גמרים לשחייה ברומא, הישג לשחייה האמנותית ויש אלופה בכדורמים

שבת גדושה בענפי המים: לייטרובסקי וגרצ'יק עלו לגמרים ב-50 גב בתחרות שבע הגבעות, בובריצקי ונשיא עשו היסטוריה עם מקום רביעי בדואט החופשי באליפות אירופה ובתום דרמת ענק שהוכרעה בפנדלים - הפועל פלרם זבולון זכתה באליפות בכדורמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דוד גרצ'יק, בובריצקי ונשיא, וזבולון חוגגים | צילומים: סימונה קסטרווילארי וגלעד קוולרצ'יק

שלל תחרויות בארץ ובחו"ל נערכו אמש (שבת) בענפי המים השונים ואנחנו כאן כדי לעשות סדר ולסכם עבורכם את האירועים המרכזיים בשחייה, בשחייה האמנותית ובכדורמים.

גמרים נוספים לשחיינים ברומא
אחרי שישה גמרים ביום הראשון בתחרות "שבע הגבעות" ברומא, היום השני זימן עוד שני גמרים במשחה ל-50 מטר גב. מיכאל לייטרובסקי סיים שביעי בגמר עם זמן של 25.48 שניות ודוד גרצ'יק סיים עשירי עם 25.77 שניות. עוד שחה במוקדמות: מירון חרותי (26.34 שניות). אנסטסיה גורבנקו העפילה לגמר ב' ב-400 מטר מעורב אישי והגיעה ראשונה במשחה עם זמן של 4:43.30 דקות, תוצאה שהיתה מהירה יותר מהמקום השישי בגמר א'.

מיכאל לייטרובסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

במוקדמות ל-100 מטר חופשי לנשים שחו דריה גולובטי (56.42 שניות), איילה ספיץ (56.83 שניות) ואביב ברזלי (58.19 שניות). במוקדמות ל-100 מטר חופשי לגברים שחו דניס לוקטב (50.24 שניות), רון פולונסקי (50.40 שניות), תומר פרנקל (50.48 שניות), גל כהן גרומי (50.66 שניות) ובר סולובייצ'יק (51.87 שניות). במוקדמות ל-100 מטר גב לנשים שחו אביב ברזלי (1:02.84 דקות) איילה ספיץ (1:02.93 דקות) ולאה פולונסקי (1:05.42 דקות).

עוד משחים במוקדמות בהשתתפות ישראלים וישראליות:
200 פרפר: גל כהן גרומי (2:02.12 דקות – שיא אישי).
100 פרפר: לאה פולונסקי (1:01.23 דקות).
50 חזה: יהונתן יצחקי (שלא מתחרה במסגרת הנבחרת) 28.88 שניות.

הישג היסטורי לדואט בשחייה אמנותית
נבחרת השחייה האומנותית של ישראל סיימה פעמיים במקום הרביעי באליפות אירופה המתקיימת בפולין, במסגרת משחקי אירופה. בתרגיל האקרובטיקה הקבוצתי סיימה הנבחרת עם 179.4000 נקודות אחרי המנצחת צרפת, השנייה אוקראינה והשלישית איטליה. בתרגיל השתתפו: שלי בובריצקי, אריאל נשיא, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, קתרין קונין, נטע רוביצ'ק, שני שראיזין. המאמנות האחראיות על התרגיל: לריסה קונין וולריה אפריאלבה.

רגע השיא הגיע בדואט החופשי, בו סיימו אריאל נשיא ושלי בובריצקי עם 200.9250 נקודות אחרי אוסטריה, אוקראינה ובריטניה. זהו המקום הגבוה ביותר בתרגיל דואט כלשהו עבור ישראל באליפויות אירופה אי פעם, לאחר שהצמד בובריצקי ונשיא, סיים במקום השישי ברומא אשתקד, שהיווה עד היום את דירוג השיא. המאמנות האחראיות על התרגיל: סבטלנה בלכר ואנה טרס.

שלי בובריצקי ואריאל נשיא | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

המאמנת סבטלנה בלכר: "בזכות החוקים החדשים בענף נפתחה בפנינו הדרך למעלה ועכשיו ניתן להתחרות עם חוזק פיזי ומנטלי בדואטים הטובים ביותר. זו היתה הכנה טובה עבורנו לקראת אליפות העולם בחודש הבא ביפן, אני מאוד מרוצה מהעבודה של הבנות, מאמינה בנו ויש לנו עוד דרך ארוכה ועבודה קשה כדי להשיג קריטריון אולימפי".

שלי בובריצקי: "אני מאוד שמחה שאריאל ואני הצלחנו להגיע להישג השיא הזה, מבחינתנו זו רק ההתחלה וזה נותן לנו המון מוטיבציה להמשך. עוד כשבועיים אנחנו נצא לאליפות העולם ובה אנחנו מקוות שנמשיך לייצג את ישראל בכבוד וברמה הכי גבוהה שאפשר. גם אליפות אירופה וגם אליפות העולם הן תחרויות הכנה לתחרות הקריטריון, שעתידה להיות בפברואר, ובה המטרה שלנו לעשות קריטריון לאולימפיאדת פריז 2024".

כדורמים גברים: הפועל פלרם זבולון אלופת המדינה לעונת 22/23
הפועל פלרם זבולון הוכתרה אמש בבריכה הלאומית שבמכון וינגייט לאלופת המדינה בכדורמים לעונת 22/23. זבולון גברה על הפועל קרית טבעון בדו קרב פנדלים מורט עצבים לאחר שניצחה אותה 7:8 בתום הזמן החוקי (טבעון ניצחה את המשחק הראשון בתוצאה 8:9). שוער הפועל פלרם זבולון, יהב פייר, שעצר שלושה פנדלים בדו קרב הוכתר ל-MVP של המשחק. הפועל פלרם זבולון עם אליפות שנייה ברציפות ושביעית בהיסטוריה.

פלרם זבולון עם צלחת האליפות | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

כמעט חמש דקות עברו עד שקיבלנו את השער הראשון במשחק, של הסרבי דושאן טאלאייה שהעלה את זבולון ליתרון ראשון. מיד בצד השני העניש סרבי נוסף, אלכסנדר צ'וויץ', והשווה את התוצאה. דקה וחצי לסיום הרבע רוני גרוס העלה פעם נוספת את זבולון ליתרון ובסיומו 1:2 לאלופה מהעונה שעברה. ברבע השני שערים של יובל קלרפלד וגרוס עבור זבולון ושל אורי בוזגלו ותום גרודלנד עבור טבעון, קבעו את תוצאת המחצית, 3:4 לשחקנים של סטבן נונקוביץ'.

הרבע השלישי המשיך להיות צמוד וכלל שערים מצד לצד. גרוס, דושאן פנג'טוביץ' וטמיר פריד כבשו עבור זבולון, צ'וויץ' ויואב רנדלר (צמד) עשו זאת עבור טבעון. בתום הרבע לוח התוצאות הראה 6:7 לזבולון. הרבע המכריע נפתח עם שער רביעי במשחק של גרוס, ומיד אחריו הגיעה התשובה של רנדלר עם שערו השלישי. 7:8 בסיום הזמן החוקי לזבולון וההכרעה עברה לדו קרב פנדלים. יהב פייר, שוער נבחרת ישראל וזבולון, הצליח לעצור שלושה פנדלים והביא במו ידיו את האליפות למועדון בפעם השנייה ברציפות.

כמיטב המסורת – המאמן מסיים במים | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

כבשו לזבולון: רוני גרוס (4), דושאן טאלאייה, יובל קלרפלד, דושאן פנג'טוביץ', טמיר פריד
כבשו לקרית טבעון: יואב רנדלר (3), אלכסנדר צ'וויץ' (2), אורי בוזגלו, תום גרונדלנד

במשחק המוקדם של הערב, גברה אס"א תל אביב 4:8 על הפועל בית יצחק וסיימה את העונה במקום השלישי. כבשו לאס"א: אור שליין (3), עילי בן גל (2), עידו גולדשמידט (2), יריב זוננשטרן. כבשו לבית יצחק: זיו גורן (2), רז שחם, אדי אוסצ'יב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג