המוביל הארצי

מעקב ספורטאי העילית של שוונג   המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג שתעקוב אחר ספורטאינו הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מעקב ספורטאי העילית של שוונג 

 המוביל הארצי: פינה חדשה בשוונג שתעקוב אחר ספורטאינו הבכירים בתחומים השונים. בפינה נביא מידע אודות כוכבינו ומעלליהם בזירות השונות ברחבי הארץ והעולם, ונחשוף אתכם אל חייהם של אותם אנשים, אשר מנצחים את המירוצים בהם כולנו משתתפים. כמו כן, הפינה תהווה הזדמנות להעניק במה וחשיפה, לאלו שבשבילם הספורט הוא מקצוע.



מאת:אילן גולדמן

תצלום שער: Svilen.milev
בר&קולטון – אופני כביש


יואב בר (מימין) אלוף ישראל לשעבר ומנצח טור דימונה ואילן קולטון מנצח קריטריום בר לב

ביום שבת האחרון נערך המירוץ הראשון של בר&קולטון בספרד. המירוץ התקיים בעיר פדרון (PADRON). "הספרדית הקלוקלת שלנו לא הספיקה כדי להבין מול מה אנחנו הולכים להתמודד. היה אכזרי וגשום. כבר בזינוק ראו שהרוכבים באטרף, הם באו לעבוד. המירוץ החל בסערה עם התקפות רבות של רוכבים מקבוצות פורטוגליות," מספר לנו יואב.

הצמד התחרה על מסלול שהתאפיין בקטעי פאבה (אבנים משולבות) ועליות קצרות וכואבות המזכירות את הארדנים בבלגיה. השניים הוכיחו אופי חזק בעליות שהגיעו אחרי 75 ק"מ ונכללו על קבוצה מצומצמת שכללה 35-40 רוכבים. 

"אילן החליק במהלך הירידה באחד מהסיבובים וקיבל מכה לא פשוטה בראש. על כן נאלץ להתפנות לבית החולים. שם נקבע כי הוא סובל מזעזוע מוח." סיפר יואב למוביל הארצי
למרות זאת יואב המשיך בקדמת הדבוקה, ונאלץ להתמודד עם רוכבים שהשתוללו בירידות עד קצה גבול היכולת, ולפעמים אף יותר. 

10 ק"מ לסיום יואב סבל מפנצ'ר ונאלץ להמתין לרכב הקבוצה. "קיבלתי גלגל ויצאתי למירוץ לתפיסת הפלוטון אותו השלמתי על הפאבה בק"מ האחרון. לבסוף סיימתי במקום ה-21 במהירות ממוצעת של 43 קמ"ש. מיד אחרי הסיום נסעתי עם הקבוצה לבקר את אילן בבית החולים," מסר לנו יואב. אילן כרגע במנוחה מוחלטת ולא ברור אם יוכל להשתתף במירוץ הבא שייערך בשבת. המוביל הארצי מוסר לאילן החלמה מהירה!

גלעד רותם -איש ברזל

גלעד רותם: אלוף ישראל בחצי מרחק ארוך עמק הירדן ומנצח הישראמן (השנה מתחרה כמקצוען) 
צילום:לילך בר-נתן

אחרי התחרות בעמק הירדן, קרה לגלעד מה שלטענתו קורה לו לעתים קרובות, לאחר תחרות ארוכה או אימון ארוך. "אני ערני, היפראקטיבי ומתקשה לישון. אני חושב שהסיבה נעוצה בהתמודדות הגוף עם 'הסטרס' ובהורמונים הממשיכים להציף אותו בשעות שאחרי התחרות. הסיבה המשנית היא כמות הקפאין אשר צרכתי ביום התחרות. התופעה היתה לי מוזרה כשהבחנתי בה לראשונה כי הציפייה היתה להרגיש את ההיפך הגמור. 

 גלעד מספר לנו, כי לאחר מספר פעמים שהמקרה חזר על עצמו, הוא הריץ בדיקה ברשת והבין כי זו תופעה נפוצה. "מוקדם בבוקר, אחרי הישראמן האחרון, הגעתי לקפה ארומה באילת ומצאתי שם מספר מספר מכובד של אנשים עם צמיד תחרות על היד, וכמות נכבדה של כלים על השולחן, המסגירים את העובדה כי בילו חלק נכבד מהלילה בהחזרת קלוריות ולא בשינה," העיד גלעד אחרי המקרה המשונה.

המסר מגלעד: "אם גם לכם זה קורה אל דאגה. אפשר להספיק לספור כבשים, ללכת לבית הקפה הקרוב ולפגוש את החברים מהתחרות." כמו כן, גלעד מבקש למסור תודה מיוחדת לנותני החסות שלו: נייקי, טרק, עופר ורד, גו ולידר.


ליאן ויתקין – טריאתלון


ליאן ויתקין: מנצחת טריאתלון אקסלנס עמק הירדן (מיני-ספרינט 14-15)

ביום שבת האחרון ליאן השתתפה בטריאתלון  אקסלנס עמק-הירדן במקצה המיני ספרינט. נחשו מה; היא ניצחה. "הלך לי ממש טוב- ניצחתי! הייתי ערה משלוש וחצי לפנות בוקר באותו היום, ובערב כבר הייתי צריכה לחזור לפנימיה בוינגייט וללמוד למבחן. כל הגוף שלי תפוס והייתי בפיזיותרפיה," התלוננה ליאן הצעירה המתחרה בקטגורית הנערות 14-15.

ליאן מספרת כי היא מעלה בעומס האימונים ושבשבת הקרובה תתחרה לראשונה במרחק 10 ק"מ במרוץ הרצליה. "זו הפעם הראשונה בחיים שארוץ 10 ק"מ," סיפרה ויתקין למוביל הארצי.

פאני בייסרון ורון דרמון – טריאתלון


פאני בייסרון ורון דרמון: אלופי נוער אשר מנסים להגשים חלום להגיע לאולימפיאדה
צילום: קים דרמון

פאני ורון השתתפו השבוע בתחרות חשובה בפיליפינים. פאני מספרת כי: "לצערה לא יכלה לסיים את התחרות בפיליפינים עקב בעיה מכנית באופניים. השיפטר(ידית העברת ההילוכים) נשבר."
לרון דרמון הייתה תחרות טובה, עד שנפל בתחילת הריצה עקב הצלבת רגליים עם מתחרה אחר במהלך ירידה. לבסוף רון סיים במקום ה-18 וגרף ניקוד חשוב. סה"כ רון שחה נהדר ורכב עם המובילים.

גילי צוקרמן (רייכמן) – טריאתלון


גילי צוקרמן (רייכמן): סגנית אלופת ישראל- 2010

בשבוע שעבר גילי צוקרמן הודיעה על סיום דרכה בעולם הטריאתלון המקצועני.  "לא פרשתי מספורט מקצועני מתוך ויתור, או 'הרמת ידיים,' פרשתי מפני שהרגשתי, למרות שאני אוהבת את הספורט ולא מרגישה שהגעתי למיצוי היכולת, שזו לא הדרך הנכונה להמשיך בה. הרגשתי שזהו סוג של 'מבוי סתום'. לא ניתן התפרנס בצורה כזאת, אך מצד שני האימונים האינטנסיביים לא מאפשרים לעבוד בצורה מסודרת. האימונים כרוכים בהמון הוצאות- החל בהוצאות 'הרגילות'- אוכל, שכר דירה ועד הוצאות על ציוד, אנשי מקצוע, טיסות, שהייה בחו"ל ועוד. הגעתי למסקנה שאת הכסף והאנרגיות אני מעדיפה לנתב לכיוונים אחרים" סיכמה גילי את תחושותיה. אנו מקווים כי גילי תשנה את החלטתה!

יונתן מלכא – טריאתלון

יונתן מלכא: אלוף ישראל לשעבר, מקום 4 באליפות ישראל האחרונה

השבוע של יונתן התחיל עם בעיה בריאותית שגרמה לו להפסיק את הטריאתלון בעמק הירדן בשלב הריצה, ולסבול במשך שלושת הימים שלאחריו מתחושה גופנית ירודה. "עכשיו אני מתאושש וחוזר לאימונים סדירים, כשהפנים אל עבר התחרות הבינלאומית הראשונה שלי העונה; בסיאול-קוריאה (סבב האיגוד העולמי – 15.05). יונתן מסר לנו כי הוא מתרגש (לטענתו לפני כל תחרות), וכי כולו תקווה להשיג עוד ניקוד שיקדם אותו בדירוג העולמי. נאחל לו בהצלחה!

הדר אהרוני – טריאתלון


הדר אהרוני: אלופת ישראל עילית נערות

הדר אהרוני חוזרת מבלגיה אחרי תחרות ראשונה בחו"ל. הדר סיימה את התחרות במקום ה-17 המכובד. הדר יצאה חמישית מהמים וכנראה שרק חוסר הניסיון בזירה הבין-לאומית מנע ממנה הישג טוב יותר.

אביטל גז – טריאתלון


אביטל גז: מקום 3 אליפות ישראל באילת, מקום 1 טריאתלון עמק הירדן- ספרינט נוער

אביטל גז עשתה צעד גדול לעבר ההשתתפות באליפות אירופה, לאחר הניצחון בעמק הירדן. הקרטריון נקבע ע"פ שילוב ההישגים בתחרות בעמק הירדן (80%) ובראשל"צ (20%).

אמיתי יונה – טריאתלון


אמיתי יונה: מקום 3 אליפות ישראל, מנצח מקצה הנוער טריאתלון עמק הירדן

אמיתי יונה אשר ניצח את מקצה הנוער בתחרות האחרונה בעמק הירדן. אמיתי עשה גם הוא צעד גדול לעבר ההשתתפות באליפות אירופה הנכספת. הקרטריון כאמור נקבע ע"פ שילוב ההישגים בתחרות בעמק הירדן(80%) ובראשל"צ(20%).


אליעד דניאל – אופני הרים


אליעד דניאל: אלוף ישראל מרתון הרים


אליעד דניאל טוען כי התקופה האחרונה היא "לא משהו" בשבילו. "כבר 3 מרוצים שכל פעם יש תקלה אחרת, פעם הגוף לא מתפקד, פעם פנצ'ר, עוד פעם בוץ, עוד פעם שומרים פסח והגוף מגיע ללא פחמימות ופשוט מתרסק. אבל זה הספורט ועם זה צריך להתמודד," מסכם אליעד.

אחד מהמירוצים האחרונים של אליעד, "אתגר הגבעה" הביא עימו חוויות לא נעימות אותם אלוף המרתון חלק איתנו. "לאחר 80 קילומטרים מפרכים, הגיעו ה-5 ק"מ האחרונים. ה-5 האלו היו מלאים בבוץ. ומה עושים בבוץ בישראל? מתחילים לרוץ! רץ נופל, רץ נופל, ממש כמו השיר של שבק-ס' 'נופל וקם.' למען האמת בסוף נפלתי על קו הסיום! ולקח הרבה זמן עד שקמתי."

שלומי חיימי – אופני הרים

שלומי חיימי: סגן אלוף ישראל באופני הרים ורוכב בין-לאומי

שלומי חיימי התייצב השבוע על קו הזינוק בהופליז בלגיה, כדי לקחת חלק במירוץ בו משתתפת נבחרת ישראל באופני הרים. למרות היוקרתיות, תחרות זו אינה חלק מסבב גביעי העולם. 
חיימי הגיע לעיירה ויצא לאימון על המסלול, כדי לבחון אם ישנם שינויים משמעותיים משנה קודמת. על פי שלומי: המסלול בעל עליות חדות ולא ארוכות במיוחד, יחד עם ירידות מאתגרות.

שלומי מספר כי ביום התחרות, 80 רוכבים עמדו קו הזינוק בקטגורית U23 (עד גיל 23) וחלקם מהטובים בעולם. "יריית הזינוק נשמעת ואנחנו יוצאים להקפת הפתיחה הכי קשוחה והידועה של הופליז; עליית כביש עם 14 אחוז שיפוע שנמשכת כ-3-4 דקות של שחיקת שיניים. בסוף העלייה אני נכנס בעשירייה הראשונה. בסוף הירידה אנחנו נכנסים להקפה הרגילה ואני משתלב בחמישייה הראשונה. רוב הזמן אני רוכב עם אלוף בלגיה, סבסטיאן קאראבין," מתאר שלומי את מהלך העניינים.

בהמשך חיימי נצמד לרוכב צ'כי חזק. "זאת לא הייתה החלטה נבונה. התחלתי לדעוך לאחור ולאבד זמן רב. לצערי לא הצלחתי להתאושש ולחזור לקצב טוב. זה הביא אותי לקו הסיום במקום ה-20. 
התחרות בהופליז הייתה מאוד קרובה להיות התוצאה הראשונה המראה את הפוטנציאל האמיתי שלי. התחרות חיזקה את הביטחון שלי לקראת היעדים שהצבתי לעצמי לעונה הנוכחית," אמר חיימי בסיום המירוץ.  


ענבר רונן- אופני הרים


ענבר רונן: אלופת ישראל לשעבר באופני הרים, כיום אלופת הכביש

ענבר רונן חזרה שבוע שעבר מסבב גביע העולם ב-XC דרא"פ. ענבר השתתפה בתחרות הכנה שבוע לפני מירוץ הסבב. מירוץ ההכנה היה בעל ניקוד (לאולימפיאדה) וענבר סיימה במקום 6 מצויין. ענבר מספרת כי פתחה טוב את המירוץ, אך שילוב של גשם שוטף, בוץ ותקלה במעצור, הורידו אותה מהמקום ה-5 ל-6. "נאלצתי לעבור לריצה בסוף, אני טיפה מאוכזבת אבל מקום 6 הוא מספק. קיבלתי 8 נקודות" היא מספרת. אגב למי שלא יודע; ענבר מתחרה עם אופני 29 אינץ'.

את תחרות גביע העולם סיימה ענבר במקום ה-48 כשהיא גורפת 20 נקודות יקרות ערך, אשר יקדמו אותה שלב נוסף אל לונדון 2012. "רוב הרוכבים והרוכבות בדרא"פ התפלאו כי הגעתי לבד וללא תמיכה של מכונאי או צוות. למזלי החברה מסראם עזרו לי," העידה ענבר על התנאים הקשים בהם נסעה. 

 כאמור ענבר חזרה לארץ לשם התאוששות, והשתתפה במרתון משמר העמק, בו ניצחה על מגרש ביתי. "חשוב לי להיות בתחרויות בארץ. זה אינו מובן מאליו כי מתקיימים מירוצים בארץ. כל מירוץ חשוב. מאוד חשובה לי הנוכחות במירוצים. אנשים מתאמצים מאוד לארגנם," דיווחה מנצחת המרתון.

ענבר תצא בקרוב לשלושה שבועות באירופה, עם מטרה להתכונן לגביע העולם באנגליה שיתקיים ב-22.5. ענבר יוצאת עם רוכבת הנוער מורן תל-פז. "הנסיעה הינה במימון אישי ותתקיים כדי להעביר את הניסיון לדור הבא, זוהי נחיתה רכה לרוכבת נוער. תהיה למורן הזדמנות להתחרות ולהתאמן איתי וללמוד מהניסיון." 

ביום רביעי רונן השתתפה באירוע תרומה לקהילה מטעם הוועד האולימפי. האירוע, "רוש- מושיטה יד" נערך למען נשים חולות בסרטן השד. "שמחתי להיות נציגה של הוועד האולימפי ולתרום חזרה על התמיכה שלו בי. כספורטאית, אני רואה כי יש קווים מקבילים בין ההתמודדות אותה עובר ספורטאי הישגי, לבין ההתמודדות אשר אותם חולים צריכים לעבור.יצאתי משם מלאת השראה בזכות שמחת החיים שכל אחת מהן הקרינה," הודתה רונן לאחר האירוע.

גרמן (גרי) פלורנץ – אתלטיקה 


גרי פלורנס: אצן בכיר 

בשבוע שעבר, גרי התחיל את עונת הקיץ, עם תחרות של ליגת ניו-באלנס. "התנאים היו לא משהו, מה שהפריע קצת לעשות תוצאות טובות. בכל זאת רצתי 200 מטרים בזמן של 22.17 שניות, תוצאה המהווה שיא אישי שלי," מסר גרי. 

בסופ"ש הקרוב יתקיים מחזור ליגה שני, בו פלורנס ירוץ למרחק 100 מטרים ו-800 מטרים. "אני מקווה להמשיך במגמה שהתחלתי בתחרויות הקודמות," סיכם פלורנץ. 



נועם נאמן- ריצה

נועם נאמן-אלוף ישראל: 3,000 מטר משוכות 
צילום:קים דרמון

נועם חזר זה מכבר לארץ, אחרי שהות של מספר שבועות במחנה אימונים בקניה." אני בארץ כבר שבוע ועושה מאמצים כבירים להשלים את מה שהחסרתי בלימודים במהלך המחנה בקניה. הרוב בעזרת מורים פרטיים. ישנם מרצים שמשתפים פעולה ועוזרים מאוד, ויש שפחות, אבל טוב שיש חברים טובים שעוזרים." סיפר נועם לאחר חזרתו.

שבוע שעבר נועם התחרה ב-1500מטר במסגרת הליגה הבין אגודתית. פחות מיומיים לאחר המסע חזרה מקניה. "הנסיעה ארכה יומיים, 3 טיסות, ועברה דרך לילה רבוי יתושים ועקיצות בניירובי, לכן אני קורא לכך מסע. אין ספק שהנסיעה השאירה את חותמה על הריצה שלי בשבת. בכל אופן זאת היתה תחרות הכנה טובה מאוד להמשך העונה, והתנסות ראשונה בריצה מהירה מיד לאחר ירידה מגובה," סיפר לנו נועם השבוע.

לפני מספר ימים נועם השלים את אימונו לקראת אליפות ישראל ב-3000 מכשולים שתערך בשבת הקרובה. "הרגשתי מצויין. אני מצפה מאוד להתחרות ומקווה שיבואו מתחרים בכושר בכדי שתהיה תחרות מעניינת ומלהיבה מספיק כדי לרוץ מהר ולקבוע תוצאה טובה."

על פי נועם, איגוד האתלטיקה חיבר את המחזור השני בליגה לאליפות במכשולים בשביל לחתוך בעלויותכתוצאה מכך: הזינוק ביום שבת יהיה ב-21:55. "אני מזמין את כולם, למרות השעה המאוחרת, לבוא לעודד במקצה שלי וגם בזה של הבנות כחצי שעה קודם," יצא נועם בקריאה לקהל הקוראים.
כל המעוניינים לקרוא בהרחבה אודות נועם מוזמנים להיכנס אל הבלוג שלו; "אין מכשולים".

דניאל קציר – שחייה מים פתוחים


דניאל קציר: מקום 9 בעולם ושחיין אולימפי לשעבר

דניאל קציר יצא השבוע לדרא"פ כדי להשתתף באחד מהמשחים המאתגרים ביותר בתבל. זהו משחה מים פתוחים באורך של 7.5 ק"מ בטמפרטורה "קפואה" שתנוע בין 9-14 מעלות. דניאל ערך אימוני הסתגלות מיוחדים למי האטלנטי הקפואים ומקווה להפתיע. 

אז אם גם אתם ספורטאים בכירים, ורוצים לקחת חלק בפינה, כתבו לנו: [email protected] וגם אתם תהיו חלק "מהמוביל הארצי."




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג