הכתר על ראשו של קונטדור

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




הרוכב הספרדי, אלברטו קונטדור, למרות הכל ואחרי הכל, זכה במרוץ הג'ירו ד'איטליה 2008 ושבר רצף של 12 שנים בהם זכו רק רוכבים איטלקים. סיום המרוץ אתמול (1/6) והקרב הצמוד בינו לבין הרוכב האיטלקי ריקארדו ריקו, סיפקו לצופים סיום נהדר למרוץ מרתק








כמה סימבולי שאת הקטע ה-21 שסיים את הג'ירו ד'איטליה במילנו אחרי 3 שבועות מרתקים ומלהיבים מאין כמוהם מנצח מרקו פינוטי אלוף איטליה בנגד שעון האיטלקי מקבוצת Team High Road, כאשר הוא מקדים את חברו לקבוצה טוני מרטין הגרמני ב-7 שניות ובריידלי ויגינס הבריטי גם הוא מאותה הקבוצה מגיע במקום ה- 4.

במקום השלישי בקטע הגיע מיכאל איגנטייב הרוסי מקבוצת Tinkoff, ובמקומות החמישי והשישי הגיעו שני אמריקאים כריסטיאן ון דה ולדה ודני פייט מקב' Slipstream Chipotle . כלומר, בששת המקומות הראשונים בנגד השעון הגיעו שישה רוכבים מקבוצות של הדרג השני.

באיזה שהוא מקום הייתה כאן סגירת מעגל שהתחילה עם הניצחון של הקבוצה האמריקאית Slipstream Chipotle ב-10 במאי בפלרמו שבסיציליה. ניתן לומר שזה היה הג'ירו של הקבוצות הקטנות שבאו עם המון רצון ונחישות להוכיח לכולם שהם נמצאים כאן לא על תקן של בשר תותחים אלא שבאו לעבוד ולהביא הישגים.

אפשר לסכם את הג'ירו לא רק במה שהיה בו אלא בעיקר במה שלא היה בו. אם מה שאפיין את הטור דה פראנס בשנים האחרונות היו בעיקר סקנדלים ושערוריות הקשורות בסמים, דבר שגרם להרבה מאוד חובבי אופניים פשוט להתבונן בשאט נפש במה שקורה, והנה בא הג'ירו האחרון והראה, קבל עם ועדה, שניתן לקיים גרנד טור ברמה הגבוהה ביותר לפחות בלי שהרוכבים הבכירים יתפסו על שימוש בחומרים אסורים.

היו לנו שלושה שבועות מרתקים ומרהיבים עם המון אקשן ודרמה ממש עד לשלב האחרון, שהוכרע בפוטו פיניש. הפער בין ריקרדו ריקו במקום ה-2 לאלברטו קונטדור בעל החולצה הורודה בסוף הקטע ה-20 עמד על 4 שניות. רגע האמת של הג'ירו הגיע אחרי שלושה שבועות ואיטליה עצרה את נשימתה. בפעם הראשונה מזה 12 שנה שרוכב לא איטלקי מנצח את הג'ירו ד'איטליה.

אלברטו קונטדור מנצח את הג'ירו כאשר הוא איננו מנצח אף קטע אבל מוכיח רכיבה טקטית מדהימה. קונטדור שניצח בשנה שעברה את הטור דה פראנס מוכיח שהוא רוכב-על, ושבתחרות בין שלושת מנצחי הגרנד טורים שהתחרו השנה בג'ירו הוא יוצא כשידו על העליונה. בשבוע האחרון עמד אלברטו קונטדור בפני התקפות בלתי פוסקות בהרים הגבוהים והוכיח שהוא רוכב-על שבנוי גם פיזית וגם בעל יכולת מנטלית ברמה הגבוהה ביותר. צריך גם לקחת בחשבון שקבוצת אסטנה קבלה את ההזמנה לג'ירו בשבוע האחרון. קונטדור מגיע לג'ירו כאשר את העליות הקשות של השבוע האחרון הוא בכלל איננו מכיר.






אלברטו קונטדור



הפערים בין העשירייה הראשונה בדרוג הכללי מוכיחים עד כמה הקרבות בין הפייבוריטים היו מרים ומרתקים. הפער בין המקום השלישי של מריו ברוסגין ובין פרנקו פליזוטי עומד על 2 שניות בלבד. בכלל, הפערים בין המקום הראשון ובין המקום העשירי שאותו תופס ג'ילברטו סימוני הותיק הם של 11 דקות. בעשירייה הראשונה יש לנו שבעה איטלקים, וזה מראה עד כמה הישגו של אלברטו קונטדור הוא גדול.

לקבוצת אסטנה עם מנהלה הספורטיבי יוהאן ברוניל מגיע שאפו ענק. רוכבים כמו אנדראס קלודן ולוי ליפהיימר רוכבי-על לכשעצמם מגיעים על תקן של כוכבים ועוזרים לקונטדור במשימה לקחת את החולצה הורודה. ניתן לומר שהגישה של ברוניל "השועל" לבנות קבוצה שתתלכד סביב כשרון-על כמו לאנס ארמסטרונג בשעתו, מתחילה להניב את הפירות שלה. קונטדור הוא בן 25 ויכול להיות שאנחנו רואים את תחילתו של עידן חדש באופניים – העידן של אלברטו קונטדור הספרדי. יאמר לזכותם של האוהדים האיטלקים הקנאים, הטיפוזי, שקיבלו את מלכותו של קונטדור באהבה ועודדו אותו בשלבים הקשים.

לפני הג'ירו מעט מאוד אנשים מחוץ לאיטליה שמעו את השם עמנואלה סלה אבל אחרי הג'ירו האחרון אנשים כבר לא ישכחו אותו. טור חלומי היה לעמנואלה סלה מקבוצת Navigare שניצח בשבוע האחרון שלושה קטעים בדרגת קושי עליונה בהרים ובקטע קשה נוסף בנגד שעון בטיפוס עליה הוא מגיע שני. הוא נתן הופעה מרשימה שמזכירה את הימים היפים של מרקו פאנטני המטפס האולטימטיבי. סלה ניצח בתחרות של מלך ההרים בהפרש עצום, זוכה בחולצה של הרוכב האגרסיבי ומגיע במקום השישי הכללי. מדהים.






עמנואלה סלה מנצח שלב 15



בכלל, קבוצת Navigare נתנה הופעה מהסרטים כאשר בכל שלב רוכבים מקבוצה אחרת תוקפים ללא הרף. התוצאה, ניצחונות בקטעים וגם במקום התשיעי בו מדורג דומניקו בוסיוזו ובמקום ה-12 פורטונטו בליאני. הקבוצה גם זוכה בתואר הקבוצה המהירה כאשר היא השיגה לפניה קבוצות עם תקציב עשיר הרבה יותר.

בתואר הרוכב הצעיר זכה ריקרדו ריקו מקבוצת Saunier Duval
, שזכה גם במקום השני בדרוג המצטבר וגם טען להגנתו, שאם הייתה עומדת לרשותו קבוצה שתעבוד עבורו יכול להיות שהיה מנצח. מאוד ייתכן שכן, היות והמטפס הנאמן שלו ליאונרדו פיאפולי מתרסק באחת הירידות של הקטע ה-15. ריקו ה"קוברה" ניסה ללא הרף לתקוף את החולצה הורודה והגיע כמעט עד לבאר.

בתואר של מלך המאיצים מנצח דניאלה בנאטי מקבוצת Liquigas

כאשר ניתן לציין את העדרו הבולט של אלסנדרו פטאקי שפתח את הדלת לכשרונות נוספים כמו הבריטי מארק קוודיש. במקום השלישי בדרוג הכללי המצטבר הגיע מרזיו ברוגסטין שסבל רבות בשבוע האחרון בעליות האימתניות אבל הצליח להגיע למקום על הפודיום. הישג אדיר עבורו.

פרנקו פליזוטי מקבוצת Liquigas
מגיע במקום הרביעי ומאותת לראשי קבוצתו שהחתמתו של איבן באסו איננה
עבורו סוף פסוק והוא בהחלט רואה את עצמו מוביל את קבוצתו במאבק על החולצה הורודה בשנה הבאה. יהיה מעניין.

למקום החמישי הגיע דניס מנצ'וב מקבוצת Rabobank מנצח הוואלטה, שנתן הופעה מצויינת. יורגן ון דר ברוק הצעיר הבלגי מקבוצת Silence – Lotto נותן הופעה מעולה והגיע למקום השביעי. דנילו די לוקה האלוף היוצא מנסה ללכת נגד ההיסטוריה ולזכות בחולצה הורודה שנתיים ברציפות. הוא תקף את אלברטו קונטדור ובקטע ה-19 העמיד בפני כל הפייבוריטים אתגר קשה במיוחד, אבל למחרת הוא שילם את המחיר וסיים את הג'ירו במקום השמיני והמאכזב מבחינתו.

ג'ילברטו סימוני הוכיח שבגיל 36 אפשר עדיין להתחרות ברמות הגבוהות ביותר ונתן בקטע ה-20 הקשה הופעה נהדרת עם הרבה כבוד, רק עמנואלה סלה הדוהר לניצחון ולתהילה מנע מסימוני את המקום הראשון בקטע.

מתוך ה-197 רוכבים שהחלו את המרוץ מסיימים 141 רוכבים.
כלומר יש 56 רוכבים, שהם 29%, כמעט שליש לא הגיעו למילאנו מסיבות שונות ומשונות הכוללות נפילות, תאונות, אי עמידה בזמנים, מחלות. היה לנו ג'ירו מרתק שנתן המון תקווה לדרך חדשה וטובה יותר בענף האופניים. מגיע לנו לצופים ליהנות. זה הרי התמצית של הכל.

אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12