הטובים והנכונים: 10 מספרים שמסכמים את אליפות העולם באתלטיקה

אליפות העולם באתלטיקה הייתה עמוסת אירועים כובשים ומסעירים, אז ריכזנו עבורכם את מיטב ההישגים הטובים ביותר שנראו שם ברשימה אחת סופית ומגובשת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר. החלמה מהירה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

ארד ללונה צ'מטאי סלפטר

לונה צ'מטאי-סלפטר אחראית לרגע השיא של המשלחת הישראלית באליפות העולם עם הזכייה במדליית הארד במרתון. ההישג של צ'מטאי מצטרף לזכייה הכפולה של אלכס אברבוך בקפיצה במוט (1999+2001) ולמדליית הכסף של חנה מיננקו בקפיצה המשולשת (2015).

2 מדליות

רק שתי אתלטיות זכו בשלוש מדליות באליפות העולם. יותר מכל אתלט או אתלטית אחרים. שלי אן פרייזר ושריקה ג'קסון שלטו בספרינטים בצורה מוחלטת וזכו בשש מדליות מתוך עשר המדליות של ג'מייקה.

3 שיאי עולם

שלושה שיאי עולם נשברו באליפות העולם ביוג'ין: בקפיצה במוט גברים, ב- 400 מטר משוכות נשים וב- 100 מטר משוכות נשים. בדיוק כמו בדוחא 2019, שגם שם נשברו שלושה שיא עולם.

רק נזכיר, שבלונדון 2017 וביג'יין 2015 נשבר רק שיא עולם אחד בכל תחרות. במוסקבה 2013 לא נשבר אפילו שיא עולם אחד.

4 תחרויות על הפודיום

ארבע תחרויות הסתיימו בפודיום מושלם עבור מדינה אחת. 100 מ' נשים – נשלט על ידי הג'מיקניות. 100 ו-200 מ' גברים – נשלט על האמריקאים. וגם בכדור הברזל הגברים האמריקאים צבעו את הפודיום בצבעי הכחול/אדום עם כוכבים.

6.21 בקפיצה במוט

זה שיא העולם החדש בקפיצה במוט שהושג על ידי הנסיך של שבדיה, ארמנד דופלנטיס. מה שלא פחות הדהים את הצופים בבית מאשר שיא העולם החדש הוא המרחק שבו דופלנטיס עבר את הרף. כלומר, מרחק הגוף שלו מהרף. פוטנציאל הגובה עדיין לא מומש וכבר עכשיו ברור ששיא עולם חדש נמצא בהישג ידיו של השבדי.

9 אליפויות עולם

באט אוצ'ירין סר אוד ממונגליה סיים את המרתון האולימפי במקום ה-26 אבל הסיבה, שהוא נמצא פה, היא שהוא לא פספס אליפות עולם מאז 2003. כלומר, זאת הייתה אליפות העולם התשיעית ברציפות של רץ המרתון הוותיק הזה.

10 מדליות

האתיופיות והקניתיות הציגו שליטה מוחלטת בריצה למרחקים ארוכים. בסה"כ חולקו 12 מדליות למרחקים 1,500, 5,000, 10,000 מטר ומרתון אצל הנשים. 10 מדליות מתוכן הלכו לאתיופיה וקנייה. אגב, שתי המדליות הנוספות הלכו לישראל (לונה צ'מטאי) ולבריטניה (לורה מויר).

מיקום 11 יונתן קפיטולניק

יונתן קפיטלוניק היה הקופץ הצעיר ביותר בגמר הקפיצה לגובה של אליפות העולם. הקפיץ הצעיר סיים במקום ה-11 והמכובד מאוד עבור אתלט שרק לפני שנה זכה במדליית הזהב באליפות העולם לנוער בקפיצה לגובה.

19 מדינות

זה מספר המדינות שזכו רק במדליה אחת באליפות העולם ביוגי'ן. ביניהן אפשר למצוא אימפריות כמו צרפת, צ'כיה, יוון, קרואטיה ושוויץ. ארבע מדינות זכו ב-42 אחוז מכלל המדליות באליפות: ארה"ב, קניה, אתיופיה וג'מייקה.

המדליה ה-20

אליסון פליקס, האתלטית המעוטרת בכל הזמנים, זכתה ביוג'ין במדליה ה-20 שלה מאליפות העולם. שמצטרפות לעוד 11 מדליות מהמשחקים האולימפיים. האמריקאית בת ה-36 הסתפקה הפעם במדליית ארד ב-400 שליחים מעורב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג