"המלך חזר"

בשנים האחרונות הוא מיעט להתחרות, אבל קיליאן ג'ורנט חזר לשטח (תרתי משמע) וניתץ את שיא המסלול של התחרות בה השתתף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיליאן ג'ורנט | צילום: shutterstock

הפעם הראשונה, שקיליאן ג'ורנט ניצח את מרוץ זגאמה בספרד, הייתה ב-2007. הוא היה אז בן 19, רץ אלמוני, בענף ספורט נישתי. הניצחון במרתון ההרים בצפון ספרד שם אותו על המפה בדרך להיות אלוף ריצות ההרים של 2007. שנה אחר כך הוא גם ניצח את האולטרה מרתון של המונט בלאן וסומן כעתיד של ריצות ההרים בעולם.

השמועות על הרץ הקטלוני, שמנצח מרוצים ושובר שיאי מסלול, התפשטו וג'ורנט הפך להיות הפנים של הענף הזה במשך יותר מעשור. מותגים חזקים כמו "סלומון" ו"סונטו" בחרו בו כפרזנטור והוא מצידו החזיר בניצחון אחר ניצחון. במשך עשר שנים הספרדי בסיס את מעמדו כרץ ההרים הטוב בעולם. רשימת ההישגים שלו פשוט בלתי נגמרת כמעט כמו הקילומטרז' השבועי שלו.

"הפסגות של חיי"

בשנים האחרונות ג'ורנט החליט להוריד קצת הילוך. לא בקילומטרים או בטיפוס אלא בתחרויות. באיזשהו שלב בקריירה קצת נמאס לו להתחרות מול אחרים והוא בחר להתחרות בעצמו. הוא הקדיש זמן רב בפרויקט: "הפסגות של חיי" וניסה לשבור את שיא המהירות בטיפוס על ההרים הגבוהים בעולם. הוא עשה זאת באופן טבעי וטהור ובלי אמצעים וחמצן. נראה היה, שקצת נמאס לו מכל תשומת הלב והוא רק רוצה לחזור למקום, שעושה אותו מאושר, ההרים. בשנים האחרונות הוא מיעט להתחרות. גם בגלל הקורונה אבל גם בגלל שנראה שזה פחות מעניין אותו. הוא השקיע יותר זמן עם המשפחה ועם שתי בנותיו שנולדו (בנות שלוש ושנה).

למרוץ בזגאמה יש מקום מיוחד בליבו של ג'ורנט. כאמור, הוא ניצח אותו ב-2007 והמשיך לעוד שבעה ניצחונות בשמונה השנים הבאות. הוא גם ניצח את הפעם האחרונה שהמרוץ הזה התקיים ב-2019. זה היה אחד מהניצחונות האחרונים שלו לפני הפגרה שהוא לקח והקורונה. אתמול ג'ורנט הגיע למגרש הביתי שלו כדי להצהיר: אני עדיין כאן!

עברו 15 שנים מהניצחון הראשון של ג'ורנט בזגאמה. הוא כבר בן 34 וענף הספורט, שהוא היה אחד מחלוציו, כבר תפס פופולריות בינלאומית, כפי שאפשר ללמוד מהשידור המושקע של המרוץ, שהיה אתמול. כל מי שצפה בו אתמול יכול היה לראות שלושה דברים: הראשון – קיליאן ג'ורנט בכושר פשוט מפחיד. באחד הקטעים רואים אותו עולה בטיפוס ארוך וטכני ופשוט מדלג מאבן לאבן תוך כדי שהוא מעודד את הקהל שמקיף אותו ומעודד אותו בחזרה. השני – שהוא מאוד נהנה. השלישי – ג'ורנט הציג לעולם את שני הספונסרים החדשים שלו: נעלי הריצה "נורמל" ושעון הריצה "קורוס".

שיא המסלול של זגאמה (42.2 ק"מ על 2,736 מטר טיפוס) נקבע ב-2017 ועמד על 3:45:08 שע'. אתמול, ג'ורנט ריסק את השיא הזה ב-8 דקות והעמיד אותו על 3:37:00 שע'. הוא חצה את קו הסיום ישר לידיהן של שתי בנותיו והציג לעולם את ג'ורנט מודל 2022: האבא המהיר, החזק והטוב מכולם. לפחות בהרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג