הועד האולימפי מגיב על זיהום האוויר בבייג'ין

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב שוונג




הפרסומים האחרונים על פרישתו של
היילה גברסילאסי
ממרתון בייג'ין בגלל בעיית זיהום האוויר השורר על העיר בייג'ין, מדאיג את הוועד האולימפי, "אנו נערכים מבעוד מועד ועובדים עם קבוצת הספורטאים שבסיכון"

הצוות הרפואי האולימפי פועל כבר בימים אלו להוצאת האישורים הנדרשים לשימוש בתרופות המקלות בתופעות של אסטמה ואלרגיה לספורטאים שיידרשו לכך במהלך המשחקים.ישיבת הנהלת הוועד האולימפי התמקדה בעיקר בהכנות לקראת בייג'ין כאשר הושם דגש על המערך וההכנות הרפואיות למשחקים. אחת הסוגיות שעלו היא סוגיית זיהום האוויר וההשלכות על תפקודם של הספורטאים הישראלים. בעניין זה הסבירה רופאת הסגל האולימפי, ד"ר לובה גליצקיה כי נעשות הכנות מבעוד מועד לגבי ספורטאים הנמצאים ב"קבוצת סיכון" הסובלים מאלרגיות או אסטמה.

הטיפול המקובל והידוע בתופעות אלו הוא על ידי תרופות המכילות סטרואידים האסורים לספורטאים אלא אם קיבלו אישור מיוחד לכך (TUE). לקראת בייג'ין ממליץ הצוות הרפואי לאותם ספורטאים הנמצאים בקבוצת הסיכון להצטייד מבעוד מועד באישור המבוקש למידה ויידרש שימוש מונע בעת המשחקים. יש לציין כי הדבר עלול להשפיע בעיקר על ענפי הספורט המתקיימים באוויר הפתוח ופחות על הענפים האחרים.

יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק אמר, כי בכל מקרה כל ספורטאי המשלחת יעברו בדיקות רפואיות לבדיקת כשירותם והבטחת בריאותם לקראת המשחקים. בנושא בדיקות הסמים, בשנת 2008 מתמקדת הוועדה למניעת תמרוץ בספורט של הוועד האולימפי בבדיקות לסגל הספורטאים המועמדים לבייג'ין כשהמטרה הסופית היא שכל ספורטאי המשלחת ייצאו לבייג'ין לאחר שעברו לפחות בדיקה אחת. בעניין זה אמר ורשביאק, "לא יהיה ספורטאי שיעלה למטוס מבלי שעבר בדיקה של הוועד האולימפי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג