גם האלוף האולימפי ואלוף העולם לשעבר ב-1,500 מטר השתמש בחומרים אסורים

אסבל קיפרופ שהוא אחד הרצים הטובים בכל הזמנים במרחק הזה נכשל בבדיקה מחוץ לתחרות שנעשתה ב-2017 ומכחיש: "אני בכלל נלחמתי בתופעה של חומרים אסורים בקניה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסבל קיפרופ אתלט קנייתי
אסבל קיפרופ אתלט קנייתי

בהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית מנסים בכל הכוח למנוע שימוש של ספורטאים בחומרים אסורים, ובחודשים האחרונים אנחנו ממשיכים לקבל ידיעות מעציבות במיוחד על ספורטאים מהצמרת העולמית הגבוהה שנתפסו. אז השם החדש שנכשל בבדיקת חומרים אסורים הוא אסבל קיפרופ, אחד מגדולי הרצים ל-1,500 מטרים בכל הזמנים.

כל כך מאכזב. אסבל קיפרופ | צילום: Erik van Leeuwen

קיפרופ הקנייתי זכה במדליית זהב אולימפית במרחק הזה במשחקי בייג'ינג 2008 כשהיה בן 19 בלבד. אגב, באותה תחרות הוא הפסיד על המסלול לראשיד רמזי, קנייתי שעבר לייצג את בחריין, אלא שרמזי נכשל בבדיקת חומרים ומאסורים ומדליית הזהב הועברה לקיפרופ. חוץ מזה הוא קטף שלושה תארים באליפויות העולם (2011, 2013, 2015). שיאו האישי שנקבע ב-2015 הוא 3:26.69 דק' ורק שני רצים היו מהירים יותר ב-1,500 מטרים לאורך ההיסטוריה: השיאן העולמי הישאם אל גארוז' וברנארד לאגאט.

קיפרופ נכשל למעשה בבדיקה מחוץ לתחרות שבוצעה ב-2017. הוא עצמו מכחיש בתוקף וביום רביעי בערב אמר: "קראתי את הדיווחים שמקשרים אותי לשימוש בחומרים אסורים. כאתלט תמיד נאבקתי בתופעה הזאת בקניה, מאבק שאני מאמין בו. אני לא רוצה להרוס את כל מה שעשיתי מ-2007 ואני ארצה להוכיח שאני ספורטאי נקי".

קיפרופ הוא אתלט קנייתי נוסף מהרמה הגבוהה ביותר שנכשל בביקת חומרים אסורים, כשהשם הגדול בשנה שעברה היה של המרתוניסטית ג'מימה סמגונג, שהיתה האלופה האולימפית מריו 2016 והושעתה לארבע שנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג