בייג'ין 2008 – צבעי המלחמה בטריאתלון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון

&nbsp

לצערנו, טריאתלטים ישראלים לא נראה באולימפיאדה, אבל תחרות הטריאתלון בבייג'ין תספק בלי ספק את אחת הדרמות הגדולות של ענף הטריאתלון. 110 משתתפים מ- 37 מדינות מעונינים במדליות הקרבות יהיו קשים, אלכס וולפסון בחר את המדינות והמשתתפים בקרב





2005 New Plymouth ITU World Cup triathlo הניו-זילנדי ביבאן דוצ'רטי
( Bevan Docherty ) דוהר לקו הסיום


55 גברים ו- 55 נשים מ- 37 מדינות שונות אישרו את השתתפותם באירוע הטריאתלון הכי גדול בארבעת השנים האחרונות, המשחקים באולימפיים. 110 שמות יכולים לגרום להרבה בלבלול, אני אנסה לעשות קצת סדר ולהציג בפניכם כמה מהנבחרות הגדולות והספורטאים שכדאי לשים עליהם עין.

ארה"ב

האנטר קמפר – מצליח פעם שלישית רצוף להיכנס לנבחרת ארה"ב, אחרי סידני 2000 ואתונה 2004 ששם הכניסה שלו לנבחרת הייתה מלווה בהרבה פחות קשיים, כאן אחרי שנה מלווה פציעות כניסתו לנבחרת הייתה מוטלת בספק. ברגע האחרון, בתחרות מורטת עצבים שהתקיימה ב- 22 ביוני הצליח האנטר לגבור על האיום הכי גדול שלו בקבוצה, אנדי פוטס, והוא הצליח להיות האמריקאי הראשון שחצה את קו הסיום.

מאט ריד – ידוע בכינויו BOOM BOOM, מאז ומתמיד הוא נחשב לרוכב אופניים חזק. ריד התרכז השנה בהכנות למבחנים האמריקאים לנבחרת האולימפית, ובריצה יוצאת דופן, שגרמה להרבה אנשים להרים גבה. ריד חצה ראשון את קו הסיום והביס הרבה מאד טריאתלטים אחרים שנחשבו טובים ממנו.

לורה בנט – הראשונה מבין הנשים בארה"ב שהצליחה לתפוס את מקומה בנבחרת, ב- 15 לספטמבר 2007 בתחרות בבייג'ין כחלק מסבב גביע העולם, בנט סיימה שלישית מבין הנשים והאמריקאית הראשונה שחצתה את קו הסיום בפער של 79 שניות על יריבתה שרה הסקינס. בין השאר, בנט התפרסמה במיוחד אחרי שקטפה את המקום הראשון בתחרות בדה'מוינס 2007, ואתו גם פרס של 200,000$.

שרה הסקינס – הסקינס שוחה כבר מגיל 5 וידועה ביכולת השחייה האדירה שלה. אחרי שלורה בנט גנבה לה את הניצחון בבייג'ין שנה שעברה, הסקינס מתכוונת להלחם ולהחזיר את כבודה.




קנדה

סיימון וויטפילד – אחד הטריאתלטים היותר חזקים בסבב ה- ITU והיותר ידועים, הוא מדורג שני בעולם ובדיוק כמו האנטר קמפר הוא מתכונן לנסיעה השלישית שלו לאולימפיאדה. וויטפילד ידוע כאחד הרצים שהצליח לרדת בריצה של טריאתלון אולימפי במסלול מדוד מתחת ל- 30 דקות. את אימוניו הוא עושה תחת תנאי חום קיצוניים, מאחר שקנדה היא לא המקום הכי אידיאלי לאימונים, מבחינת טמפרטורה ומזג אוויר. סיימון עורך את אימוניו באופן מיוחד כשהוא נמצא בצריף סגור ללא מאוורר וללא מים בכדי להכין את עצמו לתנאי חום קשים יותר. לפי התוצאות עד עכשיו השיטה עובדת לא רע בכלל.




ספרד

כמו בשאר הענפים השנה ספרד שולטת ביד רמה והאתלטים שלה מציגים סגולות מיוחדות ומצליחים להראות יכולת ושליטה מדהימה בכל שלושת הדיסיפלינות ולעשות בית ספר לכל השאר.

חוויאר גומז – מדורג ראשון בעולם, לא מעט הוא נקרא כטריאתלט האולטימטיבי למרחק הקצר, גם גומז הצליח לרדת מה- 30 דקות בריצה בטריאתלון אולימפי, כמו סיימון ובדיוק באותה תחרות. גומז מחזיק באינספור תארים ו- 17 הופעות על הפודיום בתחרויות גביע העולם. כל העיניים יהיו נשואות אליו, גומז הוא התקווה הכי גדולה לזכייה במקום ראשון באולימפיאדה.




פורטוגל

וונסה פרננדז – מחזיקה בשיא של 20 ניצחונות בסבב ה- ITU, מדורגת ראשונה בעולם ואפשר אפילו להגיד שהיא נמצאת ליגה אחת מעל כולם. היא צליחה בכל תחרות להדהים מחדש, מפורסמת ביכולת הריצה שלה ופשוט גורמת למתחרות שלה לעבוד קשה יותר.

בריטניה

טים דון – גם הוא משתתף בפעם השלישית במשחקים האולימפיים. לפני כשנתיים הושעה לשלושה חודשים בעקבות אי הופעה לבדיקות סמים אבל לא הוכח שום דבר מעבר לזה. יכול להוות איום מאד רציני על סימון, וויטפילד וחוויאר גומז בדרך לזהב.

הלן טקר – ידועה במיוחד כשחיינית מאד מוכשרת. לאורך 2007 סבלה מפציעה קשה וחזרה בגדול לנצח באליפות העולם, בתחרות מרתקת שהתקיימה בין הנשים.




אוסטרליה

בראד קהלפלד – עמד על 15 פודיומים בסבב גביע העולם. הוא עבר שנה לא קלה, אחרי התחרות במדריד, מתחרה שרכב לפניו התרסק וגרם לקהלפלד לעוף מעבר לכידון ולהיפצע. מאוחר יותר בתחרות בדה'מוינס קיבל הרעלת קיבה יחד עם עוד ארבעה חבר'ה אחרים, נכון להיום, הוא חזר לכושר ומתכוון להפציץ באולימפיאדה.

אמה סנוסיל – נחשבת לאחת הנשים הגדולות בספורט, מאחוריה מספר אליפויות עולם וזכיות מרובות, הרבה זוכרים את הופעתה מ- 2005, כיצד חזרה ולקחה דאבל באליפות העולם, למרות התנאים הקשים ששרו בשטח – 35 מעלות ו- 90% לחות. אמה מהווה איום מאד גדול על ונסה פרננדז ואחת היחידות שיכולות לקחת לה את הזהב.

אמה מופט – מנצחת תחרות גביע סביב העולם באדמונטון, היא הצליחה לקטוף את הניצחון מתחת לאפה של קירסטין סוויטלנד הפייוריטית, ומנצחת אותה בשניה.




ניו זינלנד

בוון דוכרטי – מחזיק במדליית כסף מאתונה 2004, אלוף העולם בסבב ה- ITU לשנת 2004.
אתלט מאד מוכשר שביכולתו לחזור על ההישג הכביר שלו בשנית.

כריס גמל – נחשב לרוכב מאד חזק, התחרה המון בתחרויות אופניים. בחיקו זכייה באליפות העולם באקוואטלון בקנקון ב- 2002, ומספר פודיומים בתחרויות סבב ITU.

גרמניה

דניאל אונגר – זוכה השנה בהמבורג בסבב גביע העולם, בדיוק המקום בו לפני שנה זכה באליפות העולם. ב- 2007 הצליח להפיל את כולם מהרגליים ולשבור לכולם את הציפית על ידי זה שהוא עוקף את חוויאר גומז ובראד קוהלפלד והגיע ראשון לקו הסיום.

ריקרדה ליסק – היא אולי זכורה לכם משנת 2006 כאשר ניצחה בטריאתלון אילת. ניצחה פעם ראשונה בקריירה בסבב גביע העולם בהמבורג והצליחה להתברג לשלישייה הגרמנית באולימפיאדה.




הולנד

רסמוס הנינג – גם הוא אולי זכור לכם מאילת 2005, שניצח את דן ורן אלתרמן. הנינג ניצח השנה בתחרות הגדולה ב- HY VEE, וגם גרף פרס כספי של 200,000$ ורכב האמר. הוא היה שחיין תחרותי 10 שנים לפני שעשה הסבה לטריאתלון, הבחור חזק ואני מאמין שהוא יכול לתת מאבק על הארד.

האכזבה הגדולה

הרבה אנשים לא מאמינים איך ספורטאי ענק כמו אנדי פוטס לא הצליח להתברג בנבחרת ארה"ב והרבה אנשים טועים וחושבים שהוא בפנים. כפי שזה נראה בזמן האחרון אנדי הצליח להפציץ בתחרויות למרחק חצי איש ברזל ולהראות שליטה מוחלטת. המטרה שלו השנה היא להגיע ל- KONA HAWAII, אליפות העולם באיש ברזל, אליה הוא יוכל להגיע אחרי שבאופן יוצא דופן הוקצה מקום למקצוענים הראשונים שיגיעו בתחרות חצי איש ברזל. לכן קשה לי להאמין שהוא לקח את הכישלון יותר מדי קשה.





התמונות צולמו ע"י אורי מרשנסקי, Triathlon Eilat World Cup 2007


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג