באיחור אופנתי – סאלי פירסון בספרינט אל תואר "אתלטית השנה"

סאלי פירסון עשתה כמעט הכול נכון השנה. תחת רגליה החיוורות, הכניעה 15 מרוצים ברציפות, ואז כבשה את אליפות העולם ב-100 מטרים משוכות עם תוצאה מסחררת שלא נראתה כמעט 20 שנה. לטקס בחירתה כאתלטית השנה במונקו – איחרה. "מצאתי עצמי עומדת בטקס אחר מוקפת בשוטרים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סאלי פירסון עשתה כמעט הכול נכון השנה. תחת רגליה החיוורות, הכניעה 15 מרוצים ברציפות, ואז כבשה את אליפות העולם ב-100 מטרים משוכות עם תוצאה מסחררת שלא נראתה כמעט 20 שנה. לטקס בחירתה כאתלטית השנה במונקו – איחרה. "מצאתי עצמי עומדת בטקס אחר מוקפת בשוטרים"

מאת:אילן גולדמן

"לא הבנתי מי אלו כל האנשים שעומדים סביבי
ואז קלטתי שאני במקום הלא נכון"
באחד מהרגעים המביכים והמבלבלים שעברו עליה השנה, הבינה האוסטרלית זהובת השיער, כי היא נמצאת במקום הלא נכון ובהחלט בזמן הלא נכון. "הייתי בטוחה כי הטקס הוא במלון בו אני נמצאת", אמרה פירסן ל'אוסטרליאן'. "ירדתי למטה ובאמת היה שם טקס. עמדתי לי בין האנשים ולפתע גיליתי שזה בכלל טקס של המשטרה. לא הבנתי מי אלו כל האנשים שעומדים סביבי ואז קלטתי שאני במקום הלא נכון".


אתלטית השנה – סאלי פירסון בשמלתה השחורה

"כבר כשהייתי צעירה מאוד, הבחנתי בחשיבות של הפרס הזה.
 תהיתי, איך אוכל להפוך לאתלטית הטובה בעולם"

פירסון בת ה- 25 לא איבדה את העשתונות, וכשהיא לבושה בשמלת מעצבים שחורה וסנדלים תואמות,  נתנה 'נערת הזהב' כפי שהיא מכונה במולדתה, את ריצת חייה כדי להגיע בדיוק בזמן לקבל את פסלון כנף- הזכוכית. 

על הבמה דבר לא היה ניכר מהמיני – דרמה שהתרחשה רגעים לפני. שיערה של פירסון היה אסוף ללא קווצות שיער רופפות, עגיליה המוזהבים עגונים היטב באוזניה וקווי העיפרון השחור שלעינייה נותרו ללא רבב או מריחה מיותרת. ידיה השריריות אחזו את הפסלון בעדינות, בעת שהישירה מבט למצלמות – לצידו של הענק מכולם – יוסיין בולט שגרף גם הוא את תואר אתלט השנה. 

נערת הבית של העיר האוסטרלית "גולד קוסט", שילשלה לכיסה סכום כסף לא מבוטל של 100,000 דולרים בעבור זכייתה, פיצוי לא רע על עוגמת הנפש באותה תחרות ליגת היהלום בבריסל, בה נפלה במשוכה השישית יחד עם 40,000 דולר נוספים שהיו מתווספים לחשבון הבנק שלה לו ניצחה. ניצחונה בבריסל יכול היה להיות ה- 16 שלה העונה – זה שהיה סוגר עונה נטולת משוכות בשבילה.    

גם לאוסטרלים מגיע

הילדה שבגיל 8 עזבה את סידני לטובת הגולד קוסט, הפכה שלשום לאוסטרלית (או בעצם אוסטרלי) הראשונה, המביאה ל'יבשת התחתונה' את הפרס היוקרתי מכל בעולם האתלטיקה. התואר הנכסף היה חלומה של האוסטרלית מילדות, עוד מהימים בהם חלפה על המשוכות הראשונות בחייה, בבית הספר היסודי בעירה. "כבר שהייתי צעירה מאוד, הבחנתי בחשיבות של הפרס הזה. תהיתי, איך אוכל להפוך לאתלטית הטובה בעולם". 

וכעת, אחרי שכבר נבחרה לאתלטית הטובה בעולם, האלופה רוצה לחזור לשם לסיבוב נוסף. "פתאום אני עומדת כאן ומקבלת את הפרס הזה, זה פשוט מרהיב, אני מקווה שאוכל לעשות זאת עוד כמה פעמים", פיללה פירסון לאחר מעמד הטקס. 


פירסון, בוכה לאחר שחצתה את קו הסיום כאלופת העולם בקוריאה

משלוש לא יוצא אחד

האוסטרלית אשר מאומנת על ידי אותו מאמן מ'ינקות', קיבלה את החותם המאשר כי הייתה הספורטאית האיכותית והדומיננטית בעולם האתלטיקה השנה, אך על הסובבים אותה מעיבה העובדה, כי פירסון אשר מחזיקה בתוצאה של 12.28 שניות, וקבעה 7 מתוך 11 התוצאות המהירות ביותר השנה, איננה שיאנית העולם. ישנן עדיין 3 נשים מהירות ממנה, מעל שלושתן מרחפת עננת 'נרקוטיקה' אופיינית לשנות ה- 80 וה- 90 של עולם האתלטיקה. אותה עננה, עד שתתבהר, מרחיקה את הפנומנית האוסטרלית, מלגעת בשמיים.

בינתיים זהובת השיער מתכוננת למאבק נוסף. המאבק על מדלייה בלונדון 2012. הנביאים חוזים זהב ל'זהבה'. המאמנת שרון הנן מאמינה, כי לסוסה המנצחת שלה יש עוד כמה קלפים בטייץ לקראת המשחקים האולימפיים. "היא תתקיף את שיא העולם (12.21 שניות) בשנה הבאה", מודיעה הנן. "הדומיננטיות שלה מפחידה למדי. אם תשפר שנה הבאה את הטכניקה, היא תהיה מהירה יותר. יש לה עוד זמן מה להיות בצמרת".

הטובה לעולם

כעת, אחרי שה'כתר הושם על ראשה', הספורטאית האוסטרלית הקשוחה, שגודלה על ידי אם חד הורית שעבדה בשתי משרות מעדיפה לחשוב, כיצד התואר שקיבלה יהפוך את העולם למקום טוב יותר. "אני מקווה שאהיה השראה לספורטאים צעירים" אמרה כשהפסלון בידיה. "כשסאלי רצה משוכות, זה משהו שילדים יכולים להבין, להתקשר אליו. הביצועים שלה ימשכו ילדים לאתלטיקה", סיכמה המאמנת הנן.

תמונות: Mark dadswel


אילן גולדמן

אילן גולדמן –
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג