם תצליח גם מירנדה לקחת חלק בחבורה, עם קצת עזרה מג'ולי בשחייה, אז יכולות הריצה של מירנדה עשויות ביום של רגליים טובות לתת לה עדיפות לניצחון.

ובכל זאת, חמישיה ביום בטוח?
1. כריסטי וולינגטון
2. מירנדה קרפרי
3. קרולין סטפן
4. מרי בת' אליס
5. ג'ולי דיבנס
ולמי שלא יכול בלי סוסים שחורים…שימו לב לקטריונה מוריסון, רייצ'ל ג'וייס ווריג'יניה בראסאטגווי.

קרולין סטפן - מקום שני בשנה שעברה

קרולין סטפן – מקום שני בשנה שעברה (צילום: Dontworry )


אם ניתן לסכם הכל במילותיהן של המתחרות אז הנה לכם מטבע המאבק על שני צדדיו:

כריסטי וולינגטון:

"תמיד אמרתי שאלו לא הזמן בו ניצחתי או מספר הניצחונות שלפיהם ארצה שיזכרו אותי, אלא האופן שבו ניצחתי – להלחם נקי, להילחם הוגן ולעשות את אלו עם תשוקה ושמחה שיהוו השראה לסובבים אותי…" (מתוך האתר של CHRISSIE, (www.chrissiewellington.org

רבקה קיט:
"אנשים תמיד אומרים כמה מדהימה היא כריסטי. אני אומרת שכל מי שמכיר אותה ואת הענף יודע שהיא נקייה, לעולם אין סימן שאלה לגביה… אני חושבת שזה ברור. זו האישיות שלה והערכים. תסתכלו על הרגליים שלה. צילמתי אותן. לא רואים הרבה גברים עם רגליים כאלה… היא כנראה לא תפסיד תחרות איש ברזל… ברט בנה אותה והוא יודע מה זה ייקח לשבור אותה. אבל אין אף אחת שיכולה. זו האמת. אני צריכה להתחרות בה ואני שונאת להכיר בעובדה הזו, אבל התחרות היא על המקום השני…"
(מתוך ראיון שנתנה רבקה קיט לwww.slowtwich.com,13.8.2011)

רבקה היא חברה בקבוצת TBB ומתאמנת אצל ברט סאטון שהיה מאמנה הראשון של כריסטי וולינגטון.


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית

קישורים: טריאתלון, נשים בספורט


אתר –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג