הוואי 50, סיכום אליפות העולם באירונמן – קונה הוואי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יאיר בן עמי

אוקטובר הוא חודש של חגיגות. בחלקים נרחבים של תרבות הספורט אלו החגיגות של סיום עונה. בשנה הנכונה, זו המעוברת כמובן, גם חגיגות של מסורת ארץ זבת. מדי שנה יש שבת אחת מיוחדת ויחידה במינה. השבת של הירח המלא באי הגדול של הוואי. כמעט שליש מאה שהירח המלא מושך אל האי הגדול בהוואי , מכל רחבי העולם, את המכורים לכאב והסבל הספורטיבי הטהור ביותר שהמציא המוח האירובי האנושי.
מילא לשחות 3.8 ק"מ שמתחילים במכות רצח, ממשיכים בניסיון התאוששות של בליעת עודף מהמלחים הלא נכונים ועוברים לבריחה מהירה מהספינה הגדולה המסמנת את חצי המרחק ואת הרשתות העוצרות את הכרישים השורצים במימי האי הגדול.
מכאן עוברים, מוכי הירח המלא של חודש אוקטובר, לריצה לא קצרה על המזח בואכה חניית האופניים היקרה בעולם.
מי שלא ראה חנייה של תחנת אירונמן לא ראה תערוכת אופני "תשומת לב" בחייו.
חניית היציאה לרכיבות שבת בבוקר בנחשון לא מגיעה אפילו לקרסולי הנוצצים שם.



סולטן אל פאריש, נקמת העיראקים על ארה"ב

כמו ששמלות הידועניות, בחלוקת פרסי האקדמיה (האוסקר) הפכו לסמל המעבר מהלימוזינה,לשטיח הכניסה ולאולם הטקס, כך הפכו האופניים, של אנשי הברזל, לסמל של המעבר מהשחייה לאופניים בטקס פריקת הטירוף של אנשי הירח המלא בהוואי.
רק 180.2 ק"מ של רכיבה ברוחות, שלפחות לי לא ברור, משוע לא זכו לשמות כמו של סופה ממוצעת מאלו התוקפות את חופי ארה"ב מזה שבועות.
אם עד עכשיו זהו תיאור שיכול היה להישמע כטיול של תיירים מעט חריגים, מאוד בריאים ובעלי פרופיל גופני המעיד על כך, מכאן יעבור כל מי שהשקיע אלפי דולרים לעונש.
המרתון,42.195 ק"מ בחום שהיה שולח כל בעל קו מחשבה הגיוני למזגן הקרוב או לחוף הים. אך מי שהגיע לשדות הלבה של הוואי עזב את חוף הים לפחות חצי יום קודם. כשהטמפרטורה עוד הייתה בתחום המאפשר לנשום בלי לקבל כוויה בדרגה 4 על השקדים, לכל אורך הגרון, קני הנשימה והריאות.



סטדלר לומד את הוואי, ואת הדבורים שבאי

ותחשבו שהרוב הגדול מוכן להשקיע, עבור התענוג שפורט עד כאן, אלפים רבים של דולרים וזמן בלתי מוגבל של אימונים.
ובמילא,בבואנו לסכם את אליפות העולם באירונמן טריאתלון, לא באנו לעסוק בשפיות מנטאלית ועלינו להניחה בצד,לפחות בשלב העיסוק והסיכום.
שני המקצים המובילים, אנשי הברזל עילית ונשות הברזל עילית, הם מושכי תשומת הלב הראשיים.
בגברים התייצבו שורה מרשימה של מועמדים לניצחון אך לעומת בנשים הייתה זו רשימה דלילה וחיוורת.



פטר ריד , רק מספר שלוש

טרם הזינוק עלו שמות כפטר ריד, נורמן סטדלר טים דה בום או סימון לסינג ועוד כמועמדים לניצחון. הראשון מנצח עבר וגם השני והשלישי אך הרביעי עדיין לא גבר על שדות הלבה של הוואי למרות שהוא מחזיק בתוצאה המהירה ביותר למרחק האירונמן. ברשימת הזינוק של הנשים בלט שמה של מנצחת האירונמן עשר שנים קודם, קארן סמיירס, שעשתה קאמבק להוואי. אך מעל כולן התנוססו שני שמות. נאטשה "חיוך גדול" באדמן ומיקילי "רגליים ארוכות" ג'ונס (כינויים אישים). הראשונה לאחר שבשנה שעברה ניצחה לאחר פרשיית הסמים בעקבותיה נפסלה הראשונה שחצתה את קו הסיום והשנייה הייתה מלכת המרחק האולימפי במשך שנים ובעיצומו של תהליך הפיכה לאירונוומן (באמת אומרים כך?).
טרום מרוץ יצא המנצח 2004 בהצהרה שלא נשמעה בלתי הגיונית –
"אני אנצח כי המתחרים שלי לא למדו כיצד להתאמן ברכיבה על אופניים".

לאחר, ששנה קודם, החל לרוץ את המרתון 22 דקות לפני ראשון מתחריו ההצהרה הזו הייתה יותר מפחידה משחצנית. מצד שני לאי הגדול נשמה משלו. מארק אלן, המנצח הסדרתי ביותר של הוואי, סיפר כי לפני הפעם הראשונה שניצח הוא עשה שלום עם נשמתו של האי. לפני ניצחונו הראשון, בשנת1989, הוא הגיע כמועמד לניצחון כמעט מדי שנה. פעם היה זה אף מדמם שאילץ אותו לפרוש, פעם היית הזו תוכנת אסטרטגית גרנדיוזית שנשענה על ניסיון להפחיד את דייב סקוט יותר מאשר לסיים ופעם הייתה זו סדרת פנצ'רים בלתי הגיונית שאילצה אותו לפרוש. לבסוף, בשנת 1989, הוא ניצח באירונמן רתק, המלהיב והיפה מכולם בו נשבר שיא המסלול והוכתר המלך החדש, אלן, על פני המלך היוצא, דייב "THE MAN" סקוט שסיים שני. מי שלא ראה את אותו האירונמן לא ראה את מהותו של האירונמן בהתהוותו.



השוויצרית, נטאשה באדמן , מקום ראשון בהוואי

סטדלר הגיע כמועמד לניצחון אך סדרת פנצ'רים ועקיצה של דבורה הבהירו לו כי הנשמה של האי בוחנת כל מתחרה, אם ניצח או ינצח, בכל שנה מחדש.
גם סימון לסינג מגלה מדי שנה את נשמתו של האי הגדול. הטריאתלט הפעיל הטוב בעולם, שניצח כל דבר אפשרי בענף, הגיע פעם שנייה כמועמד לניצחון וגילה כי קביעת הזמן המהיר ביותר בהיסטוריה של האירונמן אינה ערובה לקיבה עימה אפשר לחיות בשלום. לאחר סדרת פליטות שכל אם טרייה הייתה גאה בה וכל ספורטאי היה מוותר עליה, פרש לסינג בפעם השנייה ברציפות מאליפות העולם באירונמן- תואר אשר טרם הוכח כבהישג ידיו ורגליו.
למנצח יש כנראה התחשבנות עם הטריאתלון הישראלי והעוסקים בו.
ערקי מנצח באליפות העולם בטריאתלון.
אם היו אומרים את זה לפני 10 שנים היו לא מעט שהיו מפסיקים לנשום מרוב צחוק.
הסקפטיים אומרים-
"אבל אמא שלו גרמניה וידוע כי הגרמנים הם תותחי העל של האירונמן".
בואו וננסה שוב – הבחור עושה את הכנה שלו, לאירונמן בהוואי. בנסיכויות ערב. לא בסן דיגו (להוציא תקופה קצרה ) לא באוסטרליה ולא בקולוראדו, הבחור הולך למדבר, דופק אלפי ק"מ של רכיבה על אופניים וריצה בחום ששולח את חיילי היחידות המובחרות של צבא הגנה לארץ זבת להפסקה באימונים עקב עומס החום.
נא להכיר את הלא אלמוני שכבר סיים בטופ 10 וטופ 5 של הוואי בעבר –
פאריש אל- סולטן, בעל אזרחות גרמנית ועיראקי אסלי המתהדר במראה של שחקן קולנוע, גוף של דוגמן על, זקן של חמסניק מתחיל וסף שבירה של קיר בטון משוריין.
הוא בכלל לא ידע שהוא מוביל,כשכבר הבין את זה הוא חשב שפטר ריד וקמרון בראון רחוקים דקה וחצי ממנו וכשהבין שהוא בדרך לניצחון הוא התייחס לזה כעוד יום עבודה במשרד.
על קו הסיום הוא הניף שני דגלים – גרמני וערקי.

קמרון בראון סיים יותר מחמש דקות אחריו לאחר קרב מרשים עם פטר ריד, לו לקח עוד 28 שניות לחצות את קו הסיום. האמריקאי הראשון שחצה את קו הסיום היה קמרון ווידוף –
ארבעה ימים לאחר מכן החלה הנקמה של האמריקאים בעירקים במשפטו של סאדם חוסיין.



ליסה בנטלי, מקנדה

אכל הכבוד לאנשי האירונמן, את התחרות המלהיבה של היום סיפקו נשות הברזל .

נטאשה באדמן מול מיקילי ג'ונס. דו קרב בין החיוך של הטריאתלון לרגליים של הטריאתלון.
ג'ונס, בעלת מדליית הכסף מאולימפיאדת סידני 2000 ומנצחת האירונמן של פלורידה, הפגינה ביצוע מרשים למי שמתמודדת לראשונה עם המסלול של הוואי. היא יצאה מהמים לפני שחלפו 55 דקות ולפני מועמדים לניצחון מבין הגברים כמו נורמן סטאדלר, המשיכה עם רכיבה אמיצה של 4:54:11 שעות כדי להעמיד את באדמן בפני מצב אליו היא אינה רגילה בו היא אינה הדומיננטית על מסלול הרכיבה וביציאה למרתון.
בטריאתלון האולימפי, בסידני, בו היא נוצחה על ידי השוויצרית ברגיטה מקמהון, היא ניסתה להתקיף את מקמוהן בעלייה האחרונה לפני קו הסיום. היה מי שאמר אז כי על מנת להתקיף שוויצרית בעלייה (המגרש הביתי של השוויצרים) צריך הרבה אומץ, נאיביות ואמונה. בהוואי שוב ניסתה ג'ונס לתקוף שוויצרית,אחרת הפעם, במגרשה הביתי, מסלול האופניים. גם הפעם צריך היה הרבה אומץ, נאיביות ואמונה. היציאה לריצה גילתה כי ג'ונס הובילה על באדמן ביותר מעשר דקות. כמעט חמש דקות שג'ונס עברה מהר יותר (מבאדמן) את 180.2 הק"מ שלמסלול האופניים ועוד 4 דקות עיכוב, של באדמן,במתחם הענישה על דראפטינג לפני היציאה למרתון. מתחרות אחרות היו קרובות יותר לג'ונס ולפני באדמן אך לא רבים התייחסו אלא לדו קרב בין האוסטרלית, בהופעה ראשונה בשדות הלבה, לשוויצרית ששאפה להיכנס להיכל התהילה עם ניצחון שישי כמו גדולי האירונמן בהיסטוריה של שליש המאה.
על באדמן אמרו תמיד כי היא מנצחת את האירונמן בזכות יכולות הרכיבה שלה. על ג'ונס תמיד אמרו כי הניצחונות שלה העיקר בזכות יכולות הריצה המופלאות שלה. ג'ונס הובילה עד לחצי המרתון וסיימה עם 3:18:13 שהוכיח כי היא אכן יודעת לרוץ גם מרתון באירונמן. באדמן סיפקה תשובה לכל מי שחשב כי אינה רצה ברמה הגבוהה ביותר של האירונמן עם 3:06:24 שעות.2:21 דקות לפני שמיקלי ג'ונס חצתה את קו הסיום השלימה באדמן ניצחון שישי באליפות העולם באירונמן. הישג עליו חתומים רק שלושה, דייב סקוט, מארק אלן ופאולה ניובי פרייזר. גם במקום השלישי סיימה אוסטרלית, קייט מיג'ור, שפיגרה בפחות מדקה אחרי ג'ונס ויוהאנה לואן הניו זילנדית הוכיחה כי השנה שעברה לא הייתה מקרית כשעלתה מקום אחד בדירוג וסיימה רביעית.

דירוג גברים –

1. סולטן אל פאריש, גרמניה, 8:14:18 שעות
2. קאמרון בראון ניו זילנד 8:19:36 שעות
3. פטר ריד אוסטרליה 8:20:04 שעות
דירוג נשים –

1.נטאשה באדמן שוויצריה 9:09:30שעות
2. מיקידלי ג'נס אוסטרליה 9:11:51שעות
3. קייט מיג'ור אוסטרליה 9:12:39 שעות

בקרוב כתבה על נציגות ישראל בהוואי 2005

תמונות באדיבות XTRI.COM



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג