בשל בעיית לב: אחד הרוכבים הבכירים של ישראל פרמייר טק הודיע על פרישה

ספ ואן מארק, הרוכב הבלגי של הקבוצה הישראלית שהוביל אותה להישגים בקלאסיקות, נאלץ לסיים את הקריירה מוקדם מהצפוי בשל רקמה צלקתית שהתגלתה אצלו בשריר הלב: "עצוב וכואב לסיים כך את הקריירה, אבל מרגיש בר מזל שהבעיות התגלו בזמן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספ ואן מארק | צילום: ספרינט סייקלינג

ספ ואן מארק , הרוכב הבלגי המצטיין של קבוצת ישראל פרמייר טק, פורש מיידית מרכיבה מקצוענית, בשל בעיית לב שהתגלתה במהלך בדיקה רפואית, כך הודיעה היום (שישי) הקבוצה. בכך הגיעה לקיצה קריירה מרשימה בת 14 שנה של הבלגי בן ה-34, כולל קרוב לשלוש שנים במדי הקבוצה הישראלית.

לפי הודעת הקבוצה, הבעיה התגלתה בעקבות הפרעה שנרשמה לפתע בקצב הלב במהלך המרוץ האחרון שלו. בבדיקות לב דקדקניות התגלתה רקמה צלקתית בשריר הלב של ואן מארק, והובילה להמלצה רפואית חד משמעית לחדול מרכיבה תחרותית כדי להימנע מסיבוכים קרדיולוגים שעלולים לסכן את בריאותו.

ספ ואן מארק סיפר שקיבל את המלצת הרופאים "בצער ובכאב". עוד הוסיף: "רציתי מאד להמשיך את הקריירה המקצוענית שלי לפחות עוד כמה שנים ולהגיע להישגים נוספים עם הקבוצה, עצוב וכואב לסיים כך את הקריירה אבל באותה נשימה, אני מרגיש בר מזל שבעיות הלב שלי התגלו בזמן".

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס הודה: "הייתי בהלם כשנודע לי על בעיית הלב של ספ ואן מארק ששמה קץ לקריירה שלו, ועם זאת רווח שהבעיה התגלתה בזמן, שהרי הבריאות של ספ היא העניין החשוב היחיד כאן".

ואן מארק ניהל כאמור קריירה מרשימה, במיוחד בקלאסיקות הבלגיות. הוא השיג עשרה ניצחונות , בעיקר במירוצי קלסיקות. רכיבה על אבני שפה (cobblestones) שרוכבים לא מעטים מתעבים, היו תמיד אזור הנוחות של הבלגי, שניצב על הפודיום במרוצים מיתולוגיים כמו פריז-רובה (מקום שני), הטור של פלאנדרס (פעמיים מקום שלישי) וגנט-וולחם.

ספ ואן מארק | צילום: ספרינט סייקלינג

במדי הקבוצה הישראלי היא ניצח את מרוץ הבכורה של ה"מרילנד קלאסיק" והעונה סיים שלישי בגנט- וולחם. מלבד התוצאות האישיות, הוביל את הקבוצה להופעות מצוינות בקלאסיקות, שבהן התקשתה לפני שהצטרף ב-2021. "אנחנו מלאי ההערכה לספ על היכולת שהפגין בשורותינו, אבל הרבה מעבר לכך – המנהיגות והנחישות המדהימה שלו", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה צ׳ל קרלסטרום.

ואן מארק הצטנע כשתיאר את עצמו בהודעת הפרישה שלו: "ההתחלתי להתחרות עוד כילד, מעולם לא חלמתי שאנהל קריירה מקצוענית במשך 14 שנה. מעולם לא הייתי כשרון על, אבל עם התמדה והרבה עבודה קשה הצלחתי לתת פייט לרוכבים הטובים בעולם במרוצים הגדולים בעולם".

ואן מארק אמר שייקח פסק זמן למחשבה לפני שיחליט על הפרק הבא בחייו, אבל רמז שבדעתו להישאר בענף בתפקידים מקצועיים: "אופניים היו תמיד החיים שלי. אופניים הם התשוקה שלי". בסביבת הקבוצה הישראלית לא פוסלים כי ישוב או אף יישאר בקבוצה בתפקיד מקצועי, שכן יש כלפיו הערכה גדולה ורואים בו מנהיג. הדברים מקבלים חיזוק, שכן טרם התגלתה הבעיה הרפואית בקבוצה עמדו להציע לו חוזה להמשיך בקבוצה כרוכב ואף ראו אותו ממשיך בקבוצה עד הפרישה, מה שקרה בסופו של דבר בנסיבות פחות משמחות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג