מה בין הג'ירו לטור דה פראנס , נתי מעדיף את האיטלקי
מאת:נתנאל ים
בין | הג'ירו | ל-טור |
מהדורות | 86 | 90 |
ק"מ השנה | 3408.5 | 3350 |
שלבים | 21 | 21 |
ימי מנוחה | 2 | 2 |
קטעים בהרים | 8 | 7 |
סיום בפסגה | 5 | 3 |
פסגות | 23 | 21 |
סה"כ ק"מ בעליה | 265 | 305.5 |
מעל 2,000 מטר | 3 | 4 |
שלבים מעל 200 קמ | 7 | 6 |
נגד שעון | 2 | 2 |
סה"כ קמ | 75.5 | 96 |
פרולוג | 0 | 1 |
ק"מ | 0 | 6 |
נג"ש קבוצתי | 0 | 1 |
ק"מ | 0 | 68 |
ס"כ ק"מ נג"ש | 75.5 | 170 |
קבוצות לאומיות | 10 | 6 |
מנצח וודאי | 0 | 1 |
בשבילי הג'ירו וגם הוואלטה נמצאים לפני ה"טור" מבחינת התפתחותית, המארגנים תמיד מרעננים את הגישה והשלבים על מנת ליצור עיניין ואתגר לרוכבים והגישה היא להשאיר אותנו במתח.
הג'ירו השנה חייב את המוביל להישאר במתח עד היום הלפני אחרון, המקום השני היה פתוח עד היום האחרון.
טכנית "הטור" השנה מעניק עדיפות לרוכב בעל יכולות "נגד-השעון", עם קבוצה בעלת עומק בינוני בעליות ללא ספרינטר דומיננטי, הג'ירו הציע השנה קרבות "צ'יפוליני-פאטקי ושות'" בשביל הגירוי, אבל הקרב האמיתי התנהל "בין שמיים לארץ" בעליות מורטות עצבים ורוכבים עם הרבה זיעה.
את הג'ירו סיימו 97 רוכבים מ- 171 שהחלו = 56.7%.
את ה"טור" מתחילים 198 רוכבים?
ב"טור" זהות המנצח ידועה מראש, העיניין הוא בקרב המשני על הדרוגים האחרים, החולצות והמיקום הכללי מהמקום השני.
הסיכוי היחידי למהפך הוא – תקלה למוביל, אבל לא הוגן לבנות על זה
לכן, אפשר לבחור תחרות אחת בתוך ה"טור" ולעקוב אחריה.
תחרות המאיצים, "מלך העליות", הדרוג הקבוצתי, הרוכב הצעיר
אפשר לקחת כל שלב בפני עצמו ולהתענג מיום בכורסא
אני הייתי מנסה לבחור את "הדרוג הקבוצתי" כתחרות בה הקבוצות מנסות לווסת את כוחן על מנת לדרג 5 רוכבים במעלה הדרוג הכללי ולצבור זמן משותף מינימאלי.
יש כמובן את הדרוג היחודי ל"טור דה פראנס" – הקבוצה אשר מסיימת את הטור עם 9 רוכבים
תהנו….