המוביל הארצי

 מעקב ספורטאי העילית של שוונג המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג שתעקוב אחר ספורטאינו הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע. 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

 מעקב ספורטאי העילית של שוונג
 המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג שתעקוב אחר ספורטאינו הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע. 

מאת:אילן גולדמן

תצלום שער: Svilen.milev

נועם נאמן -רץ
נועם נאמן-אלוף ישראל: 3,000 מטר משוכות 
צילום:קים דרמון

 היום נועם נאמן יארוז את המזוודות, יאמר שלום לכולם ויחל את המסע חזרה לארץ. למי שאינו יודע; נועם שהה שלושה שבועות במחנה אימונים באיטן, קניה. המחנה כלל אימוני נפח, כוח, ומסלול בתדירות וברמת קושי גבוהה ביותר. נועם מספר," זה מתאפשר רק בהתנתקות מהעולם והשקעה בלעדית בריצה. למרות העבודה הקשה, ואולי בגללה, יצא לי לחוות חוויות ולראות דברים שטרם ראיתי פה בקניה." 

"פגשתי רצי עילית, מהצמרת העולמית, והתחברתי עם רצים מקומיים ורצים זרים שבאו להתאמן פה בדיוק כמוני. קשה לעזוב את הנופים המרהיבים והאוויר הצחיח, אבל בארץ מחכים הלימודים, ותחרויות הליגה. הראשונה שבהן למרחק 1,500 מ', תתקיים בשבת הקרובה בהדר יוסף."

 לאחר חזרתו נועם יחל את אימוניו לקראת אליפות ישראל ב3000 מ' מכשולים שתתקיים בשבת שלאחר מכן. נועם מקווה כי תוצאותיו יהיו קרובות לשיאו האישי. "אחרי מחנה כל כך אינטנסיבי, ולמרות פציעה טורדנית שמחקה לי שבועות רבים בתחילת השנה, אני יודע שאגיע ממוקד ומכוון לתחרויות הקרובות," סיפר לנו נועם. 
כל המעוניין לעקוב אחרי נועם בהרחבה, מוזמן להיכנס לבלוג האישי שלו "אין מכשולים"


גואדה אגזה – רץ 
גואדה אגזה- הפתיע וסיים את אליפות ישראל ב-10,000 מטר במקום ה-3

 גואדה אגזה (אגש) סיים את אליפות ישראל האחרונה ב-10,000 מטר עם זמן של 30:34 דקות, זמן אשר מהווה שיא אישי בשביל הבחור הצעיר בן ה-21. אגש סיים במקום ה-3 המכובד לאחר שחזר ממחנה אימונים מפרך באתיופיה, תחת תכנית אימונים של מאמנו מאגודת הפועל עמק חפר, אלמאיו פלורו. אגש הצעיר מקווה לתוצאה טובה בתחרות ה-1500 מטרים, אשר תיערך בשבת הקרובה, בהדר יוסף. 

כמו כן, הוא מתכונן במרץ ומקווה לעשות דברים יפים בתחרות ל-5,000 מטרים של ליגת ניו-באלאנס, אשר תתקיים ב-14/5. אגש מזמין את כולם לבוא לעשות שמח ולעודד את המתחרים…תנו בכפיים וייתן ברגליים


ענבר רונן – רוכבת אופני הרים

אלופת ישראל לשעבר באופני הרים, כיום אלופת הכביש

 ענבר התחרתה שבוע שעבר בסבב גביע העולם ב-XC בדרום אפריקה– (Pietermaritzburg Natinal series). ענבר סיימה את התחרות במקום ה-6 הכללי בקטגורית-עילית נשים. ענבר מספרת כי הקטעים הטכניים הלכו ממש טוב אך הרגליים "לא עבדו" כפי שציפתה. ענבר צפויה לנחות ולהמשיך באימונים כמתוכנן.


בר& קולטון – רוכבי כביש

יואב בר מנצח טור דימונה (מימין) ואילן קולטון מנצח קריטריום בר-לב במדי קבוצתם בספרד 

 שני רוכבי העילית, יואב בר ואילן קולטון, נחתו השבוע בספרד והגיעו לעיירה ויגו (מחוז Galicia) שם יתמקמו בחודשים הקרובים. "קיבלנו קבלת פנים חמה מנשיא הקבוצה, שדואג לנו לכל מה שאנו צריכים, כדי שנוכל להתרכז ברכיבה בלבד," מספר לנו קולטון.

בסוף השבוע יערך המרוץ הראשון של השניים: קלאסיקה דה-פאסקו (Clasica De Pascu). בר&קולטון הקדישו את כל השבוע הראשון בספרד להתאוששות מהנסיעה, ומספרים כי מאמניהם בקבוצת ר.ס.ט ספורט סולשיון – Rst Spor-Solution לא חוסכים מהם באימונים קשים ואיכותיים.

"כמובן שאנו בכל זאת נתקלים בקשיים, שנינו אייננו דוברי ספרדית שוטפת, דבר אשר מגביל אותנו בתקשורת כאן, אך אנו מתאמצים לסגור פער זה מידי יום. בנוסף אנו מתגעגעים מתגעגעים הביתה,למשפחה ולחברים," סיכם קולטון את הדברים.

 
יונתן מלכא – טריאתלט

יונתן מלכא- אלוף ישראל לשעבר, מקום 4 באליפות ישראל האחרונה

 יונתן כרגע בהכנות אחרונות לפני טריאתלון עמק הירדן ופתיחת העונה הבין-לאומית שלו. "כרגע אני מוריד עומסים בשחייה ומעלה עומסי ריצה. מוריד קצת מסה שהצטברה בפלג הגוף העליון," סיפר לנו יונתן. לפני שבוע בלבד, מלכא שבר את שיאו האישי ב-10,000 מטר באליפות ישראל שהתקיימה בהדר יוסף, עם זמן של: 32:33 דקות.

 "ההתרגשות בתקופה זו היא מאוד גדולה, שילוב של השיא החדש, התחרויות הקרבות, אך במיוחד בעקבות הפתיחה הקרובה של הקבוצה אשר הקמתי ביחד עם חברי לספורט (Reaction -Lets Move It)," סיכם מלכא יחד עם איחולי עונה מוצלחת לקוראי שוונג. 


רון דרמון ופאני בייסרון – טריאתלטים

פאני בייסרון ורון דרמון- אלופי נוער אשר מנסים להגשים חלום להגיע לאולימפיאדה
צילום:קים דרמון

 צמד הטריאתלטים אשר מתגורר ומתאמן באוסטרליה, סיים לפני שבוע ימים תחרות סבב גביע העולם אשר התקיימה באישיגאקי יפן. השניים חלקו עם איתנו את חווית הרגע שאחרי: "אחרי שבוע ארוך ומייאש של אורז, בדרך חזרה מהתחרות, גילינו שיש בית קפה מטר מהמלון , אז אכלנו שם ארוחת ערב כמו בני אדם (סוף סוף) ובבוקר שלמחרת התארגנו בזריזות (לפחות לפי מה שפאני מספרת) ותפסנו טיסה חזרה לאוסטרליה." 

 בשבועיים האחרונים הצמד מנסה לחזור לשגרה ולהתאושש מהתחרות באישיגאקי. על פי החלטת מאמנם-וורויק דאלזיאל, פאני ורון יצאו להתחרות בפיליפינים. "כמובן שאני ורון לא נגיד לא לעוד הזדמנות להתחרות בעילית, אז ישר קפצנו על ההזדמנות והתחלנו לעבוד חזרה לקראת התחרות," מסרה לנו פאני."

גילי (צוקרמן) רייכמן
גילי (צוקרמן) רייכמן טריאתלטית בכירה לא עוד?

גילי (צוקרמן) רייכמן החליטה לפרוש מטריאתלון מקצועני: "ההחלטה כמובן לא היתה לי קלה, אך גם להמשיך ולהתקדם בצורה כזאת היה לא ריאלי" הסבירה גילי את בחירתה.

מעתה היא תתרכז באימון למרות תחושה אישית כי בתנאים אחרים יכולה הייתה להמשיך: "אני לא מאמינה שהגעתי למיצוי אישי, אבל אני כן מאמינה שאני יכולה למשיך ולתרום לטריאתלון בדרכים אחרות דרך האימון, התנדבות ומקווה שאוכל לעזור לנערות ונערים צעירים להמשיך בדרך הזאת בתנאים טובים יותר וכן לממש את הפוטנציאל".

בטריאתלון "נגב" עמק הירדן,
אשר ייערך בשבת הקרוב, היא תשתתף אך במקצה הספרינט.


אז אם גם אתם ספורטאים בכירים, ורוצים לקחת חלק בפינה, כתבו לנו: [email protected] וגם אתם תהיו חלק "מהמוביל הארצי."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג