ה"מנטליסט" הישראלי-אמריקאי המפורסם שסיים את האולטרות הקשות בעולם

ראיון אישי עם מי שנחשב לאחד מהכישרונות העולים בארה"ב, לאחר שזכה בתחרות היוקרתית America's Got Talent, אך מה שלא ידוע על עוז פרלמן הישראלי הוא שמדובר בחובב ריצות מחונן שבאמתחתו מרתונים רבים אך גם השתתפות באולטרה באדווטר והספרתטלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם השם עוז פרלמן נשמע לכם מוכר, אז זה כנראה בגלל זכייתו במקום השלישי בתכנית האמריקאית America's Got Talent כאשר הדהים את השופטים במופע של קריאת מחשבות. פרלמן, ישראלי-אמריקאי, בן 34, מנטליסט במקצועו, נולד בנהריה ועבר עם משפחתו להתגורר בארצות הברית, הוא אחד מהשמות החמים של תעשיית הבידור האמריקאית, אך בקהילת הרצים האמריקאית הוא ידוע כרץ מחונן ומוכשר.

יוטיוב | עוז פרלמן בתכנית America's Got Talent

כתבות נוספות בנושא
זיכרון צילומי: סיכום אולטרה ספרטתלון בתמונות
מעבר לחומה: מדוע החלטתי להתחרות באולטרה "100 מייל חומת ברלין"
"הריצה מסדרת לי את העולם הפנימי"

"במרתון הראשון ממש סבלתי"

בימים אלו, קשה מאוד לתפוס אותו לראיון, כיוון שלוח הזמנים שלו עמוס במופעים ברחבי ארה"ב. יחד עם זאת, בין אולם מלא אחד לשני, הצליח פרלמן לנצח במרתון לונג איילד בתוצאה מדהימה של 2:29:11 שע' וזו לא התוצאה הכי טובה שלו. הצלחנו לתפוס אותו לראיון קצר כשהוא בשדה התעופה יורד ממטוס אחד ועולה על אחר. אל עולם הריצה נחשף בעקבות אחותו, שגדולה ממנו בשמונה שנים, שהתאמנה למרתון ניו יורק, דבר שגרם לו להחליט לנסות לעשות גם כן מרתון. "היא עשתה את מרתון ניו יורק ואני עשיתי את פילדלפיה", הוא מספר לשוונג בראיון מארה"ב, "מאז, התחלתי לרוץ היא עשתה אמנם מרתון אחד אבל אני המשכתי".

עוז פרלמן עם ביל קלינטון | צילום Cybernavigator

עוז פרלמן יחד עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון | צילום: Cybernavigator

פרלמן החליט להמשיך ולרוץ דווקא בגלל הקושי והסבל בהם נתקל כשרץ את המרתון הראשון שלו. "במרתון הראשון ממש סבלתי וחשבתי לעצמי שאני יכול לעשות יותר טוב מזה. אני אוהב להתחרות ובתיכון השתתפתי בתחרויות שחייה וזה מאוד חסר לי. רציתי שיהיו לי תחרויות, משהו שיהיה לי לקבוע בלוח הזמנים שלי ולדעת לדוגמה שבמאי יש לי תחרות ואני חייב להתאמן". את המרתון הראשון שלו סיים בתוצאה של 3:21 שע', את המרתון הבא כבר עשה בזמן של 2:56 שע'. לאחר עבודה קשה ואימונים מפרכים הצליח לרדת מתחת ל-2:30 שע'. "זה היה הישג גדול עבורי והייתי מאוד שמח", הוא מציין.

"עשיתי באותה שנה בדווטר וספרטתלון והספרטתלון היה הרבה יותר קשה" | צילום: אלבום פרטי

"חייב לגמור את הספרטתלון ב-24 שעות"

פרלמן הספיק להשתתף כבר פעמיים בתחרות האולטרה מרתון ספרטתלון, כאשר בפעם הראשונה לא סיים את המרוץ כיוון שהקיא כל הדרך עד שהיה חייב לפרוש. את אותו מרוץ תיעד השותף שלו לדרך. "בשנה השנייה כשהגעתי להתחרות בספרטתלון, כולם הכירו אותי וכל מי שפגש אותי סימן לי תנועה של הקאה", הוא צוחק, "זו לא סיבה לתהילה". כששאלנו אותו האם בכוונתו לחזור ולהתחרות בספרטתלון השיב: "100 אחוז שאני אחזור להתחרות שם ובפעם הבאה שאבוא לספרטתלון זה יהיה בשביל לנסות לנצח. ב-150 הק"מ הראשונים אהיה עם האנשים המובילים, העניין הוא מה קורה בקילומטרים האחרונים ומי יכול להמשיך בכזו מהירות? אני יודע שאני יכול לרוץ עם המובילים בהתחלה, אבל אחרי זה אין לי ניסיון, צריך לזה כישורים אחרים.

העניין בספרטתלון הוא שאם אתה מנצח, אז חורטים את השם שלך על לוח שיש, זה אדיר. אתה יכול למות אבל השם שלך יהיה חרוט שם בספרטה. אני חייב לגמור את התחרות הזו ב-24 שעות, זה הזמן הכי טוב שאני יכול לעשות אם ארוץ מהר מההתחלה". פרלמן טוען שבספרטתלון, בניגוד לאולטרה באדווטר, אם זו שנה חמה אתה בבעיה כיוון שאין חלוקת קרח על המסלול לעומת בדווטר, שם מחלקים קרח כל הזמן. הוא יודע על מה הוא מדבר כיוון שגם את בדווטר הוא סיים לפני שלוש שנים במקום ה-16 בזמן של 28 שעות. "עשיתי באותה שנה את אולטרה בדווטר ואת הספרטתלון והוא היה הרבה יותר קשה" הוא נזכר.

אפילו שהוא נתון תחת לחץ עבודה גדול וטס ממקום למקום, הוא לא ויתר על השתתפותו במרתון לונג איילנד שהתקיים בשבוע שעבר ואף זכה במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות. פרלמן סיפר כי אחד הרצים החזקים היה צמוד אליו כל הדרך אך הוא לא ויתר ובקילומטר ה-25 לערך הגביר את המהירות ופתח עליו פער. "החצי השני של המרתון היה איטי יותר מהחצי הראשון ואני בדרך כלל אוהב לרוץ את שני החצאים באותו זמן או בספליט שלילי כשהחצי השני מהיר יותר מהראשון, אבל לא יצא ככה". ביולי הקרוב אמור פרלמן להתחרות במרתון סן פרנסיסקו ובכוונתו לעשות תוצאה מהירה והוא חושב להגיע להתחרות גם באחד המרוצים בישראל.

מרתון לונג איילנד מתוך פייסבוק של עוז פרלמן

סיים במקום הראשון במרתון לונג איילנד. פרלמן | צילום: פייסבוק עוז פרלמן

איך השפיע עליך הניצחון בתחרות הכישרונות?
"זה מאוד השפיע, אני נמצא בסוכנות הכי מוכרת בעולם ולכן את שומעת שאני בשדה תעופה אחר כל יום. אני עושה הופעות לרוב בארה"ב או סביבה. בעתיד יש סיכוי שאופיע גם במקומות אחרים, אבל כרגע אני עושה הרבה הופעות ודברים לטלוויזיה".

זה משאיר לך זמן להתאמן?
"יש לי כבר שיגרה, אני מגיע למלון, מוריד את התיקים ויוצא לריצה. רוב הריצות שלי איטיות בהשוואה למה שאני רץ במרתון".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג