אתם בוחרים: בחירות 2012 בשוונג

שנת 2012 הגיעה לקיצה ושוב אנו מעמידים את הבולטים בספורט האקטיבי לבחירתכם. מי יהיו אנשי השנה שלכם בריצה, טריאתלון, שחייה ורכיבה? גם אירוע השנה ועיר השנה עומדים לבחירה שלכם ואל תשכחו בסוף לבחור, מבין כולם, גם את הטוב ביותר לדעתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שנת 2012 הגיעה לקיצה ושוב אנו מעמידים את הבולטים בספורט האקטיבי לבחירתכם. מי יהיו אנשי השנה שלכם בריצה, טריאתלון, שחייה ורכיבה? גם אירוע השנה ועיר השנה עומדים לבחירה שלכם ואל תשכחו בסוף לבחור, מבין כולם, גם את הטוב ביותר לדעתכם

מאת:מערכת שוונג


ההצבעה עד לתאריך 10.1.2012
לטופס ההצבעה היכנסו לכאן  (או בתחתית עמוד זה)



ריצה

דמסו זגאיה
ניצח באליפות ישראל במרחקים 10 ו-15 ק"מ. באליפות למרחק 10 ק"מ ניצח זגאייה לאחר פריצה מהזינוק שהשאירה מאחור את את גירמה אמרה, ימר גטהון ואינדלאו טקלה.
מרי אליאס
ניצחה באליפות ישראל ב-10,000 מטרים למרות שסבלה רוב העונה מפציעות.
מוגס טסמה
בינואר 2012 קבע שיא ישראלי במרחק 10,000 מטרים – 28:12.87 דקות, שיפור של כמעט 25 שניות לשיא הקודם. בהמשך השנה ייצג את ישראל באליפות אירופה בהלסינקי ולאחרונה ניצח באליפות ישראל בחצי מרתון, בה קבע שיא אישי ואת התוצאה החמישית בטיבה בישראל – 1:04:40 שעה.
גזצ'או יוסף
רשם הישג יוצא דופן כשקבע תוך חודש פעמיים תוצאה טובה מקריטריון B האולימפי במרתון והתקרב לקריטריון הקשיח. ב-15 באפריל סיים במקום ה-15 הכללי ובמקום ראשון בקטגוריית גילאי 35+ במרתון רוטרדם, שהיה השני בחייו, עם תוצאה של 2:15:46 שעות. בכך קבע את הקריטריון לאליפות העולם 2013 במוסקבה. כשהביע את רצונו לרוץ כעבור חודש במרתון פראג היו שטענו שהוא נפל על ראשו, אולם היו גם אלו שיעצו לו להקשיב לגופו ולפעול על-פי הוראותיו. ב-15 במאי הוא שיפר את שיאו האישי כשסיים במקום ה-11 הכללי במרתון פראג בתוצאה "אכזרית" של 2:15:07 שעות – פספוס הקריטריון האולימפי ב-7 שניות בלבד.
זוהר זימרו
אלוף ישראל במרתון, אשר קבע 2:15:06 במרתון טבריה. ייצג את ישראל במרתון האולימפי.
ריקי סלם
אחת האתלטיות הבכירות בארץ כיום. מועמדת בכירה לניצחון כמעט בכל מרוץ של 10 ק"מ ומעלה. זכתה השנה בתואר אלופת ישראל בחצי מרתון עם שיא אישי חדש – 1:22:11 שעות.


טריאתלון

רון דרמון
אליפות ישראל לבוגרים הייתה הקינוח של עונה מאוד מורכבת עבור דרמון. הוא עבר תאונה בתחרות אחת, הגב השביתו באליפות העולם ושני אלו לאחר עונה בה הוא היה קרוב במקום אחד לדוכן מנצחים של אליפות עולם ונוער. אחת מתוצאות השיא של דרמון השנה הייתה המקום ה-13 בסבב גביע העולם בקוריאה.
נינה פקרמן
שנה ראשונה כמקצוענית בתחרויות איש הברזל. הגיעה למקום 9 באליפות דרום אפריקה במרחק איש הברזל, ולמקום 10 באליפות אירופה לאיש ברזל.
דן אלתרמן
למרות שלא השיג את הקריטריון האולימפי צריך לתת כבוד לתוצאות בתחרויות הבינלאומיות. הרשימה של דן אלתרמן כוללת מקום 18 בפאן אמריקה בצ'ילה, מקום 11 בגביע אפריקה בקייפטאון, מקום 7 בפאן אמריקה באוקוואדור, מקום 23 בגביע העולם בווטולקו מקסיקו, מקום 61 בסבב אליפות העולם בסן דייגו, מקום 12 בגביע אסיה בסין ומקום 50 בסבב אליפות העולם במדריד.
אמיתי יונה
סיים במקום השביעי באליפות אירופה לנוער (הישג שיא של ישראלי), ניצח תחרות סבב אירופאי לנוער בספרד, סיים שלישי בתחרות הסבב האירופאי לנוער בהונגריה. סיים את 2012 כמדורג שלישי באירופה לנוער, הישג חסר תקדים לישראלי.
שחר שגיב
ניצח את תחרות הסבב האירופאי לנוער בטורקיה, סיים את העונה כמדורג 11 באירופה לנוער, אלוף ישראל לנוער.
עמית פיין
אלוף ישראל לחצי איש ברזל וסגן אלוף ישראל במרחק האולימפי.


אופניים

ניב ליבנר
השלים שנה שנייה בקבוצת הדרג השני "אמורה א'וויטה" האיטלקית. הוא השלים שלוש תחרויות חד יומיות המדורגות 1.1 (רמה שלישית של הענף). בג'ירו דלה טוסקנה הוא היה רוב המרוץ בבריחה. ליבנר השלים גם את הטור הסיני היוקרתי של אגם קיוגאי (דירוג 2HC – רמת טור שלישית).
רן מרגליות
שנה בדרג הבכיר ביותר של ענף האופניים העולמי אינה דבר של מה בכך. לפני מרגליות היו רק שניים (יהודה גרשוני ושני בלוך) שהיו חתומים בקבוצות ברמות הקצה של האופניים. מרגליות השלים השנה מרוץ קטעים ברמה השלישית של הענף, שני מרוצים חד יומיים ברמה השלישית ועוד כמה תחרויות ברמת הקצה של הדבוקה.
שלומי חיימי
רוכב השטח השלים עשרים תחרויות בינלאומיות מדורגות השנה. אלוף ישראל 2012 ומנצח קבוע בתחרויות הסייקלו קרוס הנערכות בישראל. סיים במקום ה-28 את אליפות אירופה וממשיך לשנה שלישית בקבוצת מקצוענית מדורגת.
מיכל אלה
השלימה שנה שנייה כמקצוענית בקבוצת דרג ולאחרונה חתמה חוזה חדש בקבוצה הבלגית לוטו בילסול.
אילן קולטון
מנצח גראנד פונדו גלבוע-חרמון, מנצח טור חומצת חלב, מנצח סובב גליל עליון, מקום שני במרוץ אירפורט סיטי, מקום שלישי בנגש טור אילת, מקום שלישי במרוץ בית גוברין.


אתלטיקה

דונלד סנפורד
סיים רביעי באליפות אירופה ב-400 מטרים תוך שהוא קובע פעמיים תוצאה טובה מקריטריון ב' האולימפי. בנוסף, למרות סיפור הנעליים האולימפי, סנפורד שיפר באותה ריצה את השיא הישראלי שימתין להשלמת שנה של מגוריו בישראל, טרם יוכר השיא רשמית כשלו.
אנסטסיה מוצ'קייב
שברה את השיא  הישראלי בהדיפת כדור ברזל מספר פעמים השנה עד שהציבה אותו על 17.22 מטרים. לפני כחודש שיפרה גם את השיא הישראלי באולם כשקבעה 16.18 מטרים. בזריקת בדיסקוס שיפרה את שיאיה האישים והתקרבה מאוד לשיא הישראלי.
יוחאי הלוי
שיפר את שיאו האישי בקפיצה משולשת ל-16.85 מטרים. מקום 8 באליפות אירופה בהלסינקי.
דמיטרי קרויטר
אחרי פציעה קשה ממנה סבל, הצליח להתאושש עד כדי סיום במקום הרביעי בקפיצה לגובה באליפות העולם לנוער בברצלונה.


שחייה


יעקב טומרקין
הישראלי הראשון שזכה בשתי מדליות באליפות אירופה (שתיהן ארד באליפות אירופה שנערכה בדברצן שבהונגריה השנה). במשחה ל-100 מטרים גב ובמשחה ל-200 מטרים בשניהם הוא גם קבע שיא ישראלי חדש. בנוסף הוא סיים במקום שביעי בגמר האולימפי במשחה 200 מטרים גב עם שיא ישראלי.
גל נבו
באליפות אירופה (בריכות קצרות) שהתקיימה בשצ'צין שבפולין זכה נבו בשתי מדליות ארד. בשני המקרים עם שיאי ישראל חדשים, למרחקים 200 ו-400 מעורב אישי. באותה אליפות הוא גם קבע שיא ישראלי גם במשחה ל-200 מטרים חזה. באולימפיאדה סיים במקום 10 במשחה 400 מטרים מעורב אישי. באליפות אירופה בדרבצן סיים גם פעמיים במקום הרביעי וקבע שיא ישראלי במשחה למרחק 100 מטרים חזה.
יונתן קופלב
אלוף אירופה ב-50 מטרים גב. זכה במדליית זהב במשחה ל-100 מטרים גב בתחרות גראנד פרי בקראני שבסלובניה עם שיא אישי של 54.38 שניות. לפני המשחקים האולימפיים הוא נאלץ לעבור ניתוח אפנדקטומיה בעקבות דלקת התוספתן, אשר התגלתה במהלך אליפות ישראל השנה, דבר שמנע ממנו השתתפות במשחקים האולימפיים בלונדון 2012.
עמית עברי
באליפות אירופה בבריכות קצרות: מדליית ארד במשחה ל-100 מטר פרפר ומקום שמיני במשחה ל-50 פרפר. בחצי גמר אליפות אירופה קבעה שיא ישראל במשחה ל-200 מטר מעורב אישי. במשחקים האולימפיים, לונדון 2012, סיימה במקום ה-13 במשחה 200 מטרים מעורב אישי, עם שיא ישראלי וההישג הטוב ביותר של שחיינית ישראלית מעולם.
טל סנונית
בגיל 50, הגדיר מחדש את שחיית המאסטרס במים הפתוחים בישראל, כשניצח בעקביות בכל קטגוריות הגיל מעל 25 במשחי המים הפתוחים הרבים בהם השתתף.


תגלית השנה

שחר שגיב (טריאתלון)
על ספורטאים כשחר שגיב נאמר: "בנים בדרכי אבות". אביו, ד"ר שימי שגיב היה אלוף ישראל במרתון, כששמו היה שם טוב סבג. שחר הציג יכולות מרשימות ועוד נותרה לו שנת התבשלות בקטגורית הנוער. מעבר לאליפות ישראל היו לו שלל הישגים בזירה הבינלאומית.
אולג סרגייב (אלוף ישראל באופני כביש)
את האמת – הכרתם אותו לפני שניצח באליפות ישראל במרוץ הכביש? הרוכב הגיע מהמקום בו הכירו אותו חבריו בלבד לניצחון אדיר באליפות ישראל.
רון לוינסון
סיים במקום ה-11 בתחרות הסבב האירופאי בטורקיה, סגן אלוף ישראל לנוער, סגן אלוף ישראל לספרינט בוגרים.
אזאוונט טקה
זכתה השנה בשלושה תארי אליפות ישראל: 1500 מטרים עם 4:35.92 דקות, 5000 מטרים עם 17:11.26 דקות ו-10 ק"מ – 37:55 דקות.


אירוע השנה

אליפות אירופה בטריאתלון
הישג מרשים של איגוד הטריאתלון הישראלי וישרוטל שהביאו את האליפות לישראל. גם עבור הטריאתלון של אילת, המורגל לראות מתחרים משלל מדינות כמעט מדי שנה ולאורך כשני עשורים וחצי, היה זה מחזה מרנין וחסר תקדים. חוויאר גומז וניקולה ספרינג ניצחו במקצי העילית. פחות מארבעה חודשים לאחר מכן היו שניהם במוקד הדרמות של הטריאתלון במשחקים האולימפים בלונדון 2012. גומז לקח את הזהב וספרינג, בפוטו פיניש מדהים וחסר תקדים, הסתפקה בכסף.
ישראמן
מתחרות נישה היא הפכה בשנת 2012 לאירוע של מאות משתתפים. על ההצלחה אפשר ללמוד גם במספר הנרשמים לתחרות שתתקיים בסוף ינואר 2013, כשכבר בהרשמה המוקדמת נשברו שיאים. סגן אלוף עולם לשעבר, כריס ליאטו, יגיע להשתתף ותחרות השלשות הפכה למושא ספורטאים מכל שלוש הענפים. את ההכרה העניק לתחרות גם המגזין הגרמני triathlon אשר דירוג אותה כתחרות הקשה והמיוחדת ביותר בכל יבשות אסיה, אפריקה ואוסטרליה וזאת שנתיים לאחר שה"טריאתלט מגזין" האמריקאי הכניס אותה לרשימת עשר התחרויות הטובות ביותר.
מרוץ הלילה של נייקי
זהו כבר מזמן אינו מרוץ וסביבו אירוע גדול. מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב הפך למגה אירוע בסגנון ה"אסור להפסיד". חגיגת הספורט האקטיבי בהתגלמותה. תחרות הריצה היא עוד חלק מכלל מרכיבי האירוע. כל ידוען רוצה להגיע ואם לא לרוץ, אז להרקיד או לנגן או פשוט להיראות. עשרות אלפי רצים ורצות הצביעו שוב ברגליהם ושטפו את תל אביב בנחיל אדיר של חולצות המרוץ.
מרתון ג'ילט תל אביב
מה עוד אפשר לכתוב על מספר השיא של משתתפים באירוע? המרתון הוא אחד משלל מקצים שהביאו לרחובות העיר ללא הפסקה למעלה משתי רבבות וחצי רצים ורצות.
מרתון ירושלים
החוויה של מרתון בינלאומי ברחובות עיר הבירה היא מדגלי תרבות הספורט בכל מדינה בעלת תרבות ספורט. המרתון של ירושלים מעניק לרצים גם את אווירת העיר המאוד מיוחדת  וגם מספק את אחת ההוכחות החזקות שתרבות ספורט מתפתחת בישראל. 15,000 רצים מ-52 מדינות זינקו למרתון ווינר ירושלים 2012. אין עוד אירוע ריצה ישראלי עם נציגות ממדינות כה רבות.

משחה פורט2פורט
זה לא המגה אירוע של תל אביב, זה גם לא הבינלאומיות של המרתון בירושלים או הטריאתלון באילת, אבל פורט2פורט הוא אולי המשחה המעיד על המהפכה הבאה בספורט האקטיבי. אין יותר פשוט מבגד שחייה, משקפת ושחייה במים פתוחים ופורט2פורט הוא סמל המשחים בפתוחים של ישראל. צעיר, נמרץ, מבטיח ורב אוהדים המעיד על העתיד.
שליחים הר לעמק
הוא אמנם לא מתחרה באחרים בגודלו וגם לא בהשתתפות בינלאומית ענפה, אבל בשנת 2012 יצר המרוץ תקדים כש-1500 נרשמים סגרו את מכסת המשתתפים תוך יומיים בלבד. לראשונה בישראל נראה מחזה הנחשב לשכיח באירועי הספורט הגדולים של העולם – הרשמה הנסגרת תוך זמן כה קצר בזכות ביקוש נרחב ומכסה שמתמלאת.


העיר הספורטיבית של השנה

אילת
אירחה את אליפות אירופה בטריאתלון, אליפות ישראל-טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב, ישראמן סמסונג, חצי מרתון מדברי, אליפות אירופה וסבב גביע אירופה בשחייה במים פתוחים ואפשר להמשיך את הרשימה הזו עוד ועוד.
חיפה
אליפות ישראל בחצי איש הברזל, אליפות ישראל במרוץ אופני כביש, התחרות הבינלאומית באופני הרים, מרוץ המדרגות הראשון, תחרות הריצה המסורתית ועוד הפכו את חיפה לעיר ספורטיבית לכל דבר.
ירושלים
מתגאה במרתון ווינר ירושלים הבינלאומי.
תל אביב
מארחת בקביעות את מרתון ג'ילט תל אביב, מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב, תחרויות הריצה בפארק הירקון, טריאתלון תל אביב ועוד. תל אביב קיבלה צביון ספורטיבי יומיומי בזכות אלפי הרצים, ההולכים ורוכבי האופניים בפארק ומגה-אירועים היכולים להתקיים רק בעיר הגדולה ביותר של ישראל.
טבריה
מרתון טבריה עלה מדרגה, גם במספר המשתתפים וגם בתוצאות המנצחים, ואילו סובב כנרת ממשיך לשמור על המסורת.



ההצבעה הסתיימה !

26.12.2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג