המוביל הארצי

מעקב ספורטאי העילית של שוונג המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג המדווחת על הספורטאים הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מעקב ספורטאי העילית של שוונג
המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג המדווחת על הספורטאים הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע

מאת:אילן גולדמן

בר&קולטון – אופני כביש


אם עקבתם אחרי המוביל הארצי בשבוע שעבר, הרי שאתם יודעים, כי מיודענו קולטון, חווה נפילה לא נעימה במהלך מרוץ בספרד. קולטון חזר לארץ וסיפר לנו מעט חוויות. "לאחר הנפילה והמכה שחטפתי ( החוויה כללה ביקור מעניין בבית החולים המקומי) הוחלט לאחר ייעוץ עם גורמים רפואיים בארץ כי אחזור לארץ."

"אינני זוכר במדויק את הנפילה והימים שאחרי. מסוף העלייה, כ- 10 דקות לפני הנפילה, איני זוכר דבר. בימים שאחרי סבלתי מכאבים בראש, בגב, בכתפיים והיו כמה דברים הזויים שהאמת הלחיצו אותנו מעט. היו כמה מילים שלא הייתי בטוח איך כותבים. אכן דבר מלחיץ," התוודה קולטון.

קולטון כאמור חזר לארץ להמשך בדיקות, ומקווה לחזור כמה שיותר מהר לספרד ולהצטרף לחברו הטוב יואב בר. "בסוף החודש אנו אמורים להתחרות בשני טורים, ואני מקווה להיות כשיר. כרגע יואב נשאר בספרד, ואנו בעצם רחוקים אחד מהשני, אבל אנחנו שנינו שם אחד בשביל השני כל יום. ואף מקפידים על כך," הוסיף קולטון.

רותם ישי -אופני הרים

רותם ישי: אלוף ישראל באופני הרים

לפני מספר ימים, באליפות האוניברסיטאות באופני כביש, שנערכה במדיסון ויסקונין, סיים רותם ישי במקום השני כללי, אחרי בן קבוצתו, אליסטר רטקליף. ישי סיים 17 שניות בלבד אחרי חברו לקבוצה. קרוב ל- 100 אוניברסיטאות לקחו חלק באירוע ורק למקצה הכביש זינקו כ- 160 רוכבים מתוכם 34 לא סיימו את התחרות. רותם ישי הוא אלוף ישראל הנוכחי באופני הרים. כל הכבוד לרותם על הישג מעולה, שממקם אותו חזק בזירת הכביש הפנים האמריקאית.

ענבר רונן – אופני הרים

ענבר רונן: אלופת ישראל באופני כביש

כפי שדיווחנו במוביל הארצי בשבוע שעבר, ענבר יצאה לאירופה, כדי להשתתף בתחרות גביע העולם באנגליה, ונמצאת כרגע באוסטריה במחנה אימונים.

ענבר מספרת, כי נסיעתה לגביע העולם באנגליה, נפתחה כשדה התעופה בן גוריון נסגר, ולוותה בשאלה האם תצליח להגיע לתחרות הראשונה שלה באוסטריה, ברמת C1. "לשמחתי הרבה, אחרי 48 שעות בין טיסות לרכבות, כמעט ללא שינה, הגעתי בשבת לאוסטריה וביום ראשון היישר לקו זינוק, מאושרת שהצלחתי להגיע ושמחה מאוד לפגוש את וולפגנג קרן, רוכב אוסטרי שהתחרה גם בארץ," דיווחה לנו ענבר מאוסטריה הרחוקה.

ענבר הגיעה למירוץ הראשון ללא הכרת המסלול, ולאחר שקראו אותה לזינוק בין האחרונות. "לא ברור לי למה, היינו אמורות להיקרא לפי הדרוג העולמי," התלוננה ענבר. "למרות זאת, בקו זינוק אני משאירה הכל מאחור ומסתכלת רק קדימה, אך לצערי זה לא עזר. היה לי זינוק לא מוצלח, תקלות בהילוכים, ועייפות רבה שליוותה אותי לאורך כל התחרות."

"אחרי שכבר התמקמתי במקום השישי, סיימתי עשירית מתוך 15 מסיימות. זאת הייתה תחרות לא טובה, אבל למדתי המון.
 אני רוכבת כרגע על אופני High Fly 29, נהנית מהם, ולומדת גם אותם. לשמחתי השגתי 10 נקודות שימשיכו לקדם אותי בדרוג העולמי, ופגשתי חברות ורוכבות מצוינות, שמאווררות השראה כמו אלנה גיאקמוזי, האיטלקייה בת ה-42 שהגיעה רביעית והקדימה רוכבות מקצועניות וחזקות."

ענבר כתבה לנו משדה התעופה בבריסל, אחרי יום של מסע בשלוש רכבות. "זה בהחלט חלק בלתי נפרד מחיי כרוכבת ולומדת ליהנות גם מזה," סיפרה לנו אלופת ישראל. " אני מחכה בציפייה והתרגשות רבה למורן תל פז, רוכבת נוער שנה ראשונה מהמועדון שלי CCC, שעוד הבוקר הספיקה לעשות מבחן מגן ולהגיע לטיסה. זאת תחושה של מיני נבחרת, מחויבות ושייכות אדירה. לפנינו לילה ארוך להולנד, שם תתחרה מורן ביום ראשון (ואולי גם אני) בתחרות C2 כהכנה לגביע עולם."

דניאל קציר – שחייה מים פתוחים

דניאל קציר: מדורג 9 בעולם בעברו  

כפי שדיווחנו במוביל הארצי בשבוע שעבר; דניאל קציר יצא לדרא"פ כדי להשתתף באחת מתחרויות השחייה השוות והמאתגרות בעולם: דניאל, שחיין אולימפי (לא השתתף באולימפיאדה עקב שינוי קריטריון של הוועד האולימפי) בעברו סיים את המשחה אשר התקיים במים קרים כקרח (11-12 מעלות), במקום ה- 5 כללי, אחרי שחיינים אדירי שם כמו פטר סטויצ'ב הבולגרי. 

המשחה אשר אמור היה להיות באורך של 7.5 ק"מ, שונה בדקה האחרונה בשל תנאי מזג האוויר, והשחיינים נאלצו לספוג עוד שני ק"מ של שחייה, מה שהביא את המקצה לאורך כולל של 9.5 ק"מ. כשדיברנו עם דניאל השבוע, זה מה שהיה לו לספר על התחרות. "מההקפה השנייה חשתי כי אני מאבד את התחושה בידיים, עשיתי המון תנועות, והרגשתי כי אני לא גורף טוב. עלו בי אפילו מחשבות על פרישה."

"ניסיתי לחשוב על דברים אחרים ומהסיבוב השני והשלישי אפשר להגיד שאפילו הסתגלתי. הגוף עוד לא התחיל לרעוד לכן לא חששתי עדיין לבריאותי. פחדתי מהפותרמיה אבל עוד לא הייתי שם (במצב היפותרמי). זה הראה לי שבכל זאת התכוננתי טוב לקור אך אני עדיין אצטרך להתאמן במים קרים. מטריד אותי איבוד הטכניקה בקור, וזה כנראה מה שאצטרך לעבוד עליו."
 
"הייתי קרוב למקום השלישי ואפשר להגיד שחזרתי לכושר שלי. אני מרגיש שוב מוכן להתמודד שוב ברמת סבב גביע העולם. זה נתן לי המון מוטיבציה להמשך. תחרויות סבב גביע העולם הם ב-16 מעלות לרוב, כך שאני לא דואג. אני מכוון לאותם מקומות שהייתי בהם בעבר (השתתפות באולימפיאדה), אני הולך להתאמן קשה ולצאת לתחרויות בין לאומיות ברמת סבב גביע העולם. אני כרגע חושב על השתתפות בסבב הגביע בפורטוגל או בקנדה," שיתף אותנו דניאל במחשבותיו. 

זוהר זמירו – ריצה


לאחר שהבטיח את מקומו באליפות עולם ובאוליפיאדת לונדון, יצא זוהר זמירו למחנה אימונים באתיופיה. זמירו מתכונן כעת במרץ לקראת אליפות העולם, אשר תערך בקוריאה בחודש ספטמבר. אנחנו מאחלים לזוהר בהצלחה, וכי יכבוש את כל היעדים אותם הציב לעצמו.

נועם נאמן – ריצה

נועם נאמן: אלוף ישראל בריצת 3000 מטר מכשולים

נועם נאמן עשה זאת שוב, כשזכה השבוע בפעם השלישית ברציפות, באליפות ישראל בריצת 3000 מטר מכשולים. עושה רושם כי דבר לא עוצר את נאמן, אשר הצליח לעשות את שקיווה ואנחנו מסירים בפניו את הכובע.

מיגל אטיאס – ריצה

צילום: עופר ביידה

מיגל אטיאס ניצחה את אליפות ישראל בריצת 3000 מטר מכשולים. למיגל היה קרב עיקש עם הרצה המצטיינת דנה לוין. אטיאס לבסוף הצליחה לגבור על לוין ולקחה את תואר האליפות ושיפרה את שיאה האישי. למיגל זהו התואר השני ברציפות ב-3000 מטר מכשולים. בכך נכנסה לספר ההיסטוריה של האתלטיקה הישראלית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג