הטריאתלט יוני דורון בדרך לאליפות העולם בחצי איש ברזל

השבוע, סיים דורון את איירונמן קולורדו 70.3 בתוצאה 4:01 ש’ וקיבל את הכרטיס לאליפות העולם בחצי איש ברזל בקנדה, תפסנו אותו לראיון על החיים כטריאתלט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השבוע, סיים דורון את איירונמן קולורדו 70.3 בתוצאה 4:01 ש' וקיבל את הכרטיס לאליפות העולם בחצי איש ברזל בקנדה, תפסנו אותו לראיון על החיים כטריאתלט

מאת:ליאור כהן


יוני דורון, 29, ילד טוב ירושלים, זכה בשנת 2003 באליפות ישראל לנוער אשר התקיימה באילת. דורון נמנה באותה התקופה על סגל נבחרת ישראל הצעירה" אשר כללה בין השאר שמות המוכרים לנו הרבה יותר בסצינת הטריאתלון המקומית כגון יונתן מלכא (reaction), עופר ורד (Ofer Vered Triathlon Shop), אור ברגר (Trimore) ועוד.




"הצבתי לעצמי שתי מטרות, לרדת מ-4 שעות ולהשיג כרטיס לאליפות העולם"
צילומים: באדיבות יוני דורון



רק בעלי זכרון טוב במיוחד או חברי איגוד ותיקים יצליחו לזכור את הישגיו של דורון. הוא שירת כספורטאי פעיל בצה"ל ולאור העובדה שנולד בארה"ב (התגורר בה עד גיל חצי שנה ועלה ארצה עם משפחתו) החליט לנסות ולהתמקצע בענף כחלק מנבחרת ארה"ב החזקה.

בתחרות מבחן שהתקיימה בשלהי שנת 2006 בארה"ב, סיים דורון במקום השני לקבוצת גילו שעה שגמר את התחרות למרחק האולימפי (כולל דרפטינג) בזמן מרשים של שעה ו-51 דקות. מכאן היתה קצרה הדרך לארץ הפלאות של הטריאתלון במתקן האימונים האולימפי שנמצא בקולורדו ספרינגס, קולורדו.


אימונים, תזונה ומעטפת רפואית

מרכז האימונים האולימפי של ארה"ב הנמצא בעיר הקסומה קולורדו ספרינגס, תואם באופן מדויק להגדרה "גן עדן לאתלטים". ומכיוון שבטריאתלט עסקינן, אציין רק שהמקום כולל מספר בריכות לרבות בריכה אולימפית, אצטדיוני אתלטיקה, חדרי אוכל הפתוחים למתאמנים כל יום מהשעה שש בבוקר עד תשע בערב, על בסיס אכול כפי יכולתך חופשי חופשי בסגנון אנטליה שכנתינו מצפון, חדרי כוח משוכללים, סאונות, ג'קוזי, אמבטיית קרח והכול בנוף המופלא של קולורדו המבטיח (וכמובן מקיים) אזורי רכיבה וריצות שטח אינסופיות.

"שגרת האימונים השבועית שלנו כללה 7 אימוני שחייה בשבוע, 5 אימוני ריצה ו-5 אימוני רכיבה", מספר דורון לשוונג, "בסך הכל היינו שוחים כ-25 ק"מ בשבוע, רוכבים 300 ק"מ ורצים 60 ק"מ. כל ספורטאי היה זכאי לשלושה עיסויים בשבוע ולמעטפת רפואית מלאה. מאמני הנבחרת הקפידו כי את כל אימוני האיכות נקיים במסגרת קבוצתית, אך את אימוני השחרור כל אחד יעשה לבדו במטרה למנוע תחרות בין חברי הנבחרת באימונים קלים אלה, מה שיפגע במטרת האימון. בתום כל אימון ניגשנו לחדר האוכל אשר עמד לרשותינו במשך כל שעות היום".



נבחרת ישראל בטריאתלון 2003 (מימין לשמאל): מלכא, יפה, פיקס, הירש (מאמן), דורון, ורד



דורון זוכר אימון קשה אחד במיוחד, אימון יוגה. במרכז יכולים הספורטאים לקחת חלק באימוני גמישות, חיזוק ועיצוב. "יום אחד, בתחילת דרכי במרכז", נזכר דורון, "ניגשתי לאימון יוגה שכל כך המליצו לי עליו. מסתבר שהיה זה האימון הקשה ביותר שעשיתי. לאחר האימון החלטתי להתמקד רק באימוני הטריאתלון לטוב ולרע"


תחילת לימודים ושגרת אימונים

לאחר כשנה במרכז האולימפי, הוחלט כי דורון לא יוכל להמשיך להתגורר במקום וזאת על פי הישיגיו הספורטיביים באותה התקופה, כך שדורון מצא את עצמו על מטוס חזרה ארצה לירושלים. לאחר חצי שנה החליט כי הגיע הזמן ללמוד תואר ראשון באוניברסיטה והוא החליט לעשות את זה בארה"ב. במהלך שלוש השנים הראשונות של התואר, הוא התמקד באימוני שחייה וריצה בלבד ואף לקח חלק בקבוצות קולג׳ בליגת המכללות. "הרמה בתחרויות היתה גבוהה מאוד", הוא אומר בהתלהבות, "ולא היתה מביישת תחרויות ברמה הלאומית. תחרויות ריצת השטח היו קשות במיוחד".

כתבות נוספות בנושא:
> מבחן השוואתי בין 6 חליפות טריאתלון למתחילים

> סרט הישראמן נגב 2014 הרשמי
> 10 טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים

לאחר 3 שנים החליט כי הוא רוצה להתמקד בתחום הנדסת החשמל ומדעי המחשב ולשם כך עבר לאוניברסיטת ברקלי היוקרתית שבקליפורניה. "לאחר מספר שנים של היעדרות מתחרויות טריאתלון", מספר דורון, "ושעות רכיבה מעטות במיוחד החלטתי להצטרף לנבחרת הטריאתלון של האוניברסיטה. לאחר מספר חודשים של אימונים הכוללים רכיבות נג"ש מצאתי את עצמי בתחרות מקומית למרחק האולימפי. ניצחתי את התחרות בזמן של 1:56 שעות ורק בתחרות זו הבנתי במה מדובר ברכיבת נג"ש. הופתעתי מאוד שניצחתי בתחרות זו ויותר מכך שלא רק שלא נתפסתי ברכיבה אלא שאף עשיתי רכיבה סבירה בהחלט".

לאחר שנתפס על רכיבות הנג"ש בשילוב גיל מתבגר יותר, החליט לנסות את מרחק חצי איש ברזל. "בנוסף לתכנית האימון של קבוצת הטריאתלון בקמפוס, בחרתי להתחרות גם בתחרות חצי איש הברזל 'ביג קהונה', אשר בסנטה קרוז קליפורניה כתחרות המטרה שלי. למרות שניצחתי את התחרות בזמן כולל של 4:11:31 ש' (22:06 דק' שחייה, 2:16:08 רכיבה ו-1:28:47 ש' ריצה) זכורה לי במיוחד חווית הריצה הקשה מאוד בחצי המרתון. אני זוכר כל מטר ומטר מריצה זו אשר כללה שלוש עליות קשות. לאחר תחרות זו נשבעתי לעצמי – לא עוד חצי איש ברזל". אך כפי שתבינו, תוכניות לחוד ומציאות לחוד.

זמן קצר לאחר טראומת חצי המרתון מביג קהונה, הבין דורון כי מרחק חצי איש הברזל המוכר לנו יותר בשמו האמריקאי 70.3 על שם סך המיילים אותם עובר הספורטאי בתחרויות הוא המרחק שלו.

מהר מאוד לאחר מכן מצא את עצמו מזנק לתחרות
ה-Vineman (נפה, קליפורניה) של מותג המפורסם מהקעקוע על שריר התאומים
הישראלי. גם את תחרות זו חצה בזמן של 4 שעות ו-11 דקות. אבל חשוב מכך –
בזכות תוצאה זו השיג את הכרטיס המיוחל לאליפות העולם.

אליפות העולם למרחק חצי איש הברזל התקיימה בשנה שעברה בעיר החטאים. לא, אין
כוונת המשורר לעיר העברית הראשונה, אלא לבירת ההימורים של נבדה. וכמו שאמרו זאת לפני ובוודאי גם יגידו זאת אחרי, מה שהיה בווגאס נשאר
בווגאס. "הגעתי לתחרות הזו חמוש בבטחון עצמי שכנראה היה מופרז מדי", נזכר
דורון, "החלטתי לשחות ולרכוב עם החבר'ה החזקים באמת. לאחר חצי המרחק לערך
הבנתי את גודל הטעות ושילמתי על כך במזומן בריצה. את הרכיבה עשיתי בזמן
מכובד של 2:21 ש' אבל הריצה היתה כבר סיפור אחר לגמרי (1:34 ש').סך הכל
סיימתי את התחרות בזמן מאכזב של 4:28 שעות".
 

 

אילת 2003. דורון אלוף ישראל לנוער


מעבר למרחק הארוך ומציאת עבודה חלומית

לאחר תחרות זו התמקד דורון בלימודים (מבחנים של סיום התואר) ובחיפוש אחר עבודה. שלא במפתיע, סיים את לימודיו בהצלחה אך הצעת העבודה אשר המתינה לו בדוא"ל היתה מפתיעה במיוחד.

חברת אי-קומרס גלובאלית אשר ממוקמת בבולדר קולורדו, לא רק שמקבלת את העובדה שלעובדיה יש חיים פרטיים, אלא היא אף מעודדת אותם לעסוק בפעילות גופנית. החברה שמה לה ליעד לשפר את המאזן העדין בין חיים פרטיים לשגרת עבודה (Work & Life Balance) והחלה לגייס מהנדסי תוכנה אשר לכולם מענה משותף אחד – כולם ספורטאים בתחום ספורט הסיבולת.

"היה זה ממש חלום שהתגשם", הוא מספר, "במודעת הגיוס העבודה הופיעו אופני נג"ש לצד שולחן העבודה וציינו כי העבודה בחברה לא רק שלא תפריע לשגרת האימונים שלי אלא תעודד אותם. מהר נגשתי לראיון העבודה והתקבלתי. אנחנו מגיעים לעבודה מוקדם בבוקר ולשגרת עבודה. בשעות הצהריים כולם מעודדים לצאת לאימונים שלהם ולאחר מכן חוזרים לעבודה. לאחר העבודה אני מקיים אימון נוסף אישי משלי. מקום עבודה מסוג זה מאפשר לי בטחון כלכלי לצד עיסוק פעיל במיוחד בתחום הטריאתלון".


"בעבר לא העזתי לחשוב על מרחקים כאלה"


במקום מגוריו החדש בעיר בולדר קולורדו חבר לקבוצה מקומית בשם Every Man Jack (ע"ש ספונסר הקבוצה המפעיל חברת קוסמטיקה לגברים). כאן החל לעלות את המרחקים בהם הוא מתאמן באופו משמעותי. "היום ריצות של 28 ק"מ ורכיבות של 160 ק"מ מהווים חלק בלתי נפרד משגרת האימונים שלי. בעבר לא העזתי לחשוב על מרחקים אלה".

היה זה רק טבעי שיבחר את תחרות הבית של המותג איירונמן. כ-5 ק"מ ממקום מגוריו הוזנקה השבוע התחרות לחצי איש הברזל. יוני סיים את התחרות בזמן מדהים של 4:01:23 שעות (25:35 דק' שחייה, 2:10:10 ש' רכיבה ו-1:23:17 ש' ריצה). "טרם התחרות הצבתי לעצמי שתי מטרות, האחת לרדת את גבול ה-4 שעות ונכשלתי בה והשניה להשיג כרטיס לאליפות העולם בקנדה והצלחתי".

ב-7 בספטמבר יזנק דורון לאליפות העולם בקוויבק שבקנדה במטרה ברורה לזכות באחד משלושת המקומות הראשונים לקבוצת הגיל שלו ואנו נחזיק לו אצבעות. לאור המלצתי לדורון להגיע לביקור מולדת ולקחת חלק בתחרות הישראמן בחודש ינואר הבטיח לי כי הוא ישקול הצעה זו בחיוב רב.

18.6.2014








ליאור כהן,
מאמן ראשי
XtriM Urban Fitness Club 

            







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג