דרמון בסבב אליפות העולם בטריאתלון

במוצ"ש הקרוב בזמן שרובנו כבר נהיה בדרך למיטה, יזנקו בסידני, אוסטרליה, מיטב המתחרים לסבב החשוב והיוקרתי ביותר של עולם הטריאתלון. רון דרמון שמתאמן באוסטרליה, יתחרה בפעם הראשונה בחייו במרחק האולימפי ומלכא יתחרה בסינגפור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


במוצ"ש הקרוב בזמן שרובנו כבר נהיה בדרך למיטה, יזנקו בסידני, אוסטרליה, מיטב המתחרים לסבב החשוב והיוקרתי ביותר של עולם הטריאתלון. רון דרמון שמתאמן באוסטרליה, יתחרה בפעם הראשונה בחייו במרחק האולימפי ומלכא יתחרה בסינגפור

מאת:ניר רייכמן


סבב אליפות העולם בענף הטריאתלון יתחיל בסידני שבאוסטרליה כבר בסופ"ש הקרוב, סידני אירחה את הטריאתלון הראשון באולימפיאדת 2000. הסבב ימשיך לסיאול (קוריאה), מדריד (ספרד), אמבורג (גרמניה), לונדון (בריטניה), שתארח את המשחקים האולימפיים בעוד שנתיים, קיטזבואל (אוסטריה), ויסתיים בספטמבר בבודפסט (הונגריה), שם ייחתם הסבב ויוכרזו האלופים.

אירוע מעניין נוסף יתקיים באוגוסט בלוזאן שבשוויץ, שם תערך לראשונה אליפות העולם בספרינט טריאתלון למתחרי העילית. אירוע זה ימשוך את כל הטריאתלטים החזקים מכל המדינות ויכלול גם את אליפות העולם לנבחרות. התחרות היא בסגנון שליחים, בה כל נבחרת מורכבת מ- 2 הנשים החזקות ביותר ומשני הגברים החזקים ביותר. כל ספורטאי יבצע את 3 ענפי הטריאתלון במרחקים קצרים מאוד. בשנה שעברה ניצחה הנבחרת משוויץ.

תחרות הטריאתלון בסידני

תחרויות סבב אליפות העולם מושכות באופן טבעי את המתחרים המובילים ואיכותיים בענף. השנה בעקבות גל פציעות יהיו כמה שיבלטו בחסרונם. אליסטר בראונלי הצעיר שניצח בכל 5 תחריות הסבב בהם השתתף וזכה באליפות העולם עם מאזן מושלם, יתחיל את העונה ככל הנראה במדריד, מה שעדיין ישאיר לו סיכוי לשחזר את הישגיו. חבייר גומז שקיווה להתחיל את העונה בזמן נאלץ למחוק עצמו מהתחרות הראשונה בעקבות פציעה שהתגלתה ברגלו לפני שבועיים. קורטני אטקינסון, האוסטרלי הבכיר, שזינק חולה לפני שבועיים לתחרות סבב גביע העולם, לא הצליח להתאושש וגם הוא לא יזנק לתחרות. בנשים התמונה פחות קודרת, אך גם שם 2 הטריאתלטיות הבכירות של השנים האחרונות, אמה סנווסיל וונסה פרננדז, לא מצליחות להתאושש ומושכות פציעות מהשנה שעברה.
 
למרות כל אלו, התחרות עדיין צפוייה להתעלות לרמה הגבוהה ביותר, יקחו בה חלק: 6 אלופי עולם, 4 מדליסטים אולימפיים ו- 2 אלופים אולימפיים. בגברים אין פייבוריט מוחלט והמאבק יהיה בין המתחרים: יאן פרודנו, אלוף אולימפי מבייג'ין, סימון וויטפילד אלוף אוליפי מסידני ומדליסט כסף מבייג'ין, ביבן דוקרטי, מדליסט כסף מאתונה וארד מבייג'ין. השלושה ללא ספק יכולים להיות בראש הפודיום. אליהם מצטרפים מועמדים נוספים, כריס גמל וברד קולופלדס המנוסים, ברד ניצח לפני שבועיים את תחרות סבב גביע העולם במולולבה ונמצא בכושר מצוין, וגם הצעירים לורון וידל דימיטרי פולירנסקי ואלכסנדר בורקנקוב שמשתפרים מעונה לעונה יאיימו ללא ספק על ראש הפודיום. גם אלופי העולם לשעבר מסוגלים להפתיע: דניאל אונגר, איבן רנייה, ופטר רוברטסון האלוף המתקמבק שזכה 3 פעמים בתואר זה, אומנם כבר לא בשיאם, אבל תמיד יודעים להתעלות ברגעים החשובים.

בנשים התמונה סבוכה עוד יותר שכן כל 6 המועמדות הראשונות: אמה מופאט, ליסה נורדן, אנדריאה יואיט, אלן גנקינס, שרה אסקינס ודניאלה ריף. אמה מופאט, אלופת העולם, שהיתה בספק לתחרות זו בשל שבר בכתף, עדיין צפוייה להיות מהמועמדות הבולטות להיות על הפודיום בתחרות זו.

הנציגות הישראלית

רון דרמון שבשלושת החודשים האחרונים התאמן באוסטרליה, יקפוץ למים, ויתחרה בפעם הראשונה בחייו במרחק האולימפי. אחרי 2 אליפויות ישראל בנוער והישג שיא באליפות העולם (מקום 16), החליט ביחד עם מאמנו להתנסות בשנה זו במרחק האולימפי. לצד התרגשות מגודל המעמד, רון נראה בטוח בעצמו וביכולתו. מבחינתו כל תוצאה תהיה טובה.

בזמן שמרבית העניים יופנו לתחרות באוסטרליה, תתקיים תחרות נוספת בסינגפור, בה ייקח חלק יונתן מלכא. אומנם רוב המועמדים הבולטים לא יהיו שם, אבל משלחת גדולה מאוד של צעירים מבטיחים מאוסטרליה, תיצור תחרות מותחת ומעניינת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג