הוועד האולימפי – תמיכה תמורת הישגים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב שוונג

כחמישה חודשים לפני משחקי בייג'ין כינס הוועד האולימפי תדרוך עיתונאים בנוכחותם של היו"ר צבי ורשביאק, המנכ"ל וראש המשלחת לבייג'ין אפרים זינגר ומנהל היחידה לספורט הישגי גילי לוסטיג. ספרי התקציב נפתחו, סכומים אדירים לספורטאים נשפכו אך בכל הקשור לענפי טריאתלון, מרתון ושחייה למרחקים ארוכים נשארו הרחק מאחור.



מסיבת העיתונאים של הוועד האולימפי התקיימה במלון שרתון מוריה בת"א, שם תודרכו העיתונאים לקראת המשחקים האולימפיים בבייג'ין. צבי ורשביאק, יו"ר הוועד האולימפי, התגאה בתקציבים הגדולים שהוקצו לנבחרת האולימפית, ופירט את חלוקת התקציב לענפים השונים, "התקציב בכללותו ב-2003 היה 10 מיליון וחצי, תקציב 2007 עמד על 21 מיליון וחצי, זה תקציב על פי הכנסות הועד האולימפי וממשלת ישראל. התקציבים הללו אפשרו לנו לתת לספורטאים הרבה יותר משנים קודמות", אומר צבי ורשביאק. לצערם של ספורטאי וחובבי ענפי הספורט טראתלון, מרתון ושחייה למרחקים, ואם אפשר לומר הענפים שנמצאים מחוץ לקופסה הישראלית ומיוצגים בכבוד רב על ידי מדינות אחרות באולימפידת בייג'ין, לא פירט היו"ר את התקציבים.

הענפים שזוכים לתמיכה הגדולה ביותר למימוש התוכניות המקצועיות במסגרת ההכנות האולימפיות הם השייט שקיבל בשנת 2007, 2.7 מיליון ¤ מתוכם מעל מיליון ¤ הושקעו רק בשייטים אודי גל וגידי קליגר למימוש תוכניות ולמלגות ותמריצים והג'ודו – 1.8 מיליון ¤ מתוכם מעל כ – 600,000 ¤ הושקעו בג'ודוקא אריק זאבי. אלו גם הענפים המובילים.





אליפות העולם בטריאתלון חורף

ענף הטריאתלון ונציגיו הבכירים האחים רן ודן אלתרמן,
עוד רחוק מלהיות מועדף בקרב חברי הוועד, "יש אליפות בליסבון שהם צריכים להשיג מקום 1 עד 20. הולכים לשם האחים אלטרמן מבחינתנו זה דן אלטרמן והסיכויים הם לא גדולים", אומר לוסטינג. את ענף המרתון מייצג בשלב זה הרץ הוותיק היילה סטאין שכבר הבטיח את מקומו ועל כרטיסים נוספים יתמודדו באפריל הקרוב במרתון פאריז – נילי אברמסקי, זבדיה וודאג' ואסף בימרו. הענף החדש שנכנס לאולימפידה השנה, שחייה למרחקים ארוכים בים פתוח, מיוצג כרגע ע"י השחיינים מיכאל דימיטרי ואולגה דמסייבה.

ענפי ספורט הסיבולת בישראל אינם מקבלים התייחסות רצינית, בטענה שאין הישגים משמעותיים בענפים הללו, גם כשנשאלו הנוכחים על ידי כתב שוונג על תוכניותיהם לעתיד בתחומים הללו תשובתם לוותה בשתיקה, אך בסופו הגיעה תגובתו של סמנכ"ל הועד האולימפי אפרים זינגר שאמר בבירור, "הועד האולימפי אחראי על כל הספורט בישראל ועל תשתיות הספורט בישראל, אנחנו עובדים לפי פירמידה מסודרת כאשר ההשקעות של הועד האולימפי בענפים הם על בסיס הישגים מוכחים. כמו השייט והג'ודו, בכל ענף אחר בישראל יזכו לאותו טיפול אם יגיעו להישגים".

המנכ"ל וראש המשלחת לבייג'ין אפרים זינגר חזר על היעדים למשחקים כשהעיקרית בהן היא לשוב עם 1-2 מדליות בתקווה לזהב אחת לפחות: "יצאנו לקמפיין בייג'ין ואנו בדרכנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. מעכשיו אנו נכנסים למתווה של נבחרת לאומית ובסופו של דבר יעמדו למבחן לא רק הישגי הספורטאים באופן אישי אלא הצלחתה של המשלחת האולימפית כולה".

בהתייחסו לאמנת הספורטאים הודיע המנכ"ל כי היועמ"ש של הספורטאים ושל הוועד הגיעו להסכמה לגבי האמנה ובקרוב היא תיחתם. המנכ"ל הדגיש את שיתוף הפעולה בין הוועד לספורטאים תוך מטרה להביא את הספורטאים למשחקים במצב הטוב ביותר תוך שמירה על האינטרסים של שני הצדדים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג