הישראמנים משתלטים על אירופה

תחרויות איש הברזל באירופה לא היו מעניינות יותר כמו השנה. מספר אנשי הברזל הישראלים שהשתתפו היה הגדול ביותר ובעקבות כך גם שיאי המסלול. אלכס וולפסון עוצר לרגע את ההתרגשות ומסכם מה היה שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תחרויות איש הברזל באירופה לא היו מעניינות יותר כמו השנה. מספר אנשי הברזל הישראלים שהשתתפו היה הגדול ביותר ובעקבות כך גם שיאי המסלול. אלכס וולפסון עוצר לרגע את ההתרגשות ומסכם מה היה שם

מאת:אלכס וולפסון


שתי התחרויות המרכזיות של השנה, אירונמן אוסטריה ואירונמן פרנקפורט, שמהווה את אליפות אירופה למרחק ארוך, השאירו את הצופים הישראלים ביום מותח במיוחד. בסופן, 3 ישראלים מציגים תוצאות מרשימות, ומשכתבות מחדש את ספר השיאים הישראלי.

אחרי 6 שנים מתנפץ השיא האגדי של שי פיפמן, שעמד על 9:11, על ידי גלעד רותם עם זמן מדהים של 8:43 בתחרות באוסטריה.

   

ליאור זך מאור קבע זמן מצוין של 9:32 באותה תחרות, וואדים "הקרנף" סורייב שוב פעם מראה שאי אפשר להתחרות עם הניסיון ומציג תוצאה מצויינת של 9:35 בפרנקפורט. מעניין לראות ששניהם התחרו במסלולים דומים, והציגו תוצאה סופית דומה יחסית לזו שהציגו ביניהם בישראמן 2009.

המקצוענים באירונמן אוסטריה
הישראלים שנוסעים מדי שנה לאוסטריה יכולים לספר לכם על איש ברזל בשם מרינו ואנהויניקר, שניצח את התחרות בשלושת השנים האחרונות וחזר גם הפעם להגן על התואר, עם שלל מתחרים שהגיעו למנוע ממנו את התענוג, ביניהם ביורן אנדרסון, המפורסם בניצחון התחרות על האופניים, וסטפן ביליס החזק.

מרינו סיים את השחייה ב- 10 שניות יותר משנה שעברה אבל ביצע חילוף מרשים ופרץ אל האופניים בסערה, צעד טקטי שהשתלם בגדול מאחר והצליח לפתוח פער בינו לבין שאר הדבוקה. תוך דקות אחדות היה ברור שמרינו בלתי ניתן לעצירה וצריך הרבה מאד עוצמה כדי לרסן את מלך המסלול, ועוצמה באופניים יש רק לבן אדם אחד – ביורן אנדרסון.
 
אנדרסון הוכיח יותר מפעם אחת שלא מתעסקים איתו על האופניים, אלא שהפעם אפילו הוא לא הצליח לגשר וסיים את הקטע ב- 4 דקות יותר ממרינו, שסגר את הקטע בזמן מרשים ביותר – 4:20. מרינו נתן את ההצגה הטובה ביותר בקרנטן. ביציאה לריצה, התחרות היחידה שנשארה לו היא נגד השעון וגבול ה- 8 שעות. למרות שקצב הריצה היה מהיר, עדיין זה לא הספיק לו לשבור את ה- 8 שעות והוא מסיים ב- 8:01, פער אדיר על המתחרה השני.

בנשים, בלה ביליס, מבצעת דרפטינג כמעט כל הרכיבה על ליאור זך מאור ומתלוננת שההילוכים לא עובדים כשורה, ליאור אומר לה להוריד את הראש ולהמשיך לרכב, בלה מגיעה ראשונה בזמן של 8:50.

המקצוענים באירונמן גרמניה
התחרות בפרנקפורט מהווה את אליפות אירופה באיש ברזל, לכן גם שדה המתחרים הוא חזק יותר וכלל מתחרים כמו אלוף העולם לשעבר כריס מקורמיק שסיים את בשנה שעברה ראשון, עם ספרינט סיום שהצליח לשבור את גבול ה- 8 שעות.

מתחרים חזקים אחרים הם טימו ברכט שהחזיק בתואר אלוף אירופה בעבר, ואנאקו ליאנוס הספרדי, שמפורסם בריצה החזקה שלו וידוע כמתחרה מושבע של כריס מקורמיק, מהיחידים שמסוגלים לעקוף את כריס בריצה.

עד תחילת הריצה שלט אנאקו ליאנוס בתחרות ויצר פער של 3 דקות בריצה, מאחוריו היו מקורמיק וברכט. אחרי זמן קצר, מקורמיק שעט קדימה והתחיל לצמצם את הפער מליאנוס, ברכט נשאר חסר אונים מאחור. כאשר כבר נראה שמקורמיק הולך לנצח שוב את התחרות בריצה הוא לפתע עצר בגלל התכווצויות וטימו חלף על פניו. לא עבר זמן רב עד שהצליח לצמצם לעבר ליאנוס ולחלוף גם עליו, להפוך למוביל המרוץ ולסיים ראשון את התחרות עם מרתון מסחרר של 2:43 ועם שבירת שיא המסלול של כריס מקורמיק בזמן של 7:59:16 שעות. אנאקו סיים שני ומקורמיק נאלץ לסיים שלישי.

  

 
מקורמיק מאוכזב מהתוצאה

מה צפוי לנו שבוע הבא
עוד שבוע מרתק צפוי לנו, והוא מכיל את התחרות המהירה – Quelle Challenge Roth ואירונמן שוויץ שיכלול מסלול אופניים לא סימפטי בכלל. גם כאן ישתתפו כמה ישראלים חזקים והאקשן ממשיך לשבוע הבא. המתחרים הישראלים אמיר בכר ואבנר שימרון ינסו את כוחם ברות’.

אמיר בכר, (40) המתחרה הוותיק, שמחזיק בזמן של 10:09 בתחרות בהוואי ואינסוף תחרויות למרחק הקצר והארוך, התכונן לתחרות הזו בשיא המרץ בעקבות זכייתו בהגרלה בתחרות ישראמן 2009. אמיר מעוניין לשחות כשעה כולל החילוף, לרכב בסביבובת ה- 5:15 ומקווה לרוץ מרתון בזמן משוער של 3:15. אמיר מכוון ל- 9:30 אבל שם את הרכיבה בסימן שאלה גדול. לטענתו, הוא לא התאמן מספיק ברכיבה לקראת התחרות.

אמיר הוא ממש לא מתאמן טיפוסי מאחר והוא מאמן פיזית 4 -5 אימונים בשבוע גם בוגרים ונוער, ולא נותר לו אלא להסתפק בתוכנית מצומצמת של אימונים, אבל למרות זאת, הוא מרגיש טוב וטוען שההכנות שלו יותר טובות מאשר בהוואי בשנת 2003 שם הוא רץ מרתון ב- 3:33.

לצד אמיר יתחרה גם אבנר שימרון, בעל הניסיון הרב בתחרויות ברזל שמצליח כל פעם עם אימונים מעטים להביא תוצאות מדהימות. לפני שנה קבע ברות’ זמן של 9:56, הפעם האימונים לא הסתדרו בדיוק כמו שרצה והוא מגיע לתחרות בצורה קצת אחרת, אבל עם אבנר אי אפשר לדעת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג