המהפך של אלי כץ

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



אלי כץ, 53, נשוי + 3 מתגורר בהרצליה ועובד כמהנדס אלקטרוניקה בתחום מכירות הי-טק. במסגרת עבודתו הוא מרבה לנסוע לנסיעות עסקים בחו"ל. לפני 7 שנים מציץ אלי במראה ומחליט שהדמות שמביטה עליו – 105 ק"ג של אדם חסר כושר שלא מסוגל לטפס 3 קומות ברציפות במדרגות – לא מוצאת חן בעיניו. אחרי שנים בהן לא עשה כל פעילות ספורטיבית נמאס לו. בנקודה הנמוכה ביותר מבחינתו החל המהפך.

מתי החלטת לרוץ?
"אמרתי לעצמי שאני צריך לטפל בעצמי אך היה לי ברור כי דיאטה בלבד לא תוביל אותי לשום מקום. הבנתי שאני חייב לשלב גם ספורט. זה היה לפני 7 שנים. התחלתי ללכת כדי להוריד משקל. כעבור שנה של הליכה התחלתי להשתעמם והחלטתי לנסות לעבור לריצה."

איך החלטת לרוץ?
"בהתחלה מרחקים קצרים אשר כללו 3 דקות על מסלול ריצה בחדר כושר. בהמשך מרחקי הריצה הלכו וגדלו עוד ועוד. בנוסף לריצות בחדר הכושר שילבתי ריצות בחוץ."

מה המרחק הגדול ביותר אותו רצת?
"כאמור מרחקי הריצה הלכו וגדלו כאשר לשיא מבחינתי הגעתי במרץ שנה שעברה בקוריאה – רצתי מרתון מלא – 42 ק"מ. עד למרחק הזה השתתפתי במרוצים רבים למרחקים של 10 ו-21 ק"מ. רצתי בארה"ב, אירופה, בקוריאה וכמובן בישראל."


אלי כץ בתבור – התמונה האמיתית

מה עושה לך הריצה?
" הפכתי להיות מכור לריצה. הריצה היא התרפיה הטובה ביותר שאני מכיר. מבחינת הרגשה כללית לפני ואחרי ההבדל אדיר. אני מרגיש יותר רענן, חי! אני מרגיש כמו בחור צעיר ללא מגבלות. מצבי הבריאותי מעולה ואני חש שאני יכול לעשות הכל – בטחוני העצמי עלה פלאים"

מה שיגרת האימונים שלך? ועם מי אתה רץ?
"בעבר התאמנתי בקבוצה, אך היום אני רץ הרבה לבד בחו"ל ובארץ עם חברים. שגרת האימונים השבועית נעה בין 5 עד 6 ריצות בשבוע במהלכן הוא גומע בסה"כ כ 60-50 ק"מ"

אילו עצות אתה יכול לתת לאנשים אשר מעונינים להיכנס לתחום אך חוששים?
"לאנשים הסובלים מעודף משקל אני ממליץ מניסיוני על דיאטה מבוקרת המשולבת בהליכות עד אשר ירדו במשקל. אני לא ממליץ להתחיל לרוץ מיד כדי למנוע עומס על המפרקים והשרירים. הקפידו לרוץ על משטחים רכים במידת האפשר"

למשפחה מסתבר יש תרומה נכבדה להצלחתו "קיבלתי תמיכה רבה ממשפחתי הקרובה. במיוחד מאשתי.
השבתות בבוקר מיועדות לריצה ואשתי יודעת זאת ומקבלת בהבנה את השיגעון שלי לריצה."

את שיחתנו מסכם אלי באנקדוטה קצרה הממחישה יותר מכל את האהבה והמחויבות שלו לריצה:
“בחודש שעבר חיתנתי את בתי. האירוע המשמח והמרגש כל כך התרחש ערב חצי מרתון בית שאן והחגיגות נמשכו עד שעות הלילה המאוחרות. למחרת בבוקר היה לי ברור כי אני נוסע לבית שאן להשתתף במרוץ וכך אכן היה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג