הישגים גם אחרי אליפות ישראל באתלטיקה

הרצים יוסף גזצ’או מסיים עם תוצאת השנה ומאור טיורי עם שיא אישי בהולנד. דניאל פרנקל הפכה לאשה הראשונה שפרצה את מחסום ה-1.90 מ’ בקפיצה לגובה. חיים מלכה ינסה היום (א’) להתמקם בין 50 הראשונים באליפות אירופה וג’יליאן שוורץ סיימה בסוף השבוע שלישית במדריד עם 4.51 מ’
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרצים יוסף גזצ'או מסיים עם תוצאת השנה ומאור טיורי עם שיא אישי בהולנד. דניאל פרנקל הפכה לאשה הראשונה שפרצה את מחסום ה-1.90 מ' בקפיצה לגובה. חיים מלכה ינסה היום (א') להתמקם בין 50 הראשונים באליפות אירופה וג'יליאן שוורץ סיימה בסוף השבוע שלישית במדריד עם 4.51 מ'

מאת:אורן בוקשטיין


גזצ'או יוסף סיים בשבת בתחרות באודן שבהולנד במקום ה-11 ב-1,500 מ' בזמן של 3:43.66 דק', תוצאה המהווה את הישג השנה שלו בקצוע ומעידה על הכושר בו הוא מצוי לקראת תחרות ההכנה שלו לאליפות אירופה בשבת הבאה באויזדן שבבלגיה. בריצה המקבילה לנשים סיימה מאור טיורי מאתלטי אורן השרון במקום השלישי בזמן של 4:33.69 דק' ושיפרה את שיאה האישי, אותו קבעה לפני שנתיים ב-3.14 שנ'.


מאור טיורי שלישית בתחרות בהולנד / צילום: איגוד האתלטיקה

תוצאתה של טיורי מדרגת אותה במקום ה-13 בכל הזמנים בישראל. באותה תחרות השתתף גם נועם נאמן ב-3,000 מ' מכשולים וסיים במקום החמישי עם 9:02.06 דק'. גזצ'או ימשיך לשתי תחרויות נוספות בבלגיה. הראשונה, כאמור, תחרות הלילה של בלגיה באוסדן-זולדר בשבת הבאה (10.7) ב-5,000 מ' והשנייה במסגרת אליפות בלגיה בליאז' ב-3,000 מ'.

פרנקל עוברת את מחסום ה- 1.90 בקפיצה לגובה

הכל היה מוכן לשיא הזה. לפני כחודש כשמעיין פורמן שברה את השיא הקודם בגרנד פרי חיפה, דניאל הייתה שם, היא שפשפה את הרף, אבל ידעה והצהירה יותר מפעם כי השיא הזה בהישג ידה. תחרות הקפיצה לגובה של הנשים באליפות ישראל הייתה בכל מקרה אחד ממוקדי האליפות, וכמה מרומם זה שהיא קיימה את מה שהבטיחה להיות.


הקפיצה ההיסטורית (צילום: עופר ביידה)

מעיין פורמן ודניאל פרנקל נכנסו אליה ועברו בניסיונן הראשון 1.75 מ', הגובה בו ברני שחף מבני הנגב ב"ש שסיימה שלישית, וקאלנו, האורחת הקפריסאית פסלו והשאירו את הבמה למופע המרכזי. בגובה של 1.80 מ', עליו פרנקל החליטה לוותר, פורמן פסלה פעמיים, והיה חשש כי תעוף מהתחרות ותשאיר את פרנקל בודדה במערכה, והרי קשה בהרבה לשבור שיא כשאתה נלחם נגד עצמך. למזלם של 2,000 הצופים שהגיעו הערב (חמישי) ליום האליפות השני בהדר יוסף, פורמן עברה.

כמו משחק חתול ועכבר, על גובה של 1.83 מ' פורמן החליטה לוותר ופרנקל עברה בניסיון השני. מכאן פרנקל יצאה לכל ניסיון כמו מלוע של תותח. ב-1.86 מ' היא עברה חלק בניסיון הראשון. פורמן כשלה פעמיים והחליטה לוותר על הניסיון השלישי בגובה הזה ולהעלות את הרף ל-1.89 מ', סנטימטר בודד מעל לשיאה האישי והישראלי, בידיעה שגם אם תעבור בשלישי 1.86 מ', פרנקל עדיין תוביל עליה במאזן הפסילות. אלא שגם זה לא עזר והיא פסלה את הניסיון השלישי, הודתה לקהל ופינתה את המזרן לאלופת ישראל הטרייה, דניאל פרנקל – רקדנית בלט שרקדה בלהקת בת-דור, החלה להתאמן בגיל 14 ואפילו מדגמנת, אבל רק השנה פרצה לתודעה עם התקדמות משמעותית, בעזרתו של מאמנה אנטולי שפרן.

פרנקל עשתה את זה פשוט וחלק. ניסיון ראשון ב-1.89 מ', שברה את השיא הישראלי וקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה בברצלונה. כשכולם רצו אליה, היא הדפה אותם בטענה נכונה שהתחרות טרם הסתיימה. הרף הועלה ל-1.91 מ' ושוב, כמו גדולה, בניסיון הראשון. עכשיו לא רק שהיא שיאנית ישראל החדשה, אלא גם האשה הראשונה שפרצה את גבול ה-1.90 מ' והספורטאית הראשונה שפרצה גבול באליפות. אלופת ישראל הטרייה ניסתה גם 1.93 מ', אבל העומס הרגשי כבר היה גדול עליה – לא כל יום היא עושה שיא ישראל מול 2,000 איש, למעשה, הפעם הראשונה.

בסיום התחרות, על רקע התמונה המסורתית שלה ליד השלט המודיע דניאל פרנק (ה"ל" נקטעה בגלל אורך המילים) 1.91 מ' – שיא ישראלי, גם שרת הספורט, ח"כ לימור לבנת שכיבדה את האליפות במעמדה והעניקה 7.5 מיליון ₪ לפרויקט המקצוענות לשלוש שנים, תפסה הזדמנות לברך את פרנקל ולתפוס תמונה למזכרת עם זו שעשתה היסטוריה באתלטיקה. לבנת שמבינה את הערך של האתלטיקה עבור הספורט כולו, אמרה לכל הנוכחים: "האתלטיקה היא מלכת הספורט וחשוב לנו לתמוך בה, בטח כשהיא מניבה פירות כמו דניאל פרנקל".

פרנקל שתזכה בעקבות ההישג לבונוס של 12,000 ₪ מפרויקט המקצוענות, אמרה: "קמתי בבוקר כדי לעשות את העבודה. באימונים כבר עשיתי את זה ולכן תמיד ידעתי שאני יכולה. אנטולי (המאמן) אמר לי לחשוב רק על טכניקה וזה עזר, יחד עם העידוד של הקהל". ואכן פרנקל לא שכחה את הקהל שליווה כל קפיצה שלה במחיאות כפיים קצובות, כשרצה לאורך המסלול וחלפה על פני כל הקהל עם דגל ישראל בידה, תוך שהיא מנופפת לכולם להוקרת תודה על העידוד. פרנקל הוסיפה: "עכשיו זה מתחיל, צפו ממני להפתעות".

מעיין פורמן שאיבדה את תואר האליפות אחרי שלוש זכיות רצופות, התאמצה שנתיים לשבור את השיא של קורקולין מ-2002, ועד שהיא כבר עשתה זאת, היא נהנתה מהתואר שיאנית ישראל לחודש בלבד. אבל לפורמן היה ברור בשנה הזו שהיריבה הכי חזקה שלה נמצאת פה בארץ. "אני שמחה בשביל דניאל. היה לי ברור שהיא תקפוץ את הגובה הזה וזו לא הפתעה עבורי". מבחינת התחרות האישית ציינה פורמן: "הייתי בטוחה שאעבור 1.84 מ' ולא עברתי, אבל אני לא מתרגשת מזה. פיזית אני יכולה לקפוץ גבוה ועוד אעשה זאת. מטרותיי לא השתנו בגלל התוצאה של דניאל. אני רואה בתחרות בינינו רק צדדים חיוביים, פשוט, היום הייתי קצת רדומה".

מלכה ינסה להתמקם בין 50 הראשונים באליפות אירופה

חיים מלכא, אלוף ישראל בריצת הרים ישתתף היום (ראשון) באליפות אירופה שתתקיים בספארבה באנייה שבבולגריה. מלכא שחגג השנה 40 וזכה בפעם השנייה בחייו באליפות ישראל, עבר לקראת התחרות מחנה אימונים מיוחד בצוק מנרה, האתר שאירח את אליפות ישראל. לפני יציאתו אמר מלכא: "המטרה באליפות אירופה היא לסיים בין 50 הראשונים. המטרה העיקרית שלי השנה היא אליפות העולם", אשר תתקיים בספטמבר בקאמניק שבסלובניה.

ג'יליאן שוורץ סיימה שלישית במדריד עם 4.51 מ'

רגע אחרי שזכתה באליפות ישראל בקפיצה במוט, טסה ג'יליאן שוורץ לספרד, כדי להשתתף בתחרות האתגר של מדריד שהתקיימה אתמול (שישי). אלופת ישראל סיימה במקום השלישי עם תוצאה של 4.51 מ', למרות שאירינה פטצ'ניקובה הצ'כית וליסה ריצי מגרמניה שסיימו במקום הראשון והשני בהתאמה, סיימו עם תוצאה זהה לזו של שוורץ, אבל עם מאזן פסילות טוב משלה. טטיאנה פולנובה מרוסיה, שהייתה אורחת באליפות ישראל, השתתפה אף היא בתחרות הזו, אותה סיימה במקום הרביעי, במשותף עם קייט דניסון הבריטית, בתוצאה של 4.41 מ'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג