ביום א' זינוק לטור של קליפורניה

הדבר האחרון אולי שמארגני הג’ירו היו צריכים זה את מרוץ האופניים שייערך בדיוק בזמן הגרנד טור האיטלקי מעברו השני של האוקיינוס בקליפורניה. אייבי גילת מבי לנו את הטור של קלפורניה, עם ארמסטרונג, קבנדיש, שלק וכול שאר קבוצות העל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדבר האחרון אולי שמארגני הג'ירו היו צריכים זה את מרוץ האופניים שייערך בדיוק בזמן הגרנד טור האיטלקי מעברו השני של האוקיינוס בקליפורניה. אייבי גילת מבי לנו את הטור של קלפורניה, עם ארמסטרונג, קבנדיש, שלק וכול שאר קבוצות העל

מאת:אייבי גילת


בשנת 2009 החל הטור של קליפורניה בפברואר, ואילו השנה הוזז התאריך למאי. רוכבים רבים משתמשים בטור של קליפורניה כמקפצה משמעותית בכושרם התחרותי והגופני לקראת הטור דה פרנס שיערך בעוד פחות מחודשיים.

אנג'לו זומגנאן מנכ"ל הג'ירו חשב שהוא מעניש את קבוצת רדיו שאק כאשר לא הוזמנה לג'ירו, בעקבות השביתה המפורסמת שבה היה מעורב לאנס ארמסטרונג. האמריקאים אמרו תודה רבה והמשתתפים בהרכבם החזק ביותר יצאו לטור של קליפורניה. לאנס ארמסטרונג הוא הדובדבן שבעוגה ובטוח שהשתתפותו תגדיל את אחוזי הצפייה לשמחת הספונסרים בעשרות אחוזים.


הטור של קליפורניה הוא מרוץ צעיר וקצר בן שמונת שלבים ההולך ומבסס את מעמדו והופך בהדרגה לאחד המרוצים החשובים לא רק באמריקה אלא בעולם האופניים.

המהדורה החמישית של הטור של קליפורניה תתחיל ביום ראשון ה-16 במאי ותסתיים שבוע אחר כך בתאריך ה-23 במאי. בינתיים זכו בטור של קליפורניה שני אנשים: פלויד לאנדיס שניצח ב- 2006 שהמשיך וניצח באותה השנה גם את הטור דה פרנס רק כדי לגלות שהשתמש בחומרים משפרי ביצועים. לוי ליפהיימר ניצח את הטור של קליפורניה שלוש פעמים ברציפות, ויבוא יחד עם קבוצתו רדיו שאק להגן על תוארו.

בטור של קליפורניה משתתפות שבע קבוצות ברמה הבכירה ביותר של הפרו טור: רדיו שאק, קולומביה – HTC, קוויק סטפ, סקסו בנק, גארמין טרנזיסנס, ראבובנק, וליקוויגאס. בנוסף לכך מגיעות גם 2 קבוצות ברמה פרו קונטיננטלית: BMC, וסרוולו טסט טים. שאר הקבוצות הן מרמה קונטיננטלית. בסך הכול משתתפות 16 קבוצות בטור של קליפורניה כשבכל קבוצה 8 רוכבים וביחד יעמדו על קו הזינוק 128 רוכבים.

את השדה של הרוכבים מפארים כוכבים רבים הכוללים מנצח של הטור דה פרנס, אלופי עולם, מנצחי שלבים בטור דה פרנס, ומדליסטים אולימפיים. בין יתר השמות החמים שיתחרו על המקומות הראשונים ניתן למצוא את: דויד זבריצקי ומייקל רוג'רס שעמדו בשנה שעברה על הפודיום במקומות השני והשלישי. מארק קוונדיש, אנדי שלק, פאביאן קנצ'לרה, טום דניאלסון, טום בונן, לארס בום, היינריך האוסלר, ואלוף ארה"ב ג'ורג' הינקאפי. מובן שהימצאותו של לאנס ארמסטרונג במרוץ תגרום להרבה מאוד התעניינות תקשורתית בכל רחבי העולם. ארמסטרונג יגיע לטור של קליפורניה כדי לצבור ימים וק"מ תחרותיים ברגליים ובעיקר לעזור לחברו לוי ליפהיימר לזכות שוב בתואר בפעם הרביעית ברציפות.

לפני הרוכבים נמצאים ועומדים כ-1300 ק"מ קשים ומפרכים

הקטע הראשון לוקח את הרוכבים מנבדה סיטי לאורך 168 ק"מ לסקרמנטו. רוב הדרך מחוץ להרים ודווקא במגמת ירידה יתנו לקבוצות המאיצים יום שבו יוכלו לבוא לידי ביטוי. אולי גם הנציג שלנו בליגת הכדורסל הטובה בעולם ה- NBA עמרי כספי יצטרף לחגיגה.
הקטע השני בן 177 ק"מ מדייויס לסנטה רוזה עובר באזור של כרמים עשירים ביין ומגיע לעיר הולדתו של לוי ליפהיימר כך שאת האזור הוא די מכיר.
הקטע השלישי בן 183 ק"מ מסן פרנציסקו לסנטה קרוז כולל הרבה מאוד טיפוסים אבל אלו יחסית גבעות לקראת מה שמחכה לרוכבים בהמשך המרוץ.
הקטע הרביעי מסן חוזה למודסטו הוא בן 195 ק"מ וגם כאן יעבדו המטפסים שעות נוספות. גם בקטע הזה וגם בקודם יש די ק"מ בין סוף העלייה האחרונה ובין סיום הקטע כך שהפלוטון יוכל לתפוס את הבריחות במידה ותהיינה.
הקטע החמישי גם הוא בן 195 ק"מ מויסליה לבייקרספילד דומה בפרופיל שלו לקטע הקודם רק שכאן מדובר על עליה לגובה רק יותר.
הקטע השישי מפלמדייל לביג בר לייק הוא באמת קטלני. מדובר על 218 ק"מ והסיום של קטע בעליה כאשר יושבות ברגליים של הרוכבים גובה מצטבר של כמעט 3300 מטר.
הקטע השביעי יהיה בלוס אנג'לס קטע של מרוץ נגד השעון באורך של כמעט 34 ק"מ שיעשה אולי את ההבחנה בין החזקים לחזקים יותר.
הקטע השמיני והאחרון בטור של קליפורניה השנה יהיה 134 ק"מ מרוץ מעגלי של 4 הקפות של 33.6 ק"מ כאשר בכל הקפה צוברים הרוכבים 300 מטר גובה מצטבר. המרוץ יהיה באזור הגבעות של אגורה.

כאשר מתנהלים כרגע משני עברי האוקיינוס שני מרוצי אופניים ברמה כל כך גבוהה כמו הג'ירו והטור של קליפורניה קשה יהיה לאוהדי האופניים בכל רחבי העולם להחליט למי בדיוק כדאי לתת יותר תשומת לב. מה שבטוח שהשתתפותו של לאנס ארמסטרונג יחד עם קבוצה ענקית של כוכבים בטור של קליפורניה תגרום להתעניינות מאוד גדולה במרוץ הזה והאמת חייבת להיאמר שחבל מאוד שהפוליטיקה נכנסת לשיקולים קטנוניים של מלחמות כל כבוד ואגו. מה שבטוח, צפוי לנו חודש מרתק, מעניין ועשיר מאוד באירועי אופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36