דרמה בתחרות סבב אליפות העולם בטריאתלון

אם חשבנו שהתחרות בסידני היתה מותחת ומעניינת, בסיאול קיבלנו הצגה טובה יותר. בנשים מפתיעה בגדול הטריאתלטית, דניאלה ריף, את אלופת העולם, אמה מופאט, ובגברים יאן פרודנו מסיים ראשון. דן אלתרמן שהשתתף גם הוא בתחרות סיים בכבוד במקום ה- 39
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אם חשבנו שהתחרות בסידני היתה מותחת ומעניינת, בסיאול קיבלנו הצגה טובה יותר. בנשים מפתיעה בגדול הטריאתלטית, דניאלה ריף, את אלופת העולם, אמה מופאט, ובגברים יאן פרודנו מסיים ראשון. דן אלתרמן שהשתתף גם הוא בתחרות סיים בכבוד במקום ה- 39

מאת:ניר רייכמן


מים קרים שחייבו חליפות שחייה, מסלול אופניים צר וטכני שלא נראה מזה שנים בטריאתלון ומסלול ריצה נוח ומהיר, נתנו את הבמה לאחת התחרויות המוצלחות ביותר שנראו מאז ומעולם בטריאתלון. גם מבחינת איכות המתחרים וגם מבחינת התפתחות התחרות.

היילי פריסול, מדליסיטית מאליפות העולם בשחייה, החלה את התחרות כמו תמיד, בקצב מסחרר, קצב גבוה משל הגברים. אך בשונה מתמיד עשתה זאת בצורה טקטית ומשכה איתה עוד 2 ספורטאיות. תחילה, נראה שהתחרות תתפתח בצורה שונה, אך מהר מאוד הורגש החיסרון הטכני של המובילות ופער צנח בהדרגה והן ניתפסו בהקפה השלישית. בשלב הזה, נמצאת, אמה סווסיל, האלופה האולימפית שחזרה אחרי שנה של היעדרות, בקבוצת רדיפה כדקה מהפלוטון המוביל, היא עוד תעשה להן חיים קשים.

3 הקפות ראשונות מתוך 4 ונראה כי, אמה מופאט, אלופת העולם חוזרת לעצמה, ומובילה בביטחה בראש. ההקפה האחרונה, שמונה דקות וחצי התקיים מותחן שלא זכור לי בטריאתלון. ברברה ריברוס דיאז, שניצחה את התחרות בסידני, ואנדריאה יואיט מגבירות את הקצב ומתרחקות מהקבוצה, 2 ק"מ לסיום תופסות אמה מופאט, נראה שהפודיום הולך להיות זהה לסידני, אולי בסדר שונה.
 

 
דניאלה ריף מפתיעה את כולם / צילום: ITU

אמה סנווסיל, שהחלה בצורה חלשה את הריצה, סוגרת הקפה אחר הקפה את הפער כ-800 מ' לקו הגמר, נצמדת למובילות ומחזירה לחיים את שתי השוויצריות, דניאלה ריף וניקולה ספיריג (מנצחת באילת 2007), חזרה מופתית של דניאלה ריף, שרק ק"מ לפני נראה שאיבדה כל סיכוי להיות על פודיום בתחרות, מגבירה קצב וחוצה ראשונה את הקו, "אני מאוד הופתעתי שיכולתי לעשות זאת," אמרה בסיום. שנייה מסיימת צ'יליאנית הצעירה, ברברה ריברוס דיאז שכבר לא הפתיעה אף אחד, היא שומרת על מקום הראשון בדירוג. ושלישית, אלופת העולם אמה מופאט, שמחליפה מקומות עם אנריאה יואיט ועולה למקום השני בסבב אליפות העולם.

דרוג נשים:
1. דניאלה ריף – 02:00:59
2. ברברה ריברוס דיאז – 02:01:02
3. אמה מופאט – 02:01:04

בגברים עמדה רשימה מכובדת של מתחרים, מיטב הטריאתלטים בינהם מדליסטים ואלופים אולימפיים, אלופי עולם ומנצחי תחרויות ברמה הגבוהה בעולם, בינהם גם חבייר גומז שחזר מפציעה וגם נציג אחד שלנו בכל החגיגה הזו, דן אלתרמן. בתחרות לא נרשמו אירועים מיוחדים. עם תחילת הרכיבה, נוצרה דבוקה המונה 57 טריאתלטים, וביניהם גם דן, שהיה מצויין בשחייה. המסלול הטכני יצר לעיטים שרוך באורך של כ-200 מ' שאיים לפצל את הדבוקה, אך זה לא קרה.

בירידה לריצה לקח האוסטרלי קורטני אטקינסון את היוזמה והכתיב קצב שרק האלוף האולימפי, יאן פרודנו יכל לו. השניים רצו צמוד אחד לשני עד לסיום. יאן פרודנו הקדים את קורטני אטקינסון במאיות ספורות וניצח. שלישי סיים אוסטרלי נוסף, בראד קולופלדט. דן אלתרמן סיים במקום ה- 39. את דירוג הגברים מוביל זה עתה,הרוסי הצעיר, אלכסדר ברוקאנקוב, שני ביבן דוקרטי ושלישי צעיר רוסי נוסף, דימיטרי פוליאסקי.
 

 
קורטני אטקינסון ויאן פרודנו / צילום: ITU

דרוג גברים:
1. יאן פרודנו – 01:51:49
2. קורטני אטקינסון – 01:51:50
3. בראד קולופלדט – 01:52:17

החל מתחילת חודש הבא הסבב נודד לאירופה, התחרות הראשונה תיערך במדריד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג