גלעד רותם בדרך להוואי

עם הכנה הרבה יותר טובה, גלעד רותם, שיאן ישראל במרחק איש הברזל חוזר לאליפות העולם בהוואי. אלכס וולפסון תפס אותו לפני העליה למטוס לראיון חשוב לפני התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עם הכנה הרבה יותר טובה, גלעד רותם, שיאן ישראל במרחק איש הברזל חוזר לאליפות העולם בהוואי. אלכס וולפסון תפס אותו לפני העליה למטוס לראיון חשוב לפני התחרות

מאת:אלכס וולפסון


גלעד רותם, שיאן ישראל במרחק הברזל עם תוצאה של 8:43:09 שעות באירונמן אוסטריה, בו ניצח גם את מקצה קבוצות הגיל, חוזר לאליפות העולם בהוואי גם השנה אחרי שסיים בזמן של 9:17:10 שעות בשנה שעברה, אלא שהפעם עם הכנה הרבה יותר טובה הכוללת יותר שעות באופניים ובמים. עם ספורטאי כמו גלעד הכל נראה פתוח ושבירת גבול 9 השעות בהוואי נראה קרוב מתמיד. אז מה עשה גלעד בכל הזמן מאז התחרות באוסטריה, ישבתי עם גלעד וחיפשתי את התשובות לשאלות שכולנו רוצים לדעת.

איך אתה ממשיך לשלב את האימונים עם הלימודים?
בשבועות האחרונים הייתי פנוי מלימודים וזה אפשר לי להתאמן עד כ-50% יותר מאשר במהלך תקופת הלימודים. הגעתי לדברים שעד היום לא היה לי זמן להגיע אליהם. כמו אימוני חדר כושר וייעוץ תזונתי שעשיתי עם יפית גלילי.

איך היה להתאושש מאירונמן אוסטריה וזמן קצר אחר כך להיות בדרך לאליפות העולם?
אחרי אוסטריה נחתי כשלושה שבועות, זו הייתה ירידה לצורך עלייה מבחינה פיזית ומנטאלית ולמרות שזה השאיר לי רק כחודשיים של אימונים לקראת הוואי, זה היה חשוב.

   

מה המטרה לקראת קונה?
המטרה שלי היא לשפר את התוצאה שעשיתי בקונה לפני שנה. סקלת הזמנים של התחרות בהוואי קצת שונה מהתחרויות באירופה, ולכן נקודת הייחוס מבחינתי היא התוצאה שעשיתי לפני שנה בהוואי. בכל תחרות איש ברזל התנאים שונים ונגזרים בעיקר מטופוגרפיית המסלול והאקלים. התחרות בקונה נחשבת למאתגרת מכיוון שהאקלים שם מאוד חם ולח, מסלול הריצה גבעי והרוחות במסלול הרכיבה חזקות בצורה יוצאת דופן.

מהו האימון הכי קשה שעשית או מתכוון לעשות לקראת התחרות?
רכיבה של 130 ק"מ וריצה של 30 ק"מ.

האם אתה ממשיך להתאמן לבד או עם אנשים?
שני אימוני ריצה בשבוע אני עושה עם רצי רמת השרון. זהבה מסנכרנת בין חברים מהמועדון, שנמצאים עוד בתחילת עונה, כך שתמיד רץ איתי מישהו באימוני האינטרוולים ובריצות הארוכות. רכיבה ארוכה אני עושה עם הקבוצה של אדוארדו וליאור או עם קבוצת סונטו עולם המים. את שאר האימונים, אני מבצע לבד.
 
מה אתה מתכנן לעשות בקונה בימים לקראת התחרות?
אני מתכוון לעבור על מסלול התחרות, להסתגל להפרשי השעות, לפגוש את ירדן דנקנר (אשת הברזל הישראלית המהירה ביותר עד היום הגרה בקונה) ולהנות מהוואי לפני שמתחילים הלימודים.

מהי תוכנית התזונה שלך לקראת התחרות?
המוצרים שיחולקו על מסלול התחרות מוכרים לי ואני מתכוון להסתמך בעיקר עליהם, פרט לזה אני יוצא כשעל האופניים ג'לים של GU, משקה איזוטוני וכדורי מלח.

אם איזה ציוד אתה מתכוון להשתמש ביום התחרות?
בקונה בשלב השחייה חל איסור על שימוש בחליפות שחייה עבות ומציפות (כנראה בשל טמפרטורת המים הגבוהה), בעוד שברוב תחרויות איש הברזל האחרות מותר להשתמש בהן. אולם, מותר להשתמש בחליפות דקות שהינן נטרליות מבחינת ציפה ובכזו אשתמש. במסלול הרכיבה אשתמש בגלגלי תחרות של זיפ בעלי פרופיל צר יחסית כדי להתמודד עם רוחות הצד החזקות (בקונה גלגל דיסק אחורי אסור על פי חוק מאותה סיבה).
 
איך ממנים אימונים ותחרויות כאלה בתור סטודנט?
נגב קרמיקה, אגנטק, נייקי וטיים טרייל מסייעים לי במימון או בציוד, אך חלק מאוד משמעותי מההוצאות הוא בגדר אתגר שאיתו אני מנסה להתמודד.

ללא ספק גלעד נראה מוכן, את המסלול הפעם הוא כבר מכיר מהשנה שעברה שתרמה הרבה מאד לניסיון שלו, ולנ נשאר רק לחכות ל- 10 באוקטובר ולהחזיק אצבעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג