המוביל הארצי – מעקב ספורטאי העילית של שוונג

השבוע, בדיוק כמו שבוע שעבר, תיפתח פינת המוביל בהוקרה לספורטאי הספיישל אולימפיקס, אשר יוצגו גבוה מעל כולם, לאחר שנתנו את כל כולם ונשמתם במשחקי הספיישל אולימפיקס שנערכו ביוון. מתחת הילדים המדהימים הללו נמשיך ונעדכן אתכם במעללי הספורטאים שלנו, כאשר הדגש השבוע הוא על האתלטים שלנו המתכוננים לאליפות ישראל באתלטיקה, שתערך בסופ"ש הבא באצטדיון הדר יוסף. האליפות מתקיימת בסימן המשחקים האולימפיים בלונדון. אנא, בואו בהמוניכם ופרגנו לספורטאים המדהימים הללו, אשר עובדים כה קשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השבוע, בדיוק כמו שבוע שעבר, תיפתח פינת המוביל בהוקרה לספורטאי הספיישל אולימפיקס, אשר יוצגו גבוה מעל כולם, לאחר שנתנו את כל כולם ונשמתם במשחקי הספיישל אולימפיקס שנערכו ביוון. מתחת הילדים המדהימים הללו נמשיך ונעדכן אתכם במעללי הספורטאים שלנו, כאשר הדגש השבוע הוא על האתלטים שלנו המתכוננים לאליפות ישראל באתלטיקה, שתערך בסופ"ש הבא באצטדיון הדר יוסף. האליפות מתקיימת בסימן המשחקים האולימפיים בלונדון. אנא, בואו בהמוניכם ופרגנו לספורטאים המדהימים הללו, אשר עובדים כה קשה

מאת:אילן גולדמן

נופר הנגבי – ספיישל אולימפיקס אופניים

נופר הנגבי בעת ההכנות למשחקי הספיישל אולימפיקס
צילום: ספיישל אולימפיקס

נופר הנגבי היא ילדה מקסימה בת 16 שנים בלבד.
נופר נמנית על משלחת האופניים הכה מיוחדת של הספיישל אולימפיקס שיצאה זה מכבר ליוון. נופר הגדילה לעשות, והציבה את מדינת ישראל לראשי דוכן המנצחים כשגרפה את מדליית הזהב במירוץ ל-5 ק"מ. במהלך המשחקים הנפת דגלי הלאום אסורה, ובעת חלוקת המדליות לא מושמע ההמנון הלאומי של המדינה ממנה מגיע הזוכה. עיקרון זה נועד לחזק את עיקרון השוויון בין הספורטאים אשר מגיעים למשחקים מכל קצוות תבל. אגב, ישראל עמדה גב אל גב בטקסי הסיום אל מול הנבחרות הערביות. העוינות הושארה למדינאים.
 
טל רוזנפלד – אופניים ספיישל אולימפיקס

טל רוזנפלד חוגג את מדליית הארד במשחקים
צילום:ספיישל אולימפיקס
 
טל רוזנפלד הוא ספורטאי רגיל לכל דבר. הוא אמנם סובל מאוטיזם, אך זה לא מנע ממנו בעבר להשתתף באירועי ספורט רגילים, כאחד האדם. טל נחשף לראשונה לספורט בגיל 8 כחלק מהטיפולים שנועדו להקל על השתלבותו בחיים. ונחשו מה, הוא נחשף לאופניים. מאז טל ואופניו אינם נפרדים. בשבוע האחרון טל הגיע ליוון נחוש להשיג הישג וכך בדיוק היה. כפי שניתן לראות בבירור בתמונה, טל הצליח להשיג את מדליית הארד במירוץ האופניים למרחק 5- ק"מ. הצלחתם האדירה של חברי הספיישל אולימפיקס הגיעה בזכות עזרתם הנדיבה של גופים כמו, מצמן את מירוץ, אגנטק, גרביטי,רודי פרוג'קט, עופר ווקס, יד 2, בייסיק קפה,אופני משיח,ספיד בייק,שיאנרגיה ופאנקייר שתרמו בכל הקשור לביגוד.
 
מאור טיורי, דנה לוין, נעה ברקמן, ריקי סלם – ריצה

מאור טיורי- שנייה משמאל (שורה תחתונה),נועה ברקמן- ראשונה מימין (שורה תחתונה), 
ריקי סאלם שלישית מימין (שורה עליונה), לידה משמאל זהבה שמואלי ודנה לוין.
עוד בתמונה: רוני גדיש, רותם להב, אלין וינו ודנה ויסמן
צילום: אלין וינו
 
האתלטיות המצטיינות שלנו נצפו לראשונה בשני האחרון בקפה ארומה בבית ינאי, כשהן עושות דרכן צפונה, אל עבר היישוב אל רום אשר ברמת הגולן. המטרה: מחנה אימונים "באווירה שונה", לקראת אליפות ישראל באתלטיקה שתיערך שבוע הבא באצטדיון הדר יוסף. המחנה מתקיים בהדרכתה של המאמנת האגדית זהבה שמואלי, אשר הייתה מבכירת הרצות בישראל. מאור טיורי אשר שבה מארה"ב לאחרונה, מתכוונת להשתתף במקצה ל-1500 מטר, "ואינה צופה כי יהיו לה חיים קלים", על פי הגדרתה. לצידה באותו יום שני נראו, דנה לוין ונועה ברקמן במצב רוח מרומם. אנחנו מאחלים לבנות המקסימות אליפות מוצלחת ומלאה בשיאים חדשים. 
 
אולגה לנסקי – ריצות קצרות
אולגה לנסקי – רוצה לשבור שיאים
צילום: דניאל קמחי
 
במסיבת עיתונאים אותה ערך השבוע איגוד האתלטיקה לקראת אליפות ישראל, היה ניתן למצוא את כל המי ומי בענף. מיוחאי הלוי, ועד אולה המיתולוגית. גם אולגה לנסקי ואימה אירנה היו שם. כשעלתה לשולחן הראיונות, התיישבה אולגה לנסקי לצידה של השיאנית המיתולוגית אסתר רוט והכריזה בענווה, כשעיניה מעט מושפלות, "אני מקווה כי אצליח לשבור את שיאה של אסתר באליפות". כשרוט שחמורוב נשאלה אילו עצות היא יכולה לתת לאולגה הצעירה, ענתה השיאנית בחיוך," שתפסיק ללכת עם עקבים גבוהים, זה לא בריא", כשהיא מתייחסת לנעלי העקב אותם נעלה אולגה באותו היום.
 
ניקי פאלי ודימה קרויטר – קפיצה לגובה

ניקי פאלי אלוף ישראל לשעבר בקפיצה לגובה חוזר לעניינים באליפות השנה
צילום: איגוד האתלטיקה 
 
בכל המתקשר לקפיצה לגובה, אליפות ישראל תהיה אירוע מיוחד בשביל שני אתלטים צעירים ומוכשרים. ניקי פאלי בן ה-24, אשר מחזיק בתוצאה שיא של 2.30 מטר יפגש אחרי זמן רב(באליפות ישראל) עם היריב והחבר הטוב דימה קרויטר בן ה-18 (תוצאה של 2.28 מטר). למרות החברות והפירגון ההדדי (אשר נראו במסיבת העיתונאים), השניים מצפים ל "תחרות טובה ומעניינת שלא נראתה שנים רבות", על פי דבריהם במסיבת העיתונאים. שניהם מציינים כי אינם חשים כי כושרם הנוכחי מספיק כדי לנפץ את שיאיהם, ונמנעו באדיקות מפיזור הבטחות באוויר. הקרב בין השניים מסמל את העלייה של קרויטר הצעיר אל קדמת הבמה. בטוח כי יהיו ניצוצות בריאים באוויר.  
 
אליעד דניאל – אופני הרים (כביש השבוע)

אליעד דניאל- אלוף ישראל במרתון הרים, עייף בסיום אליפות הכביש
צילום: אייל דולין
 

 

ביום שבת האחרון, נערכה אליפות ישראל באופני כביש בקיבוץ רמות נפתלי. כולם היו שם. אפילו מיטב רוכבי אופני השטח בישראל. אליעד דניאל כמובן היה אחד מהם. למרות היותו רוכב שטח אליעד לא הגיע למירוץ כדי "לשחק". "זה המירוץ הכי קשה שהיה עד היום במדינת ישראל. לפחות ממה שאני זוכר", סיפר לנו אליעד השבוע. "כבר לאחר 2 הקפות התגבשה חבורת חוד כשאני בתוכה. בהקפה ה- 6 נתפסה הבריחה שיזמתי וממנה יצאתי לבריחה נוספת שהחזיקה כחצי הקפה." לאחר יום אותו אליעד תיאר כ"ארוך ומתיש ומאכזב", סיים רוכב ההרים במקום ה-7 כללי. "אני יכול להגיד בלב שלם כי נתתי 170% מעצמי, עשיתי הכול כדי לנצח במירוץ המטורף הזה". בשבוע הבא דניאל יזנק למירוץ מעלות הבין לאומי, ולאחר מכן יטוס להתחרות בצ'כיה על אופני הכביש שלו. שימו לב לפניו של אלעד בתמונה לאחר סיום המירוץ. הסבל אומר הכול.

 

 

אילן גולדמןאילן גולדמן
אילן גולדמן-עורך משנה אתר שוונג אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות שלאילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג