בפעם ה-101 מילאן סן רמו

ביום שבת ה-20 במרץ, השבת השלישית של החודש, וכמדי שנה תעצור האומה האיטלקית את נשימתה, ותעקוב אחר רוכבי האופניים בקלסיקה מילאן סן רמו. אין רוכב אופניים בארץ המגף שאיננו גדל עם החלום לזכות יום אחד בפרימוורה "מרוץ האביב"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שבת ה-20 במרץ, השבת השלישית של החודש, וכמדי שנה תעצור האומה האיטלקית את נשימתה, ותעקוב אחר רוכבי האופניים בקלסיקה מילאן סן רמו. אין רוכב אופניים בארץ המגף שאיננו גדל עם החלום לזכות יום אחד בפרימוורה "מרוץ האביב"

מאת:אייבי גילת


מילאן סן רמו הוא המרוץ החד יומי הקלאסי הארוך ביותר עם מרחק דמיוני של 298 ק"מ. מרוץ בעל אורך בסדר גודל כזה מיד עם תחילת עונת המרוצים החד יומיים מציב בפני הרוכבים אתגר בעל דרגת קושי גבוהה מאוד. לרכב כמעט 300 ק"מ במהירויות ממוצעות של קרוב ל-45 קמ"ש במשך 7 שעות ומעלה דורש מהרוכבים מרכיב של סבולת מהירות ברמה גבוהה מאוד, ומראה למעשה מיהו הרוכב שנמצא בכושר גופני גבוה בפלוטון עם תחילת עונת התחרויות. 
מרוץ פתיחת העונה מילאן סן רמו נקרא בשל אופיו המתגלגל והנוח יחסית "המרוץ של הספרינטרים," בעוד שהמרוץ שסוגר את העונה, הג'ירו של לומברדיה, הוא הררי מטבעו ונקרא " המרוץ של המטפסים".

הטופוגרפיה של המרוץ היא מישורית בעיקרה פרט לגבעות המתגלגלות (capi) המגיעות בשלהי המרוץ. הבעיה בקלאסיקה מילאן סאן רמו שאחרי למעלה משש שעות של רכיבה במרוץ אופניים, כאשר הרגליים כבר מתפוצצות מחומצת חלב ועייפות, מגיעות הגבעות כדי למנוע מצב של מאוץ המוני של הדבוקה. 50 ק"מ לסיום מגיעות 5 גבעות בזו אחר זו: גבעת מלה, סרבו, וברטה. מיד אחריהן מגיעה גבעת הג'יפרסה, שנמצאת במרחק של כ-20 ק"מ מקו הסיום ונוספה למרוץ בשנת 1982 מתוך כוונה לדלל את מספר הטוענים לכתר, ו הגבעה של הפוגיו אשר נוספה למרוץ בשנת 1960 ונמצאת ממש בק"מ האחרונים לפני קו הסיום. התקפה על הפוגיו יכולה להיות שחמט שיכריע את גורל מרוץ הזה.
 
כאשר מסתכלים על הניצחונות שהושגו במרוץ הקלאסי מילאן סן רמו משנת 1994 והדרך שבה הושגו מתברר, שמתוך 16 השנים האחרונות של המרוץ 9 ניצחונות הושגו בסיום של ספרינט, 4 ניצחונות הושגו על ידי התקפה בגבעה האחרונה ה-2, הפוגיו, 2 ניצחונות הושגו בהתקפה מאוחרת בשלבי המרוץ, וניצחון אחד בלבד הושג בהתקפה על גבעת הג'יפרסה. הסטטיסטיקה הזו מדברת בעד עצמה וסביר להניח שבגלל העובדה שרמת הכושר הגופני של המתחרים היא כל כך גבוהה ודומה, ואין איזה שהוא רוכב שעולה בצורה משמעותית על כל השאר, כפי שהיה בעבר, המרוץ גם הפעם יגיע לישורת הסופית ויסתיים במאוץ.

למרות ההתקדמות הטכנולוגיות במדע האופניים ושיטות האימון לספרינטרים קשה מאוד להתמודד עם העליות הקצרות והורסות הרגליים הללו. יחד עם זאת, המאיצים למדו להתמודד עם הקשיים ורוב הניצחונות במרוץ מושגים על המאיצים. כך למשל בשנה האחרונה 2009 פתח היינריך האוסלר מקבוצת סרוולו טים טסט מבער אחורי, ונתפס רק בשנייה האחרונה על ידי הסופר ספרינטר מארק קוונדיש בניצחונו הראשון במילאן סן רמו. השנה האוסלר עם פציעה בברך ולא ישתתף במרוץ ואילו מארק קוונדיש פתח את העונה בצורה מינורית לגמרי עקב בעיה דנטאלית בשיניו, ואיננו נראה כבעל כושר מתאים לזכייה בפעם השנייה ברציפות במרוץ.


מסלול המרוץ – לחץ להגדלה

בשורה הראשונה של המועמדים לזכייה השנה נמצאים המאיצים:
טום בונן מגיע בכושר נפלא אחרי שזכה בקטע בטיראנו אדריאטיקו לראשונה בקריירה שלו יחד עם זאת יש הרבה מאוד חוסר יציבות ביכולתו.
אלסנדרו פטאקי זכה במרוץ הזה בעבר בשנת 2005 ויש ל"אלה ג'ט" את היכולת, הוותק והניסיון לעשות את זה שוב.
דניאלה בנאטי מקבוצת ליקוויגאס הוא מועמד טבעי לזכייה במרוץ וגם הוא נמצא בכושר מצוין עם ניצחונות בטור של עומאן ובטיראנו אדריאטיקו.
אדוואלד בואסון האגן המאיץ הנורבגי המצטיין של הקבוצה החדשה טים סקאי גם הוא נמצא בכושר מעולה עם ניצחונות בקטאר, מקום שני בדרוג הכללי בטור של עומאן וניצחון בטיראנו אדריאטיקו.
תור הושבוד המאיץ הנורבגי המצטיין אמנם עדין ללא ניצחון העונה אבל בשנה שעברה הוא הגיע שלישי במילאן סן רמו ויש לו את הניסיון והכוח לעשות את זה שוב.
טיילר פאראר המאיץ של קבוצת גארמין טרנזישנס גם הוא ללא ניצחון העונה אבל תמיד נמצא בסביבה במיוחד כשקוונדיש איננו.
אוסקאר פריירה אלוף העולם לשעבר כשהוא נמצא בכושר אין אף יכול שיכול להשתוות אליו. בשנים 2004 ו-2007 זכה במרוץ ואם יזכה בפעם השלישית יצטרף לרשימה המכובדת של פאוסטו קופי ורוז'ה דה ולאמינק שזכו 3 פעמים במרוץ.
אלן דייויס המאיץ האוסטרלי שעבר לקבוצת אסטנה ושהגיע בשנה שעברה למקום הרביעי והמכובד במרוץ.

לרשימה המכובדת הזו צריך להוסיף שורה שלמה של רוכבי 'קומנדו' מנוסים שיכולים בהתקפה אחת מוצלחת לנצח את המרוץ ביניהם: אלוף העולם לשעבר אלסנדרו באלאן, ג'ורג' הינקאפי, פיליפ ג'ילבר, פיליפו פוזאטו, פאביאן קנצ'לרה, סטפנו גרזלי, מיקלה סקרפוני, לינוס ג'רדמן, תומס ווקלר, דמיאנו קונגו, ג'יובני ויסקונסי, סילביאן שאבאנל, ומריו ברוסגין.

השיבה של ארמסטרונג
לאנס ארמסטרונג הרוכב המיתולוגי משתתף במרוץ. בשנה שעברה שנת החזרה של ארמסטרונג הוא סיים במקום ה-125. לזכותו של ארמסטרונג יאמר שהוא היה אחרי אותה תאונה מיותרת בטור של קסטיליה א לאון שבעקבותיה הוא שבר את עצם הבריח.

השנה ארמסטרונג נראה היה בטור דאון אנדר הרבה יותר טוב. זו תהיה הפעם התשיעית של ארמסטרונג בקלאסיקה של האביב. המיקום הטוב ביותר שלו היה המקום ה-11 בשנת 1996 לפני שאובחן כחולה במחלת הסרטן ונאלץ לפרוש כדי לעבור סדרה של טיפולים שנותנים תקווה למיליונים בכל העולם. למארגני המרוץ ובראשם אנג'לו זומגנאן איך נאמר את זה בשפה עדינה יש יחסים מיודדים עם ארמסטרונג. מצד אחד כמארגני הג'ירו באיטליה הם זוכרים לו את העובדה שכנראה ארמסטרונג עמד מאחרי החלטת הרוכבים לרכב באיטיות בקטע התשיעי בג'ירו 2009 למילאנו מתוך חשש לביטחונם של הרוכבים, ומאידך העובדה שארמסטרונג רוכב במילאן סן רמו תקפיץ את הרייטינג של המרוץ לשמים.

מילאן סן רמו הוא אחד המרוצים המלהיבים בקלנדר. האקשן האמיתי בדרך כלל מתחיל ב-100 הק"מ האחרונים. קשה לומר איך יתנהל המרוץ. גם לחורף הקשה ולמזג האוויר יהיה מה לומר לגבי התוצאות. התחזית כרגע לשבת מדברת על סדר גודל של 10 מעלות צלסיוס וגשם לפרקים. אביב אמרנו. כך שמכל הבחינות קל זה לא הולך להיות.

איך שהדברים מתנהלים כרגע מבחינת מרוצי האופניים החד יומיים הכול פתוח והכול יכול לקרות. הרוכבים האיטלקיים נמצאים כרגע בשיא כושרם כפי שהדברים נראו בטיראנו אדריאטיקו אבל למרוץ מנקודה לנקודה יש חוקים משלו. אעיז ואסתכן לומר שגם הפעם כנראה נראה התקפה מאוחרת על הפוגיו ומרוץ המוני בסוף. לגבי הזהות של המנצח קשה מאוד לקבוע. אקשן משובח מחכה לנו בסוף השבוע הקרוב תכוונו את המקלטים ותפנו את אחר הצהריים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36