האם זהר זמירו נכשל בבדיקה לגילוי חומרים אסורים?

הרץ הישראלי, זהר זמירו, שכבר הבטיח השתתפותו במשחקים האולימפיים בלונדון, נכשל בבדיקה שגרתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרץ הישראלי, זהר זמירו, שכבר הבטיח השתתפותו במשחקים האולימפיים בלונדון, נכשל בבדיקה שגרתית

מאת:מערכת שוונג


זמירו היה הרץ הראשון שקבע את הקריטריון האולימפי. הוא קבע 2:14:48 שעות במרתון רוטרדם 2011 ובכך השיג את הכרטיס למרתון האולימפי.

הבדיקה, בה נכשל זמירו, הייתה של הוועדה הישראלית למניעת סימום בספורט. נכון לרגע כתיבת שורות אלו מדבור על חשיפת הממצאים שלמבחנה A ולכן אלו אינם ממצאים סופיים. אלו יהיו לאחר בדיקת מבחנה B בלבד. במידה והממצאים במבחנה B יהיו זהים. במידה וזה אכן יקרה לא יוכל זמירו לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בלונדון.

גורם המצוי בפרטי הבדיקה אמר כי ספק אם יהיה בכלל צורך בפתיחתה של מבחנה B ומשום שלזמירו כנראה יש אישורים לשימוש במשאפים, עם חומר נקרא טרבוטלין והמצוי בשימוש של הסובלים מאסטמה. נכון לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור אם היה לזמירו אישור לשימוש בחומר.

מאיגוד האתלטיקה נמסר: " נושא הבדיקות למציאת חומרים אסורים בקרב ספורטאים במדינת ישראל נתון בלעדית בידי הוועדה למניעת סימום בספורט בניהולו של ד"ר ז'ק אשרוב. איגוד האתלטיקה ימתין לממצאים הסופיים והמלאים של הוועדה ורק אז יוכל להתייחס לעניין."         ‏    

זוהר זימרו מסר בתגובה כי הוא סובל מתסמינים אסמטיים מזה שנים. ריכוז נמוך של טרבוטלין שנמצא במכשיר אינהלציה בו עשה שימוש עקב התקף אסמטי ממנו סבל בסמוך למועד הבדיקה הוחדר לגופו, וזאת מבלי שידע אודות הימצאותו של החומר שם. "תמיד ראיתי בתחרות הוגנת ונקייה נר לרגליי ואני בטוח שהנסיבות שהביאו לתוצאות הבדיקה לא ימנעו ממני מלייצג את ישראל במשחקים האולמפיים".

4.6.2012





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג