היום זה מתחיל, אליפות ישראל באתלטיקה

אליפות ישראל באתלטיקה תצא היום (ד’) לדרך ותמשיך גם מחר. האתלטים הישראלים, ששברו שיאים ישראלים חדשים לאורך השנה, יקבלו סיוע מאורחים שיגיעו לאליפות מקפריסין, יוון, רוסיה, קנדה, הונגריה וארה"ב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליפות ישראל באתלטיקה תצא היום (ד') לדרך ותמשיך גם מחר. האתלטים הישראלים, ששברו שיאים ישראלים חדשים לאורך השנה, יקבלו סיוע מאורחים שיגיעו לאליפות מקפריסין, יוון, רוסיה, קנדה, הונגריה וארה"ב

מאת:אורן בוקשטיין


אליפות ישראל תהווה את השיא לאחת השנים המוצלחות באתלטיקה הישראלית מבחינת תוצאות ושיאים, בעיקר אודות לפרויקט המצוינות בניהולו של אלכס אברבוך שבו תומכת שרת הספורט, ח"כ לימור לבנת, אשר הקציבה לכך 2.5 מיליון ₪. אתלטים קבעו שיאים ישראלים שהנה וקריטריון לאליפות אירופה בברצלונה, ועוד רבים אחרים שנכנסו לפרויקט בעקבות שיאים אישיים שקבעו, כגון הקופצות לגובה מעיין פורמן ודניאל פרנקל, יוחאי הלוי, גזאצ'ו יוסף ועוד אחרים.

יוחאי הלוי, שיאן ישראל בקפיצה לרוחק ואלוף ישראל ברוחק וקפיצה משולשת, אשר ינסה לפרוץ את גבול ה-8 מ' שפעם נראה כהזוי בארץ, אמר: "אני מוכן לאליפות. סחבתי פציעה שהטרידה אותי, אבל זה מאחורי ואני מגיע לעשות שיא ישראלי חדש ברוחק ואנסה לעבור את ה-17 מ' במשולשת". הלוי פנה לצופים דרך העיתונאים בבקשה לבוא ולעודד אותו. "אתם לא מבינים כמה עידוד דוחף אותנו הספורטאים לשיאים חדשים. אין לי ספק שאם יגיע קהל רב זה ייתן לי דרייב חזק מאוד, ואם אצליח לשפר שיא, זה יהיה בעיקר בזכות העידוד".

בנושא הקהל, נחשף במסיבת העיתונאים כי הפעם לקהל שיגיע צפויה תצוגת אתלטיקה מעולה, בין היתר בגלל ספורטאים אורחים רבים, וגם הפנינג שבמהלכו יוגרלו כרטיסי טיסה לאירופה, נעלי ריצה של חברת ניו באלאנס, ויחולקו בצורה מאוד מיוחדת מאות חולצות אליפות.

בנוגע למאבק המסקרן בקפיצה לגובה נשים בין אלופה ושיאנית ישראל, מעיין פורמן לבין דניאל פרנקל, פורמן אמרה: "תהיה תחרות מעולה. אני ודניאל חברות טובות ואוהבות זו את זו, אבל כל אחת מאתנו רוצה לנצח ולעשות לפחות 1 ס"מ מעל השנייה. אנחנו מאוד תחרותיות ובתחרות כמו בתחרות, שמים את האהבה והחברות בצד".

לצד הדברים החיוביים, הודיע היום סופית, אלוף העולם לקדטים ואלוף ישראל בקפיצה לגובה דמיטרי קרויטר כי לא ישתתף בתחרות עקב מתיחת שריר ממנה סובל כבר שבוע, וכי הוא מעדיף לנסות לנוח לקראת ייצוג המדינה במשחקי הנוער האולימפיים בסינגפור. זאת אחרי שניקי פאלי כבר הודיע כי לא ישתתף. מאמנו של פאלי, שהוא גם מאמנה של פורמן, אלברט פונגין אמר היום: "למעשה הפציעה של ניקי היא אותה פציעה מאז שעבר את הניתוח ברגלו, לפני כמעט שנה וחצי ועוד לא גילו את הבעיה האמיתי. ניקי מתקשה מאוד לקפוץ והוא מצליח לעשות את זה רק בהרצה קצרה".

"אליפות ישראל באתלטיקה 2010" תתקיים, כאמור, בימים רביעי וחמישי השבוע, נטולי המונדיאל, מתחיל ב-16:30 עד 20:50 בכל אחד משני הערבים. יום התחרויות השני (חמישי) יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

16 אורחים מחו"ל כבר הבטיחו השתתפותם באליפות ישראל

איגוד האתלטיקה עושה את מירב המאמצים בניסיון לסייע לאתלטים הישראלים לפרוץ גבולות. 16 אתלטים מחו"ל כבר הבטיחו את השתתפותם באליפות, חלקם, במטרה להשלים את הכנתם לאליפות אירופה בברצלונה. חוץ מהעולים החדשים מארה"ב, קופצי המוט בראיין מונדשיין וג'יליאן שוורץ, גם רץ ה-400 מ' דונאלד סנפורד, בעל שיא אישי של 45.21 שנ', יתחרה מחר באליפות.


דונאלד סנפורד יציג רמה שלא נראתה בארץ שנים ב-400 מ' צילום: איגוד האתלטיקה

אנסטסיה פרושקינה מאוזבקיסטן, בעלת שיא אישי של 13.10 שנ' ב-100 מ' משוכות, תיתן פייט אמיתי לשיאנית ישראל, אירנה לנסקי שהשנה אחרי שנים רבות תהיה לה תחרות אמיתית באליפות, ולא רק נגד השעון. צ'ארה פפאפטרו מקפריסין, תנסה לשפר את שיאה האישי העומד על 14.47 שנ' בעזרת לנסקי והאצנית מאוזבקיסטן. בנוסף לה, הגיעו 7 ספורטאים נוספים מקפריסין: פרסקבולה טראסיוולו בעלת שיא של 58.13 שנ' ב-400 מ' וקאלנו לאונטיה בעלת שיא של 1.80 מ' בקפיצה לגובה. אפוסטולידס מאריוס ירוץ 1,500 מ' עם שיא אישי של 4:03.77 דק'. 3 קופצי משולשת ששיאם האישי נע בין 15.35 מ' ל-15.91 מ' ופראגיסקו פראגיסקוס בעל שיא אישי של 51.68 מ' בזריקת דיסקוס.

מרוסיה ומקנדה מגיעים ארבעה קופצי מוט איכותיים. לתחרות בין יבגני אולחובסקי ובראיין מונדשיין יצטרף הרוסי אלכסנדר גריפיץ' בן ה-23, בעל שיא אישי של 5.75 מ' ותוצאת שנה נמוכה ב-5 ס"מ וג'ייסון וורסטר מקנדה, בעל שיא אישי של 5.50 מ'. כדי למשוך את ג'יליאן שוורץ לתחרות ותוצאה איכותית, הגיעו ארצה טטיאנה פולנובה בת ה-30 מרוסיה, בעלת שיא אישי של 4.78 מ' ותוצאת שנה של 4.56 מ' והת'ר המילטון מקנדה, בעל שיא אישי של 4.25 מ'.
גאבור מאטה מהונגריה יתחרה בזריקת דיסקוס וינסה לשפר את שיאו האישי העומד על 66.70 מ'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג