הועד האולימפי מאוכזב מהתנהלות הממשלה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




100 ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים הביע יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק את אכזבתו מקצב העברת הכספים להכנות האולימפיות מהמדינה. "לא יתכן שתצא משלחת אולימפית לייצג את המדינה והחלק של המדינה בתקציב הוא אפסי"






הועד האולימפי

בשנים 2005-2007 הועברו בין 5.5 ל – 8.5 מיליון שקלים ובשנת 2007 פעל הוועד האולימפי לקבל את הבטחתו של רוה"מ להעביר עוד 10 מיליון ¤ לטובת תקצוב ההכנות האולימפיות. עד ליום זה, כמעט ולא הועברו הכספים ממנהל הספורט. "התקציבים המדוברים מיועדים לאיגודים לטובת ההכנות האולימפיות, אנו בוועד האולימפי נותנים כמה שאנחנו יכולים אך גם לוועד יש גבול למה שיכול לתת. אם הדברים לא יפתרו בשבועות הקרובים נאלץ לפעול בצורה יוצאת דופן! לא ייתכן שתצא מדלייה אולימפית והחלק של המדינה יהיה אפסי", אמר ורשביאק.

ורשביאק התייחס גם לסוגיית אישור הספורטאים ש"כמעט" והבטיחו את מקומם ולהצטרפותם של הספורטאים הצעירים למשחקים ואמר, "הקריטריונים שנקבעו מלכתחילה הם אלו שיכובדו. תיבחן האפשרות שיסעו עד 3 ספורטאים צעירים בעלי סיכוי ל 2012 ואשר קבעו את הקריטריון הבינלאומי ובעלי תוצאות סבירות".

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי וראש המשלחת שחזר לא מכבר מביקור בייג'ין ציין את התקדמותן של ההכנות בשטח. בהתייחסותו לקולות להחרמת המשחקים סיפר כי כל 205 הוועדים האולימפיים הלאומיים מתנגדים להחרמה וקוראים להשאיר את הזירה האולימפית כנקייה מכל מעורבות פוליטית.
באשר להתבטאות הספורטאים בעניינים הפוליטיים, כל ספורטאי הוא קודם כל אזרח ויוכל להביע את דעתו האישית. זינגר אף התייחס להליך אישור המשלחת וציין כי בנוסף על הקריטריון ההישגי על הספורטאים יהיה להוכיח גם כשירות רפואית, אי שימוש בחומרים אסורים וייצוגיות.

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי הציג את תמונות המצב של המשלחת וציין כי על אף הביקורת שהייתה על קביעת קריטריונים קשים, הרכב וגודל המשלחת המתהווה מוכיח כי ההתעקשות על הישגיות ולא רק השתתפות הוכיח את עצמו ויש להמשיך ולדבוק בהם. בנוסף ציין לוסטיג את כמות הספורטאים הצעירים שאותרו לקראת 2012 והצליחו להשיג את הקריטריון כבר לבייג'ין וזקף זאת לזכות שיטת העבודה לטווח ארוך.

נכון להיום 35 ספורטאים הבטיחו את השתתפותם במשחקים. ינסו עוד להתמודד על כרטיס לבייג'ין, המתאבק סרגי קולס ניקוב שקבע את הקריטריון הישראלי אך נדרש לבינלאומי. המתעמלת האומנותית הצעירה נטע ריבקין שקבעה את הקריטריון הבינלאומי ותנסה להגיע עד המקום ה – 12 באליפות אירופה להשגת הקריטריון הישראלי. הטניסאי דודי סלע המדורג היום במקום ה 57 בעולם וינסה לעלות למקום ה – 50, חותרי הקייאקים רועי ילין, עדי גפני ומיכאל קלגנוב שינסו להתברג עד המקום ה – 8 באליפות אירופה והאתלטים ניקי פאלי ואיתי מגידי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג