החופש הגדול לאכול

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יפית גלילי

&nbsp

עונת הנסיעות לחפשה בעיצומה מה שמעלה על סדר היום את "הפרדוקס של השגרה והחופשה".בחיי היום-יום ובשגרה הלחוצה אנו מרשים לעצמנו לאכול בגלל חיים עמוסים וקשים ואילו בחופשה אנו מרשים לעצמנו לאכול בגלל שהחופשה עצמה היא החופש בכל




כאשר אנו יוצאים לחופשה, אנו מתנתקים מחיי השגרה ומבקרים במקום מרוחק מהבית מתוך כוונה לחוש שינוי. בחופשה אנו יוצאים מהסביבה הטבעית והבטוחה כדי להתאוורר מלחץ החיים המודרניים ולמלא מצברים. יציאה מהמסגרת מלווה בתחושות ובמחשבות כי מותר לעשות הכול. הדבר מתבטא בין היתר באכילה.

מכאן, נסו להגדיר מהי מטרת נסיעתכם. אני בטוחה כי אין המטרה העיקרית היא אוכל. מטרות הנסיעה יכולות להיות שונות: לצורכי מנוחה, הפגת מתחים, חיזוק הקשר המשפחתי, חיבור עם הטבע, הכרת תרבות אחרת וכו'. את כל אלו אפשר לעשות מבלי שהאוכל יהפוך להיות הנושא העיקרי בהרגשת החופש.

החופש לאכול אינו התנאי לחופשה מוצלחת. תתחברו להנאות האחרות הגלומות באותה חופשה.
במחקר שהתפרסם לאחרונה על ידי פרופ' נתי אוריאלי נמצא כי קיום יחסי מין במהלך החופשה הוא פקטור חשוב ברמת הסיפוק שהאישה שואבת מהחופשה שלה. מהמחקר עולה כי במקרים מסוימים הסקס היה אפילו גורם הכרחי או מוסיף מוטיבציה משמעותי ליציאה לחופשה. (החוקרים ערכו סקר מקדים והחליטו לא לראיין גברים למחקרם משום שהגברים שרואיינו לסקר המקדים נמצאו כמגזימים בתשובותיהם ולא מדייקים בתיאור הדברים כפי שהיו). משמעות הדברים כי חופשה נחשבת בעיני נשים כהזדמנות עבורן ועבור בני זוגן לבצע יחסי מין בסביבה חדשה, נעימה ומרגיעה יותר.

אז לאחר שהחלטנו שמטרתה העיקרית של החופשה איננה אוכל, הנה מספר כלים להתמודדות עם הנושא:

  • נתחיל בנתב"ג – בדרך כלל אנו עולים למטוס עם תחושת רעב שנבעת בגלל פרק הזמן שעובר מהיציאה מן הבית ועד העלייה למטוס. הפתרון הוא, לקחת כריכים מהבית (או לחילופין לקנות בשדה) ולאכול בפרק זמן זה. בנוסף, השתדלו לאכול ארוחה עוד בבית לפני היציאה.
  • במטוס – עם ביטול תחושת הרעב (בזכות הכריך) לאחר העלייה למטוס נוכל לוותר על החטיף אותו מגישים מיד עם ההמראה. בארוחה המוגשת, הסתפקו בלחמנייה אחת וותרו על הקינוח. שאלו את עצמכם: אם הייתם במסעדה האם זה היה הקינוח בו הייתם בוחרים? אל תאכלו משהו רק משום שהגישו לכם אותו. הפתרון הוא, קחו פרי (טרי או מיובש) מהבית ואכלו אותו כקינוח. אחרי הנחיתה ועד הגעה למקום לינה ולארוחה (מסעדה/מלון) יעבור פרק זמן בו תחושו רעב. מנעו זאת על ידי אכילת כריך אותו הכנתם מבעוד מועד בבית. כלומר, ההמלצה לצאת מהבית היא עם שני כריכים לפחות ועם פירות. במטוס מחולקת שתייה חינם- העדיפו מים על פני מיצים. בנוסף, הביאו עמכם בקבוק מים מהבית כדי להרוות בשתייה עד לעליית המטוס ובטיסה עצמה. שתייה בכמויות קטנות לאורך השעות תמנע הליכה תדירה לשירותים (ציבוריים/מטוס) ממנה אנו נמנעים.
  • במלון – הארוחות מוגשות בצורת בופה. ידוע כי מגוון גדול יותר של מזון גורר אכילה בכמות גדולה יותר. נסו לקבוע מראש מה לאכול, אפשר להחליט שיום אחד אוכלים ארוחת בוקר ישראלית (ביצה, לחם, סלט, גבינות) ויום אחר מוזלי (יוגורט+ פרי+ גרנולה/קורנפלקס). אין צורך לאכול גם וגם!! בפירוש אנו אוכלים יותר כיוון שזה בנמצא – הרי במסעדה לא היינו מזמינים את שני סוגי הארוחות. זכרו, גם כשאוכלים מזון בריא, כמות עודפת ממנו הופכת לשומן! בנוסף, ויתור על דברי המאפה (רוגלעך, קראוסונים וחבריהם) יותיר אותנו נמרצים וחיוניים להתחיל את היום. במשך היום, חשוב להימנע מתחושת רעב אתה מגיעים לארוחות (בעיקר בערב) הגוררת אכילת כמות גדולה מדי בארוחות עצמן. הפתרון הוא להצטייד באוכל מבעוד מועד למשך כל היום. אין אנו יודעים היכן ומתי יתאפשר לנו לאכול ומה נאכל. כריכים ופירות הם פיתרון קל- הצטיידו באלו מארוחת הבוקר (היכן שהדבר מקובל) או שתרכשו בסופר.
  • קושי נוסף הוא ברצון לטעום מאכלים כחלק מהיכרות עם תרבות שונה. הפתרון הוא, להשתדל לחלוק עם אחרים במנות ולטעום האחד מן השני. יעזור לזכור שהיום בארצנו הקטנטונת יש הכול מהכול ולא נופל בטעם ממקומות אחרים פעמים רבות.

    • בנושא המתוקים – תכננו מראש כמה לאכול (בצורה ריאלית שתעמדו בתכנון). לדוגמא, בארץ הגלידות (והרי זו איטליה) אם אתם חובבים גלידות, תכננו לאכול 3 פעמים גלידה ובכל פעם כדור או לחלוק עם מישהו מ- 2 טעמים. (ותרו רוב הפעמים על הופל – העדיפו כוס). לגבי הפיצות והפסטות לא צריכים לאכול מאלו כל יום וכל היום. חילקו עם הפרטנר משולש או מנת פסטה. לרוב הכמויות מספיקות לשניים. גם כאן חשוב להקפיד על שתייה וההעדפה הברורה היא למים!
    • ומכאן פניה לספורטאים – כדאי לנצל זמן חופשה להורדת עומס באימונים (שאיננו יוזמים אלא אם יש פציעה חס וחלילה), הדבר עשוי רק לקדם אתכם.

    ולסיכום, זכרו את המטרה שלשמה יצאתם לחופשה, ותהינו!!




יפית גלילי – דיאטנית ופיזיולוגית של המאמץ

קליניקה: 03-6992202
נייד: 052-8449358
[email protected]

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג