הדרך להוואי – וולינגטון מחליפה מאמן

שבוע לאחר איש הברזל באנגליה ושבועיים לפני איש הברזל הנוצץ בקנדה, כריסי וולינגטון עוזבת את מאמנה חודשים ספורים לפני שהיא מגיעה לחופיה של הוואי. אלכס וולפסון עוצר לרגע, ובוחן כמה מהאירועים האחרונים לקראת האליפות בקונה, הוואי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שבוע לאחר איש הברזל באנגליה ושבועיים לפני איש הברזל הנוצץ בקנדה, כריסי וולינגטון עוזבת את מאמנה חודשים ספורים לפני שהיא מגיעה לחופיה של הוואי. אלכס וולפסון עוצר לרגע, ובוחן כמה מהאירועים האחרונים לקראת האליפות בקונה, הוואי

מאת:אלכס וולפסון


אלופת העולם באיש ברזל 2007-2008 סיימה את קשרי האימון עם מאמנה הנוכחי סיימון לסינג, אלוף עבר בסבב ה- ITU ואחד המתחרים היותר מצליחים בכל הזמנים למרחק האולימפי. כריסי, לשעבר חברה בקבוצת  TeamTBB שאותה מאמן אחד המאמנים היותר בכירים בשנים האחרונות ברט סוטון (Brett Sutton) שהוביל אותה לניצחון באליפות העולם ב- 2008, אותו היא עזבה לטובת קליף אינגליש (Сliff English) מאמנה גם של סאם מק'גלון, יותר מאוחר בדצמבר הכריזה שהיא עוברת לעבוד עם סימון לסינג. החדשות מגיעות אלינו רק שבועות ספורים אחרי הניצחון המוחץ ושובר השיאים של כריסי בצ'לאנג רות וחודשים וחצי לפני התחרות המרכזית בהוואי.

"הקרנף" ממשיך להפגין שליטה
אנדי פוטס, אלוף העולם למרחק החצי מלא לשנת 2007, שהצליח להוכיח לכל הספקנים חד משמעית שאפשר להיות טוב בכל המרחקים וממשיך להפגין שליטה למרחק החצי מלא בארה"ב ומנצח את – Ironman 70.3 Steelhead race. בשונה מכל תחרות אחרת שבה השתתף ויצא ראשון מהמים הפעם הוא יצא שני. לא עבר הרבה זמן עד שהצליח לצמצם ולהפוך לבין המובילים באופניים, הובלה שנקטעה על ידי אנדריו סטרקוביטז, ששייט באופניים והצליח לרדת בפער של כחמש וחצי דקות לפני פוטס, ובזמן יפה של 2:05:45. בלי להתרגש יותר מדי לאחר הירידה מהאופניים פוטס סגר בקצב אחיד את הפער ולקראת סוף הריצה הצליח להחזיר לעצמו את ההובלה ולנצח בזמן של 3:54:48.

פוטס לא מפסיק להדהים ולהראות שיפור בכל המרחקים בו זמנית, רק לפני שבועיים כיכב עם מקום שני בטריאתלון ניו-יורק, לפני מאט ריד, הנחשב לאחד החזקים ביותר בטריאתלון האולימפי. אם הכל יילך כשורה אין שום סיבה שאנדי לא יצליח להתמודד על חמשת המקומות הראשונים בהוואי השנה.

גרייבס הצעיר כובש את אנגליה
פיליפ גרייבס בן ה-20 הופך למנצח איש הברזל הצעיר ביותר בהיסטוריה. הוא מצליח לקטוע את רצף הניצחונות של סטפן ביליס באירונמן אנגליה. ספליט אופניים מוחץ סיפקו לו שתיים וחצי דקות של פער כדי לנצח את ביליס המגן על התואר.

גרייבס אשר ניצח קודם השנה באירוע חצי איש ברזל שנערך באנגליה יוצא מהמים בזמן של 51:08 כתף לכתף עם ביליס ומצליח לפתוח פער של שבע וחצי דקות באופניים עם זמן מדהים של 4:57:22. במסלול קשוח והררי של אנגליה, הוא מצליח לעמוד במרתון החזק של ביליס (2:47:22) עם זמן יפה של 2:52:18 שקבע בעצמו.

אין ספק שפיליפ גרייבס הוא כוכב עולה ויתכן גם יהיה הסנסציה הבריטית הבאה בהוואי, מצד שני זאת תהיה הפעם הראשונה שלו בקונה בה התנאים שונים לגמרי מאנגליה הקרירה, וכמו שכבר כולנו נוכחנו לדעת יותר מפעם אחת, הכל יכול לקרות.

כריסי וולינגטון VS ג'ולי דיבינס
את הסקירה פתחתי עם אשת הברזל כריסי וולינגטון ואסיים גם איתה. מאז שהיא הגיעה לחופי הוואי התחרות הייתה רק על מקום אחד בלבד, המקום השני, אך מאז, היא חגגה רצף ניצחונות בשלל אירועים ונראתה לכולם כבלתי מנוצחת. הרצף נקטע השבוע, בתחרות למרחק החצי ארוך בסבב מיוחד בארה"ב – 5430 long course triathlon.

ג'ולי דיבינס, אלופת העולם בסדרת ה "Xterra" (טריאתלון שטח) מוחצת את שיא המסלול הקודם ומנצחת עם רכיבת אופניים מדהימה של 2:12, ובפעם הראשונה היא מצליחה להתעלות על אלופת העולם וחברתה לאימונים בבולדר קולורדו, כריסי וולינגטון. פער של 1:17 בסוף הרכיבה וריצה יציבה הובילו אותה לניצחון ואת כולנו להתחיל לתהות אם נגמר השלטון הבלתי מעורער של כריסי במרחק הארוך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג