המועמדים לכתר

זה מתקרב... גמר אליפות העולם בטריאתלון יערך ביום שבת הקרוב וכל הספורטאים כבר שם בהכנות אחרונות לקראת הזינוק החשוב של השנה. זו תהיה הפעם הראשונה בה יקבעו האלופים אחרי סבב של תחרויות. מי שיצר לו מקדמה לקראת הגמר משפר משמעותית את סיכויו לזכות בתואר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


זה מתקרב… גמר אליפות העולם בטריאתלון יערך ביום שבת הקרוב וכל הספורטאים כבר שם בהכנות אחרונות לקראת הזינוק החשוב של השנה. זו תהיה הפעם הראשונה בה יקבעו האלופים אחרי סבב של תחרויות. מי שיצר לו מקדמה לקראת הגמר משפר משמעותית את סיכויו לזכות בתואר

מאת:ניר רייכמן


לגמר ניקוד גבוה יותר מיתר תחרויות הסבב, מנצח בתחרויות סבב גביע העולם מקבל 300 נק', מנצח תחרות בסבב אליפות העולם מקבל 800 נק' ואילו המנצח בגמר אליפות העולם זוכה ב- 1200 נק'. כאשר הניקוד נקבע על פי 4 התחרויות בעלות הניקוד הגבוה ביותר ועוד הניקוד של הגמר. כמובן שהמועמדים לנצח הם המדורגים בראש, אלה שצברו יותר ניקוד במהלך השנה.


ליסה נורדן ואמה מופאט – האם יהיה קרב? Copyright: Delly Carr


במקום החמישי:
לורון וידל (2404 נק')
הצעיר שביצע התקדמות מדהימה בשנה האחרונה, מגיע לגמר אחרי שנה מצויינת מבחינתו בה מצליח להתברג ב TOP 5 בשלוש תחרויות, בינהן מקום 3 בקיטצבואל שבאוסטריה, והוא מגיע בפעם הראשונה בראש המשלחת האיכותית של צרפת. בריחה אפשרית של הצרפתים תציב אותו בעמדה טובה בתחרות על המקום השלישי, רק נס יוכל להציב אותו בדירוג טוב יותר.

שרה הסקינס (2189 נק') האמריקאית, מדליסטית הכסף באליפות העולם האחרונה בוונקובר, התייצבה במקום החמישי אחרי 4 תחרויות TOP 10, ויכולה לנצח בכל יום נתון, אך היא תתקשה למצוא עצמה על אחד ממדרגות הפודיום של סבב אליפות.

במקום הרביעי:
מייק פצולד (2493 נק')
בן ה- 31 מגרמניה, עומד להשלים שנה מוצלחת, פעמיים במקום הרביעי, ועוד פעם במקום השלישי יוצרים את העונה הטובה ביותר מבחינתו. פצולד הותיק ינסה להשלים עונה חלומית, לטפס עוד מקום אחד בדירוג ולסיים במקום השלישי בעולם.

דניאלה ריף (2374 נק') השוויצרית, אלופת העולם עד גילאי 23, ידועה בעיקר ביכולת הרכיבה המצויינת שלה, סיימה פעמיים במקום השלישי השנה, אך תצוגת השיא הייתה באליפות העולם לנבחרות שעקפה את אמה סנווסיל האלופה האולימפית והצעידה את נבחרתה לזכייה בתואר.

במקום השלישי: 
אנריאה יואיט (2766 נק') וכריס גמל (2559 נק')
הניוזילנדים. אנדריאה התאוששה מפתיחה לא מוצלחת של השנה בקוריאה, והשלימה טריפל על הפודיום, ניצחון במדריד, שנייה ביוקוהמה, ושלישית בקיטצבואל והשלימה דאבל פודיום עם בן זוגה לורון וידל (מקום חמישי ברשימה). כריס שמשתפר בכל תחרות השנה, נראה מוכן למאבק על המקום השלישי. הוא סיים שלישי בלונדון ושני ויוקוהמה, רק חבריו לאימונים מגרמניה יוכלו לשבש לו את התוכניות. אנדריאה תסתכל למעלה, אך רק בריחה משמעותית באופניים או אירוע בלתי צפוי יקפיץ אותה למקום הראשון או השני. שניהם צפויים להביא לניוזילנד מדלייה מסבב אליפות העולם.


אליסטר בראונלי – מוביל לאורך כל השנה. Copyright: Delly Carr

במקום השני:
ליסה נורדן משבדיה (3020 נק'),
הפתעת השנה ללא ספק, שלוש פעמים במקום השני ועוד ניצחון מתוק בתחרות האחרונה, ובעצם כרגע הטריאתלטית היחידה שמאיימת על המקום הראשון, אך גם יודעת שהמשימה כמעט בילתי אפשרית.

חבייר גומז (2849 נק'), אלוף העולם המכהן, משלים עונה פושרת בה היה צריך להתאושש מפציעה ונראה שפעם ראשונה ב- 4 שנים האחרונות ייאבד את המקום הראשון בסבב הבכיר של האיגוד. גומז הספרדי סיים שתי תחרויות במקום השני ועוד שתיים בשלישי, לא הצליח לנצח אף תחרות סבב בשנה הנוכחית, ינסה לעשות זאת בפעם הראשונה בגמר. גומז יקווה להופעה פחות מוצלחת של המקום הראשון כדי לטפס מדרגה נוספת.

במקום הראשון:
אליסטר בראונלי (3200 נק'),
הילד שבחבורה, בן 21 סך הכל מבריטניה, נראה שהשתלב יפה ברמה הבין לאומית הגבוהה, נוצח השנה פעם אחת בלבד כשהגיע במקום השני באליפות אירופה, וביתר התחרויות סיים במאזן מושלם והוא מגיע עם ניקוד מלא אחרי 4 נצחונות לגמר הגדול בגולד קוסט.

אמה מופאט (3140 נק') תושבת המקום כבר שכחה מה זה מקום שני, לא נוצחה בתחרויות החל ממאי בכל המסגרות כולל טריאתלון הי-וי בארה"ב, טריאתלון עם סך הפרסים הגבוהה ביותר (800 אלף דולר). היא במרחק 70 ק"מ מביתה לא מתכוונת לתת לתואר לברוח ממנה. זו תהיה הפתעה גדולה אם אחד מהשניים לא יוכתר כאלוף העולם לשנה זו.

מרבית הנבחרות הגיעו בהרכבן החזק ביותר, אפשר לציין בעיקר, את הגרמנים המדורגים במקומות 4,6,7 והולכים לעשות חיים קשים לשלישיית החוד.

בנשים בהיעדרה של אמה סנווסיל שהודיעה השבוע כי לא תשתתף, נראה כי רק הפתעה מרעישה או בריחה משמעותית באופניים תיקח מאמה מופאט את הניצחון בתחרות, אף אחת היום בסבב לא רוצה להתחיל את הריצה ביחד איתה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג