גומז ופינדליי מנצחי טריאתלון סבב אליפות העולם בסדני

אלוף העולם, חאוויר גומז,  ניצח בגברים ופאולה פינדליי הקנדית ניצחה בנשים בטריאתלון סידני אשר פתח את סבב אליפות העולם בטריאתלון. דן אלתרמן השיג תוצאה טובה וצבר עוד נקודות חשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלוף העולם, חאוויר גומז,  ניצח בגברים ופאולה פינדליי הקנדית ניצחה בנשים בטריאתלון סידני אשר פתח את סבב אליפות העולם בטריאתלון. דן אלתרמן השיג תוצאה טובה וצבר עוד נקודות חשובות

מאת:ניר רייכמן


התחרות התחילה כרגיל, שחייה אגרסיבית, יציאה לאופניים בטור ארוך של רוכבים אשר המצטמצם לדבוקה אחת. לאחר 2 הקפות, על מסלול האופניים, החל לרדת גשם ואיתו הגיעו ההתרסקיות.  10 ק״מ מהסיום נפל גם אלוף העולם ונאלץ לרדוף לבדו אחר הדבוקה הגדולה.

רק חצי הקפה (כ-2.5 ק״מ) מהסיום שלב הרכיבה הצליח גומז להדביק את הדבוקה.הוא ירד לריצה כ- 15 שניות אחרי הפייבוריטים. אלה ברשות האחים בראונלי פתחו בקצב מסחרר. גומז לא נבהל והחל לעקוף אחד אחרי השני עד שהצליח לתפוס גם את המובילים. בשלב זה החוד הורכב מ-7 מתחרים.

מידי פעם ניסו האתלטים לפרוץ אך ללא הצלחה, 3 ק״מ לסיום הריצה, אלוף העולם ב- 2009, אליסטייר החליק ויצא מתמונת הניצחון. אלוף העולם פעמיים, חבייר גומז, הגביר עוד קצת ולאט החלו לנשור גם כל שאר מתחריו עד שנותר לבדו על קו הסיום.


גומז חוגג עוד ניצחון
צילום: triathlon.org


בתחרות זו יכולנו לראות נבחרת בריטית חזקה ביותר שכנראה מתכוננים בצורה נמרצת ע״מ לייצג את מדינתם במשחקים האולימפיים אשר יערכו בעוד קצת יותר בשנה בביתם.

דן אלתרמן שחה היטב והתמקם בדבוקה הראשונה, ברכיבה על האופניים. את התחרות הוא סיים במקום ה- 34 וצבר עוד נקודות לדירוג הכניסה למשחקים האולימפים. דן אלתרמן בזמן הקדים טריאתלטים ביכירם רבים ובניהם את האלוף האולימפי.

לפני תחרויות העילית נערכה תחרות לקבוצות הגיל בהשתתפות של כ-3000 מתחרים, בין ההמון בלט אלוף העולם 3 פעמים בעשור שעבר, פטר רוברטסון שהודיעה על פרישה מספורט מקצועני בתחילת השנה הנוכחית.

זה כבר לא מפתיע, פאולה פינדליי(קנדה) ניצחה במקצה הנשים. 11 שנה אחרי שבן ארצה, סיימון וויטפילד, לקח את מדליית הזהב האולימפית באותו המסלול בסידניעליו נערך הטריאתלון האולימפי הראשון.

השחייה הייתה בשליטה אמריקאית של לאורה בנט ושרה גרוף. על מסלול האפניים נוצרו 3  דבוקות עיקריות. השתיים הראשונות התחברו לדבוקה גדולה בה היו מרבית המועמדות לניצחון.

בשלב מוקדם במהלך הריצה נוצרה קבוצת חוד של 6 טריאתלטיות. כק״מ מהסיום החלה להתבהר התמונה של דוכן המנצחות כשנותרו רק שלוש מתחרות בהובלה.


פינדליי כבר לא מפתיעה כשהיא מנצחת
צילום: triathlon.org


על קו הסיום הקדימה פאולה פינדליי ב- 3 שניות את מנצחת השנה שעברה, ברברה ריברוס דיאז(צ׳ילה), וב- 8 שניות את  אנדריאה יואיט אשר סיימה שנייה בשנה שעברה.
י
ום לא טוב לאוסטרליות – אלופת העולם, אמה מופאט, עם ריצה לא אופיינית לה, סיימה במקום ה- 13 1:29 דקה מהמנצחת. האלופה האולימפית, אמה סנווסיל, התחילה לא טוב וסיימה למעשה את התחרות כבר בשלב השחייה. היא עוד נאבקה בשלבי אופניים ובריצה אך סיימה במקום ה- 42. לא זו התחרות שהיא קיוותה לה.

דירוג גברים:
1. חבייר גומז,ספרד,  1:50:22 שעה
2. ג׳ונתן בראונלי, בריטניה + 6 שניות
3. סבן רידרר, שוויץ +11 שניות

דירוג נשים:
1. פאולה פינדליי, קנדה,
2. ברברה ריברוס דיאז, צ׳ילה + 3  שניות
3. אנדריאה יואיט, ניו-זילנד + 8 שניות

צילומים: איגוד הטריאתלון הבינלאומי- ITU

ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו
ן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג