המכביה האחרונה של אברבוך

טקס פתיחת המכביה ה- 18 תערך הערב (20:30, שידור ישיר בערוץ 1) באצטדיון רמת גן ויהווה את שיאו של היום. מבחינה ספורטיבית ממתינות לנו כמה תחרויות מעניינות, וגם ניפרד מגדול האתלטים הישראלים אי-פעם ואחד מגדולי הספורטאים שהיו בארץ, אלכס אברבוך, שהכריז במסיבת עיתונאים כי המכביה תהיה התחרות האחרונה שלו בקריירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


טקס פתיחת המכביה ה- 18 תערך הערב (20:30, שידור ישיר בערוץ 1) באצטדיון רמת גן ויהווה את שיאו של היום. מבחינה ספורטיבית ממתינות לנו כמה תחרויות מעניינות, וגם ניפרד מגדול האתלטים הישראלים אי-פעם ואחד מגדולי הספורטאים שהיו בארץ, אלכס אברבוך, שהכריז במסיבת עיתונאים כי המכביה תהיה התחרות האחרונה שלו בקריירה

מאת:אורן בוקשטיין


אלכס אברבוך, אלוף אירופה פעמיים ברציפות בקפיצה במוט, החליט לוותר על השתתפותו באליפות העולם שתתקיים בחודש הבא בברלין שבגרמניה, וכך הפך למעשה את המכביה לתחרות האחרונה בה ישתתף בקריירה עטירת ההישגים שידע.

"הרגשתי שהלב שלי ריק. כך אי אפשר להתחרות באליפות העולם, אז בחרתי להיפרד ולסיים את הקריירה שלי מול הקהל הביתי שלי", כך אמר הישראלי, בעקבות חוסר ההצלחה בשבוע שעבר בתחרות הגראנד פרי בלוזאן שהיוותה עבורו הכנה אחרונה לאליפות העולם.

קופץ המוט בן ה-34 הגיע למסיבת העיתונאים בלבוש אירופאי שמתאים יותר לחורף הסקנדינבי, מעונב בחליפה שלמה, וציין שהסיבה לכך היא מתן הכבוד האחרון לתקשורת שליוותה אותו ונתנה לו כבוד לאורך כל הקריירה. מיד עם תחילת דבריו, הוצף אברבוך ברגשות ופרץ בבכי. אחרי מספר דקות בהן יצא לשאוף אוויר, הוא חזר והכריז: "המטרה שלי היא להביא את ישראל לטופ העולמי במקצוע קרב 10 ולדעתי יש לנו את היכולת הזו".

התחרות של אברבוך שתתקיים ביום שלישי ב-18:10 באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, תהווה גם טקס לא-רשמי של חילופי דורות כשמולו יתחרה יבגני אולחובסקי, אלוף ישראל הטרי, שיחליף את אברבוך באליפות העולם. מה שיהפוך את תחרות הקפיצה במוט של המכביה למרתקת בהרבה, יהיו שני האורחים, הרוסי איגור פבלוב בעל שיא אישי של 5.90 מ’ שכבר עבר השנה 5.80 מ’ והאמריקאי בראיין מונדשיין בעל שיא של 5.63 מ’.

כמה לא מפתיע, למי שמכיר את האתלט הענק הזה, שכאשר נשאל מה נחשב עבורו הרגע המאושר בקריירה, השיב: "לידת שתי בנותיי". אחרי התעקשות תקשורתית קלה, אברבוך הפתיע בתשובתו כשענה: "כשהייתי ילד, בסיביר, ברוסיה, היה לנו בכפר תחרות שהמבוגרים תמיד קראו לה אולימפיאדה. זכיתי שם במדליות זהב בריצות 60 מ’ ו-200 מ’ ואבא אמר לי לתת למאמן שלי סרגיי טקצ’נקו את אחת המדליות. כשנתתי לו זה היה רגע שלא אשכח כל חיי".

כיאה לגודל האישיות והלב של הספורטאי הענק הזה, ראוי שיגיע קהל רב להיפרד ממנו בתחרות האחרונה של גדול האתלטים הישראלים, כי לא יהיו הזדמנויות נוספות. עבור רבים, צפייה בספורטאים מסוגו של אברבוך היא אירוע של פעם בחיים, גם אם הוא כבר לא בכושר השיא בו היה לפני 7 ו-8 שנים, כי אלכס זוכר הכי טוב את אליפות ישראל ב-2000 כשהאצטדיון היה מלא. הוא אף פעם לא שוכח לספר לכולם על אותה תחרות כאחת הטובות והמרגשות בקריירה.

טקס הפתיחה שייערך הערב (20:30, שידור ישיר בערוץ 1) באצטדיון רמת גן יהווה את שיאו של היום, אך גם מבחינה ספורטיבית ממתינות כמה תחרויות מעניינות.
————————————————————————————-
הכתבה באדיבות אתר המכביה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג