גלעד רותם בדרך לאליפות העולם בהוואי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון

&nbsp


גלעד רותם שלפני כמה חודשים חזר מתחרות איש הברזל הראשונה שלו שהתקיימה בצרפת, חזר עם תוצאה מדהימה שהקנתה לו כרטיס לאליפות העולם בקונה, הוואי. אלכס וולפסון עוקב אחריו ונדהם מרמת האימונים שרותם יצר לעצמו. היכונו ל- 11 באוקטובר





גלעד ב-IRONMAN NICE

גלעד רותם הוא אחד הנציגים הישראלים שלנו בתחרות איש הברזל, שתתקיים ב- 11 לאוקטובר בהוואי. את תחרות איש הברזל הראשונה שלו עשה רותם בחודש יוני האחרון, בתחרות NICE בצרפת. תחרות זו ידועה במסלול קשה ואכזרי. במסלול האופניים חטף רותם שני פנצ'רים ופגיעה של רכב אשר גרמה לו להתרסקות, אבל כל זה לא גרם לו להרים ידיים והוא רץ את המרתון בתוצאה מדהימה של 2:59, ולדרוג במקום שביעי בריצה מכל 2700 המשתתפים בתחרות, כולל מקצוענים. רותם סיים את התחרות במקום ה-37 הכללי עם תוצאה מדהימה של 9:39, ודורג שלישי בקבוצת גילו. זה אפשר לו לקבל את הכרטיס (סלוט) לאליפות העולם בקונה, הוואי.

IRONMAN NICE

מאז שסיים את תקופת המבחנים באוניברסיטה, היה לרותם יותר זמן להקדיש לאימונים והוא בחר להתמקד בשיפור הרכיבה, המקצה החלש יותר שלו באירונמן ניס, והוא מספר כי הוא מרגיש יותר מוכן לקראת הוואי מאשר היה לפני ניס. בחודש האחרון, מהסתכלות על התחרות בניס ובמטרה להפיק ממנה לקחים, אחת המטרות היותר חשובות שיעמדו בפני רותם הפעם יהיה ניהול תחרות חכם ומושכל, בדגש על צריכת מזון ומים במזג אוויר חם ולח שכל כך מאפיין את הוואי.

רותם כבר חווה את המזג האוויר החם בצרפת שהקשה מאד על המשתתפים, ובשבועות האחרונים השתדל לצאת לאימונים בשעות יותר מאוחרות כדי לדמות את תנאי התחרות. מסלול האופניים בצרפת כלל 180 ק"מ טכניים מאד שכללו הרבה עליות וירידות חדות אשר יצרו תמונה קצת יוצאת דופן לתחרות מסוג זה, שבה נהוג לראות ריבוי של אופני נגד השעון. בניס רוב המשתתפים היו עם אופני כביש שהרכיבה איתם במסלול טכני פחות מסובכת ונותנת יותר שליטה לרוכב.

בהוואי הרכיבה היא יותר שטוחה אבל כמו שהזכרנו קודם תנאי האקלים הרבה יותר אכזריים, קונה מפורסמת בלחות וברוחות צד אימתניות שביום רע משחקות במתחרים כמו בצעצועים, ומעייפות אותם בלי רחמים לצידי הכביש (לכן גם חל איסור על גלגלי דיסק). אחרי בדיקה והשוואה של תוצאות מתחרים מקצוענים שהתחרו אף הם באיש הברזל ניס ובאליפות העולם בהוואי, ניתן לראות כי רובם השיגו בהוואי תוצאה איטית יותר בכ- 10 דקות מאשר בניס. למרות זאת, רותם נחוש לשפר את הזמן שלו מניס.

האימונים של רותם הפתיעו הרבה מאד אנשים וגם השאירו הרבה מהם פעורי פה. אנו רגילים לשמוע על השעות הרבות שמושקעות כדי להגיע לתוצאה מתחת ל- 10 שעות. שבוע טיפוסי של רותם חודש לפני התחרות בהוואי כולל 300 ק"מ רכיבה, 60 ק"מ ריצה ו- 5 ק"מ שחייה, כל זה רק מדגים איזה כישרון אדיר יש לבחור. תופתעו מאד לגלות שגם קרייג אלכסנדר, מקצוען שהגיע שנה שעברה למקום 2 בהוואי, עושה בדיוק את אותו הקילומטרא'ז רק עם יותר ק"מ שחייה.

השבוע הקשה ביותר לקראת הוואי כלל 420 ק"מ אופניים, 70 ק"מ ריצה, ו- 5 ק"מ שחייה. רותם, בשונה מקרייג, הוא סטודנט וזה יוצר את הקושי העיקרי באימונים, במיוחד שהכרטיס להוואי נפל עליו כרעם ביום בהיר. הקושי הכי גדול טמון בחזרה ללימודים כשתקופת האימונים המרכזית לקראת הוואי נופלת על המבחנים הסופיים. כאן הייתה ההתמודדות האמיתית- שימור הכיף באימונים ומציאת האיזון הנכון כדי להמשיך. כחלק מההכנה לאליפות העולם בהוואי השתתף גלעד בטריאתלון 'נייקי' קיסריה במרחק האולימפי בו הגיע במקום שני כללי.

רותם מתאמן לתחרות בהדרכתה של זהבה שמואלי, מאמנת רצי רמת השרון, ובהדרכתו של שלום דביר, מאמן קבוצת האופניים VCI חולון, והוא מתכוון להגיע להוואי 12 יום לפני התחרות, לבחון קצת את המסלול ובמיוחד ליהנות מהאווירה ומהוואי עצמה. בעזרת TIMETRIAL –דני וצח, רותם הולך לרכב עם גלגלי תחרות ZIPP 404 גלגלי ALLAROUND מצוינים שבמסלול כגון הוואי אמורים לתת לו יתרון אווירודינמי משמעותי. מאחר שה"טיול" להוואי הוא גם מאתגר מאוד כלכלית, רותם מחפש חסות. אם יש מישהו שמעוניין לסייע, ניתן לפנות אליו במייל hotmail.com@rotemgilad .



הרבה הצלחה לגלעד רותם, אנחנו נהיה שם כדי לעקוב אחרי כל ההתפתחויות.


אלכס וולפסון, טריאתלט פעיל מקבוצת CANNONDALE-ENDURE

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג