היום קטע אחרון בג'ירו: באסו ראשון בדרוג

איוואן באסו התבצר בחולצה הוורודה. מיקלה סקרפוני גנב ניצחון ביום שישי, ויוהן צ’ופ כבר לא יהיה אלמוני אחרי הניצחון בקטע הקשה ביותר של הג’ירו 2010. יאיר בן עמי מסכם סוף שבוע של ג’ירו מהסרטים, ומתכונן לקטע האחרון היום (א’- שעה 16:30 יורוספורט) 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איוואן באסו התבצר בחולצה הוורודה. מיקלה סקרפוני גנב ניצחון ביום שישי, ויוהן צ'ופ כבר לא יהיה אלמוני אחרי הניצחון בקטע הקשה ביותר של הג'ירו 2010. יאיר בן עמי מסכם סוף שבוע של ג'ירו מהסרטים, ומתכונן לקטע האחרון היום (א'- שעה 16:30 יורוספורט) 

מאת:יאיר בן עמי


יום (א') נגד שעון אישי בוורונה ולמרות שזה נראה גמור בג'ירו הזה – הצפוי הוא בלתי צפוי. אחרי שלושה שבועות מפרכים שכללו כל עונש אפשרי הגיעו הרוכבים ליומיים האחרונים בהרים. ביום שישי הצליחו רוכבי ליקיגאס להביא את העליונות הפיזית שלהם בהרים לטקטיקה כמעט מושלמת. בשלב האחרון, בעלייה לקו הסיום, נותרו שני רוכבי ליקיגאס, איוואן באסו ווינצ'נזו ניבאלי עם מיקלה סקרפוני לאחר שכבר בעלייה הלפני אחרונה הם כתשו את כל המתחרים שלהם בראש הדירוג המצבר.


האם ישאר עם החולצה הורדה ויזכה לניצחון נוסף בג'ירו? / צילום: Moroboshi

סקרפוני ניצח, באסו היה שני וניבאלי שלישי אבל הם הצליחו להעביר את החולצה הוורודה מדויד ארויו לאיוון (שירד למקום השני) באסו, שגם פתח פער של 51 שניות על הספרדי. ניבאלי עלה עד למקום השלישי בדירוג המצטבר עם פיגור, מהמקום השני, הנראה שאפשר לסגור. אבל הדבר החשוב ביותר היה, שכל המתחרים, להוציא את סקרפוני, צברו פיגורים משמעותיים מבאסו וגם מניבאלי.

היום האחרון בהרים, בשבת, היה גם הקשה ביותר. אלכסנדר וינוקורוב, קרלוס ססטרה ורוכבים רבים אחרים החליטו שמאום לא נגמר ויצאו לבריחה ארוכה ואמיצה. הרוכבים חצו את פסגת הגבאיה שנקראה על שמו של פאוסטו קופי משום היותה הגבוהה ביותר במרוץ השנה.

ג'ילברטו סימוני הוותיק שהיה גם הוא בקבוצת הבריחה, רצה לזכות בפרס המיוחד של הפסגה ובדרך יפה זו להיפרד מהדבוקה לאחר שהודיע על פרישה זמן רב לפני הזינוק לג'ירו. אך רוכב יחסית אלמוני בשם יוהאן צ'ופ השוויצרי מקבוצת ביבוקס הצרפתית קלקל את החגיגה של סימוני עם מאוץ מרשים שהעניק לו את כל הנקודות והפרס הכספי (5000 יורו) על הפסגה.

לא פחות מרשימה הייתה הגלישה של צ'ופ מהגבאיה והפער שפתח בשלב הראשון של העלייה לקו הסיום. הדרמות שהתנהלו מאחריו לא הפריעו לו לנצח בקטע. קרוב לסיום ייצא קאדל אוונס למופע אדיר של נחישות ואומץ לב והותיר את רוכבי ליקיגאס, שהובילו את הדבוקה עד לאותו השלב, חסרי אונים. הוא הצליח לפתוח פער שהותיר את ניבאלי הרחק מאחור ואת באסו רודף לא רק אחרי אוונס אלא גם אחרי סקרפוני שמעט אחרי באסו יצא אף הוא למופע הזיקוקים שלו. על קו הסיום כמעט והצליח אוונס לתפוס את צ'ופ ולפתוח פער של כמה שניות על באסו וסקרפוני. באסו הרוויח עוד דקה שלמה על ארויו ששמר על המקום השני לאחר שהגיע עם ניבאלי לקו הסיום.

למרות שעיקר הג'ירו התנהל תחת הפתעות ותסריטים בלתי צפויים הרי שאנסה בכל זאת להעריך כי מאום לא ייקח מבאסו את הניצחון בג'ירו מאחר והוא שען טוב משמעותית מדויד ארויו. הפער בראש הדירוג צריך להספיק לבאסו גם אם יהיה ביום לא טוב ועם תקלה טכנית שתעכב אותו על המסלול.

הקרב המעניין יהיה על המקום השני

ניבאלי שען טוב יותר, בהרבה, מארויו שיצטרך להביא כל טיפת יכולת והרבה נחישות כדי לשמור על המקום השני בדירוג המצטבר. יש גם סיכוי טוב שנראה את קאדל אוונס מצליח למחוק את הפער ממיקלה סקרפוני ועולה למקום הרביעי על חשבונו. לעומת זאת, סקרפוני, בפיגור של שנייה אחת בלבד מניבאלי והוא שען טוב יותר. ההערכה היא שאפשר להוציא מהמסלול פער של 30 שניות בין שען טוב לשען בנוני ויותר מזה משען חלש. למרות זאת, אי אפשר לפסול מצב בו קאדל אוונס סוגר את הפער של 51 שניות מהמקום השלישי של ניבאלי. אוונס יצטרך לסגור קצת יותר מ- 3.5 שניות לק"מ כדי לעשות זאת, ובג'ירו הזה, הבלתי צפוי ניצח את הצפוי הרבה פעמים.

מסלול המרוץ עם הרבה היסטוריה

המסלול של המרוץ נגד השעון מכיל סיפורים רבים מההיסטוריה של ענף האופניים. אליפות העולם של 1999 וגם זו של 2004 נערכו עליו. אבל הסיפור הכי מוכר של המסלול הוא מהג'ירו של שנת 1984.

לקראת סיום אותה מהדורה התברר כי לורן פיניון, שכבר היה מנצח הטור דה פרנס של 1983, בפער קטן מאוד מהגיבור המקומי פרנססקו מוזר. המארגנים הודיעו כי הקטע הלפני אחרון, שכלל עליות רבות וסיום על פסגה לאחר טיפוס מפרך, מבוטל בגלל שלג כבד היורד על ההר. עיתונאי צרפתי לא התעצל ועלה לפסגה, הוא חזר משם עם תמונות של אלפי צופים הממתינים לדבוקה ומשתזפים ללא חולצות בשמש החמימה.

הקטע האחרון היה עם יתרון גדול למוזר שהיה השען הטוב ביותר של התקופה ובעל שיא השעה. מוזר של תחילת שנות השמונים היה כמו פביאן קאנצ'לארה של הדור הנוכחי. לאחר סיום המרוץ שבו הוכתר מוזר כמנצח הג'ירו, סיפר פניון כי ההליקופטר שצילם את המרוץ התקרב למוזר מאחור וסייע לו ברוח גב. מוזר אכן זינק למרוץ על שני גלגלי דיסק, מאחור ומקדימה ובצילומים מהקטע הוא נראה רוכב באלכסון כאילו רוח חזקה דוחפת אותו.

הנג"ש שיקבע את המנצח של ג'ירו 2010

היום אסור לרכוב מרוצים נגד השעון (על הכביש) עם גלגל דיסק מקדימה. פניון גם התלונן על כי ההליקופטר שצילם אותו התקרב אליו מקדימה וייצר רוח פנים חזקה במיוחד. אין ולו אחד שהיה מעורב בענף האופניים באותה התקופה אשר חשב כי למוזר יש סיכוי לנצח את הג'ירו עם אותו קטע (שכלל עלייה ובוטל) היה מתקיים.

פניון התנחם במקום שני ברציפות בטור דה פראנס כחודשיים לאחר מכן. מוזר לא ניצח יותר בג'ירו שבאותה השנה הותאם המסלול ליכולותיו (דומה כי מעולם לא היו כה מעט עליות בג'ירו). וכחמש שנים לאחר מכן כיכב פניון בסיפור נגד השעון אחר, שכולם מכירים, והביא את הארובר לכל כידון של כל רוכב אופניים בכל מרוץ נגד השעון.

היום תסתיים אחת ממהדורות הג'ירו המרתקות בכל הזמנים. הפערים בדירוג המצטבר לא יכולים לספר את אשר התרחש. רק מי שראה את המרוץ יוכל לספר על גרנד טור בו מועמדים לניצחון מתו וחזרו לחיים, מתו שוב, וגילו סימני חיים בכל כך הרבה מצבים עד כי רק סרטי הווידיאו יצליחו לזכור את כולם. וזה עוד לא נגמר עד שהגברת הזקנה שרה או במקרה של הג'ירו זה לא נגמר עד שנערות הפודיום יעניקו את החולצה הוורודה בפעם האחרונה לשנת 2010.

דירוג מצטבר לקראת הקטע האחרון:
1. איוואן באסו איטליה ליקיגאס
2. דויד ארויו ספרד קאסיה דפרנה  + 1:15 דקות
3. וינצ'זו ניבאלי איטליה ליקיגאס + 2:56 דקות
4. מיקלה סקרפוני איטליה אנדרוני ג'יאקטולי + 2:57 דקות
5. קאגדל אוונס אוסטרליה BMC + 3:47 דקות
6. ריצ'י פורט אוסטרליה סקסו בנק + 7:27 דקות
7. אלכסנדר וינוקורוב קזחסטן אסטנה + 7:31 דקות
8. קרלוס ססטרה ספרד סרוולו טסט טים 8:55 דקות
————————————————————————————————————————-


כל השמות והקבוצות
על קו הזינוק של הג'ירו


ג'ירו: מונייר מנצח קטע 17,
ארויו נשאר בורוד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02