אש המשחקים בוערת: המכביה יצאה לדרך

טקס הפתיחה של המכביה ה- 18, המתקיימת בסימן ח"י, נערך בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראשי תנועת מכבי העולמית, חברי המשלחות ואנשי המכביה, ולעיניי 40,000 צופים, שהגיעו לאצטדיון ר"ג כדי לקחת חלק באירוע השיא של המפעל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


טקס הפתיחה של המכביה ה- 18, המתקיימת בסימן ח"י, נערך בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראשי תנועת מכבי העולמית, חברי המשלחות ואנשי המכביה, ולעיניי 40,000 צופים, שהגיעו לאצטדיון ר"ג כדי לקחת חלק באירוע השיא של המפעל

מאת:מערכת שוונג


אירוע הספורט הגדול בתולדות המדינה, והשלישי בגודלו בעולם, נפתח אמש בטקס מרשים ומרגש לעיניי 40,000 צופים, שהגיעו לאצטדיון ר"ג לקחת חלק באירוע. טקס הפתיחה של המכביה ה- 18, המתקיימת בסימן ח"י, נערך בהשתתפות נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו – אשר גם נשאו דברי ברכה נלהבים, וברכו על המפעל – ראשי תנועת מכבי העולמית, חברי המשלחות ואנשי המכביה.
 

את המופע (מפיק: גד אורון; במאי: ג’קי בכר), אותו הנחו גלית גיאת ומייקל הרפז, פתחה תמונת אופניים המונית בהשתתפות למעלה ממאתיים רוכבים, אשר ביצעו תרגילי ראווה בשילוב פירוטכניקה מתקדמת.

ספורטאי עבר מובילים בספורט הישראלי, וביניהם האתלטית האגדית, אסתר רוט-שחמורוב (שעדיין מחזיקה בשיא המכביה בריצה ל- 100 מ’), ואיתם חניכי תנועת "מכבי צעיר" נשאו את הדגל אל האצטדיון.

   

חבר נבחרת הכדורת האוסטרלית, ג’ושוע סמול, בנו בן ה-17 של גרג סמול ז"ל, מהרוגי אסון גשר המכביה, קרא יזכור לזכר ארבעת הנספים באסון, ולזכרם של י"א חללי אולימפיאדת מינכן.

מי שהדליק את אש משחקי המכביה ה- 18 היה השחיין האמריקאי, ג’יסון לזאק, הזכור בעיקר בזכות מדליית הזהב אותה השיג עבור נבחרת השליחים של ארה"ב באולימפיאדת בייג’ינג, ואשר אפשרה למייקל פלפס, חברו לנבחרת, לשבור את שיא הזכיות במדליית זהב באולימפיאדה אחת, שיא שהיה שייך לשחיין וגיבור מכביה נוסף, מרק ספיץ.

הזנקת הלפיד התקיימה הבוקר (ב’), לאחר טקס בנוכחות ראשי המכביה ומכבי העולמי, בקברות המכבים, על-ידי שחקן מכבי חיפה בכדורגל, אלון חרזי. בין נושאי הלפיד באצטדיון הייתה גם יסמין פיינגולד, השייטת הישראלית, אשר רק לא מזמן הרטיטה את לב המדינה, לאחר שטבעה בעת אימון בירקון, וחייה ניצלו רק בנס.

שירי מימון, חידשה לכבוד האירוע את שירה של עופרה חזה: "חי". עוד הופיעו: אברהם טל, קובי אפללו ואיילה אינגדשת. מופע הפתיחה של המכביה שודר בשידור חי בערוץ 1 בטלוויזיה ובאינטרנט, ולראשונה שודר בשידור חי גם ברחבי העולם באמצעות רשת הטלוויזיה האמריקנית JLTV.
————————————————————————————-
הכתבה באדיבות אתר המכביה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג