הג'ירו ד'איטליה על פי אייבי גילת

"אין מועמד ברור לניצחון בג’ירו השנה," טוען פרשן האופניים אייבי גילת. האם וינקרוב ינסה לכבוש השנה את הגרנד טור האיטלקי או יהיה זה סימוני שעורך את הג’ירו האחרון בחייו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"אין מועמד ברור לניצחון בג'ירו השנה," טוען פרשן האופניים אייבי גילת. האם וינקרוב ינסה לכבוש השנה את הגרנד טור האיטלקי או יהיה זה סימוני שעורך את הג'ירו האחרון בחייו

מאת:אייבי גילת


במסיבת עיתונאים שנערכה בהשתתפותם של 7 מהפייבוריטים לזכייה בג'ירו לא היה אחד שהיה מוכן להצהיר בוודאות שהוא יהיה זה שילבש את החולצה הורודה בורונה ב-30 במאי. ואכן, כפי שהדברים נראים כעת, זה הולך להיות אחת מתחרויות הגרנד טור הכי פתוחות שהיו ללא מועמד ברור לניצחון.

אלוף העולם קאדל אוונס הרוכב האוסטרלי של קבוצת BMC טוען שהוא איננו מעוניין בכל כך הרבה תשומת לב, "הייתי מועמד לניצחון בטור דה פרנס של 2008 וראיתם איך שזה נגמר (קרלוס ססטרה ניצח). אני מקווה לשפר את המיקום שלי בוואלטה האחרון ושני הפודיומים שלקחתי בטור דה פרנס אבל לצורך זה אצטרך להתגבר על יריבי. וינוקורוב חזר לכושר מצוין ואני רואה בו יריב ראוי למרות שלא מדברים עליו די".


פתיחה טובה לקאדל אוונס / צילום: Gsl 2.0

קרלוס ססטרה על הנייר נראה כמועמד מתאים לפחות על הנייר אבל למטפס הספרדי המוכשר יש רק שמונה ימי תחרויות מאז סיום הטור דה פרנס 2009 והוא מטיל ספק אם רגליו יחזיקו מעמד בשבוע השלישי ההררי בעל דרגת הקושי הגבוהה ביותר המצפה לרוכבי הג'ירו השנה, "כל שנה זה שונה. זו הייתה החלטה שלי להתחרות מעט השנה. התכוננתי בשקט בבית, כך שיכול להיות שחסר לי היתרון של לבוא עם הרבה תחרויות לפני גרנד טור. השבוע האחרון יהיה החשוב ביותר, ואני מקווה לרכב בכושר השיא שלי ברגע המתאים".

איבן באסו שניצח את הג'ירו בשנת 2006 נשמע גם הוא מאוד מהוסס אולי כדי להוריד את מערכת הלחצים והציפיות ממנו, "עבדתי קשה מאוד כדי להיות מוכן לג'ירו הזה, אבל כושרי הגופני איננו נמצא כרגע במקום שבו הייתי רוצה שיהיה. אני מקווה שאוכל לנצח את הג'ירו אבל אולי המטרה שלי תהיה לסיים במקום השני או השלישי. לנצח קטע הררי יהיה יפהפה אבל כרגע ישנם רוכבים אחרים חזקים".

אלכסנדר וינוקורוב שניצח זה עתה את הקלאסיקה ליאז' באסטון ליאז' גם הוא מנמיך את הרף, "אי אפשר להשוות את הניצחון בליאז' לג'ירו (מה שנכון נכון). יש לי כרגע רגליים טובות אבל העליות בשבוע האחרון הן קצת קשות מדי עבורי. אשמח לנצח קטע או ללבוש את החולצה הורודה".

סטפנו גרזלי מקבוצת Acqua e Sapone מנצח הג'ירו בשנת 2000 אומר שמטרתו העיקרית היא לנצח את הקטע הראשון בג'ירו משנת 2007. דמיאנו קונגו שניצח את הג'ירו ב-2004 גם הוא רואה את מטרתו העיקרית בלנצח קטע בג'ירו השנה, "שנה הג'ירו מאוד קשה, ובשבוע האחרון מאופיין בעליות מאוד קשות. מטרתי לנצח קטע הררי".

ג'ילברטו סימוני שניצח את הג'ירו בשנים 2001 ו-2003 שלו יהיה זה הגי'רו האחרון אומר, "בטוח שיש לי לי 1000 כוונות לנצח את הג'ירו אבל אני מרגיש שאי אפשר להוות אותי לפייבוריטים האחרים. זהו הג'ירו האחרון שלי והייתי רוצה לעשות משהו יפה. הייתי רוצה להיות עצמי ולהתקיף".

מתוך הדברים ובין השורות נראה שהמתחרים די חוששים האחד מהשני ויש גם הרבה מאוד מלחמות פסיכולוגיות. הפייבוריטים ישמרו איש על רעהו בשבע עיניים, וכנראה שינסו שלא לבזבז יותר מדי כוח, כדי שיוכלו להתמודד בהצלחה לקראת מאבק האיתנים שצפוי בקירות של השבוע האחרון. אבל למרות הטכסיסים והקרבות הטקטיים, אלכסנדר וינוקורוב הוא רוכב אגרסיבי ומאוד בלתי צפוי, ברגע שהוא יחליט לתקוף הפייבוריטים יאלצו להגיב, וזה הדבר שיכול לעשות את כל ההבדל ולשנות את כל התמונה בין ג'ירו משעמם לג'ירו מרתק ומלהיב. אישית, נראה שעיקר המאבק יהיה בין הרביעייה: אוונס, באסו, ססטרה, ווינוקורוב. וינו הוא רוכב מאוד לא צפוי ועשוי להיות הסוס השחור של הג'ירו. אבל את עיקר המאבק על החולצה הורודה נראה בין איבן באסו לקאדל אוונס שנראים לפחות לפני הפתיחה כמועמדים הרציניים ביותר לניצחון בג'ירו השנה.

וינוקורוב ינסה לכבוש את הג'ירו

אלכסנדר וינוקורוב התחיל את מסע כיבוש הג'ירו באמסטרדם ביום שבת למרות שאין לו ניסיון קודם בשלבי המפתח בהרים הכוללים את Zoncolan, Plan de Corones, Mortirolo, ו – Gavia והוא לא עשה הכרות מסלול, "אקח את התחרות יום אחרי יום ונראה מה יהיה. יש לי רגליים טובות". הרוכב בן ה-36 מקבוצת אסטנה חזר מהפרישה הכפויה וזכה בג'ירו של טרנטינו. הוא הבטיח לעצמו עם הניצחון בארדנים בקלאסיקה ליאז' באסטון ליאז', שבג'ירו הוא ינסה מספר אופציות: לזכות במספר שלבים, או שיחזיק בחולצה הורודה מספר ימים, או אפילו ינסה ללכת על ניצחון בדרוג הכללי המצטבר. אין ספק שחזרתו של וינוקורוב לג'ירו מעלה הרבה סימני שאלה. כך למשל מדוע אפשרו המארגנים את השתתפותו במרוץ ואילו על ריקרדו ריקו "הקוברה" שגם הוא חזר מעונש השעיה לא התאפשר להתחרות?

אישית, וינוקורוב הוא כל מה שיפה וטוב בספורט האופניים. מדובר ברוכב אגרסיבי ובלתי צפוי לחלוטין, ולנו חובבי הענף מובטחות הרבה דקות של הנאה מסגנונו הצבעוני והמיוחד, אבל יחד עם זאת עברו הלא נקי מעורר, איך נאמר זאת בצורה עדינה… הרבה מאוד אי נוחות.

סימוני בג'ירו האחרון

ג'ילברטו סימוני המטפס האיטלקי המוכשר יתלה בג'ירו ה-93 את נעליו אחרי 16 שנים כרוכב מקצוען ו-13 הופעות בג'ירו. בראיון שהעניק ליומון האיטלקי   Gazzetta dello Sport מודה סימוני שהג'ירו עורר את חלומותיו ושפרצ'סקו מוזר העניק לו השראה. סימוני שהגיע מכפר קטן Palù di Giovo שמונה בסה"כ 550 נפשות נשמע מאוד רגשני כאשר הוא מדבר על המרוץ האחרון שלו, "מהכפר הזה יצא מוזר שניצח  שלוש תחרויות ג'ירו, וארבעה רוכבים שלבשו את החולצה הורודה:מוזר, אלדו, אנזו ואני. יש  לנו את הג'ירו בגנים".


האם סימוני ישחזר הצלחה?

לנצח את הג'ירו יהיה מאוד קשה עבור הרוכב בן ה-38  שניצח בעבר את הג'ירו פעמיים. סימוני מקווה לתת הופעה טובה ואולי בקטעי ההרים הגבוהים כמו בזונקלאן שם ניצח בעבר פעמיים או בקטע הררי אחר הוא יוכל לתת ביטוי לכישורים המיוחדים שלו כמטפס טהור, "אני אוהב את ההרים. זהו אתגר כלפי עצמך. זהו אזור הקרב שלי. או שאנצח או שאמות".

האמת הגישה הזו של "הכול או לא כלום" מאפיינת רוכבים וספורטאים רבים. המלחמה הקשה ביותר שיש לכל רוכב בכול רמה היא עם האתגר שהוא מציב לעצמו. סימוני שייך לזן נדיר של רוכבי על מטפסים טהורים שידעו לתת תצוגות מדהימות בקטעי ההרים בג'ירו. האמת נתגעגע אליו. יחד עם זאת מאוד מוזר ומעניין כאחד איך הרוכבים המטפסים האיטלקיים, שידעו לעלות את העליות הקשות ביותר בג'ירו, היו מדשדשים בעמידה בקטעי ההרים חודשיים לאחר מכן בהרים של הטור דה פרנס.

אוסקר פריירה לא יהיה בג'ירו

תחרות הג'ירו האיטלקי משכה לפחות בקטעים השטוחים את המאיצים הטובים בעולם. אוסקר פריירה מקבוצת ראבובנק ההולנדית אלוף העולם שלוש פעמים ומנצח הקלאסיקה מילאן סן רמו שלוש פעמים לא יוכל השנה להיות בג'ירו בגלל סינוסיטיס. פריירה הסובל מבעיות במערכת הנשימה מזה מספר שבועות עבר סדרה של בדיקות מקיפות. ההחלטה בתום הבדיקות הייתה חד משמעית שהוא לא יוכל להתחרות השנה בג'ירו. זוהי אבדה גדולה לקבוצת ראבובנק ולתחרות משום שפריירה היה סוג של הימור די בטוח לניצחון בקטע.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12