אשת הפלדה בהוואי 2008

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון

סיכום הוואי 08 – גברים

אשת הפלדה ב- KONA הוואי

בכתבת המקדימה לקראת הוואי 08 דיווחנו ששדה הנשים הולך ומצטמצם עקב מתחרות שמודיעות על פציעות ומבטלות את השתתפותן. מיקלי ג'ונס האלופה מ- 2007, ליסה בנטלי, מקום 3 ב- 2003 וסמנתה מקגלון היו פייבוריטיות חזקות להגיע לראש הדרוג כבר לפני תחילת התחרות אבל עצם אי-השתתפותן לא עשה את החיים יותר קלים עבור המתחרות השנה בהוואי.

אגדות איש הברזל מארק אלן ודייב סקוט (6 מחזיקים ב- 6 תארי אלוף עולם באיש ברזל) כבר אמרו שהיא "בליגה שונה לגמרי" ואפילו כינו אותה "פריק של הטבע". אחרי שהדהימה את כולנו לפני שנה, פרצה משום מקום, לקחה את ההובלה ולבסוף גם את נזר המנצחת. כריסי וולינגטון חזרה השנה להוואי אחרי רצף ניצחונות בלתי פוסק בתחרויות למרחק הארוך בעולם ומסתמנת כבלתי מנוצחת. לכולנו היה ברור שהיא בכושר שיא והשאלה שנשאלה היא באיזה פער היא הולכת לסיים את התחרות לפני כולן, 20 דקות או חצי שעה, אבל שכחנו דבר מרכזי אחד, הוואי מלאת הפתעות.



כריסי וולינגטון -מוכנה מתמיד


המתחרות האחרות על המקום השני השנה הן הילרי ביסקי וג'ינה קאר (חברות של כריסי לקבוצה), דידי גריסבאו שהיא שחיינית מצויינת ונינה קראפט שחוזרת להתחרות אחרי פרשת ה- EPO ב- 2004. נינה צבעה את שערה לבלונד חדש השנה, נשאר לנו רק לקוות שהיא גם בחרה בדרך חדשה. אולם הפייבוריטית לניצחון היא יאוונה ואן ואלקרן ההולנדית שהפגינה תוצאות שמתקרבות ברמתן לתוצאותיה של ווילינגטון והדהימה את כולנו ברות' שהצליחה לרדת מ- 9 שעות.

בשנה שעברה גילינו את ווילינגטון רק בק"מ ה- 170 שפרצה קדימה על כביש ה Queen-K אחרי שלאורך כל הזמן הזה צימצמה את פער 5 הדקות שהפסידה בשחייה, השנה ווילינגטון יצאה מהמים בפער של 2 דקות מהמובילה, כבר בק"מ ה- 90 הפער שלה על שאר המתחרות עמד על יותר מ- 10 דקות.

קילומטרים ספורים אחרי סיבוב האמצע התחילו לזרום דיווחים שכריסי וולינגטון עצרה ושיש לה פנצ'ר. ווילינגטון עשתה את הברור מאליו, הוציאה את בלוני ה- CO2 כדי למלא מחדש אוויר בגלגל, אבל אחרי נקירת הבלונים לתוך הצמיג (טיובלר) שלא הניבה תוצאות טובות, ווילינגטון החליטה שהיא לוקחת "הפסקונת". מבלי לחשוב פעמיים ובלי להתחשב בצוות NBC שעוקב אחריה מטווח 0, היא קפצה מאחורי השיח הקרוב לשירותים. כשחזרה היא סירבה להתייאש, תפסה את הגלגל והתחילה לנופף לשאר המתחרות, אחרי שחלפו על פניה 5 מתחרות ששתים מהן גם חברות לאותה קבוצה הגיעה רבקה קית' האוסטרלית, יריבתה, זרקה לה את הצמיג ובזה סיימה המתנה מייגעת של 10 דקות, שבתחרות עצמה נראית כאינסוף והייתה גורמת למתחרים ברמות האלה לפרוש מזמן (ראו ערך נורמן סטדלר ב- 2005).

אגדות איש הברזל מארק אלן ודייב סקוט (6 מחזיקים ב- 6 תארי אלוף עולם באיש ברזל) כבר אמרו שהיא "בליגה שונה לגמרי" ואפילו כינו אותה "פריק של הטבע". אחרי שהדהימה את כולנו לפני שנה, פרצה משום מקום, לקחה את ההובלה ולבסוף גם את נזר המנצחת. כריסי וולינגטון חזרה השנה להוואי אחרי רצף ניצחונות בלתי פוסק בתחרויות למרחק הארוך בעולם ומסתמנת כבלתי מנוצחת. לכולנו היה ברור שהיא בכושר שיא והשאלה שנשאלה היא באיזה פער היא הולכת לסיים את התחרות לפני כולן, 20 דקות או חצי שעה, אבל שכחנו דבר מרכזי אחד, הוואי מלאת הפתעות.



כריסי וולינגטון מתסערת


בינתיים בלינדה גריינג'ר פרצה קדימה אבל ההובלה שלה הסתמנה כזמנית בלבד, אחרי שוולינגטון חזרה מהפנצ'ר מתודלקת בכוחות מחודשים היא עקפה את בלינדה בלי להניד עפעף והחזירה לעצמה את הפער באופן מדהים.

יאוונה ואן ואלקרן הפייבוריטית הגרמנייה סבלה מאחור עם כאבי בטן אחרי שחייה פחות טובה של 1:03:21 (2 דקות אחרי כריסי) והצליחה לקבוע את הזמן הראשון בטיבו על האופניים-5:05:34, הזמן הספיק לה לעבור את סנדרה וולהורסט הגרמנייה שאיבדה 9 דקות לטובת איוונה בקטע האופניים.



כריסי וולינגטון-לא משאירה סיכוי למתחרות


בשנה שעברה היינו המומים מקצב הריצה של ווילינגטון, אבל הריצה שלה השנה פשוט שמה את כל המתחרות בכיס הקטן. היא נראתה נפלא לאורך כל הדרך ושמרה על קצב רגליים מצוין בזמן שהיא עקפה גברים מקצוענים ללא הפסקה ולבסוף סיימה את המרתון בזמן מצויין של 2:57:44. לא רק שהיא ניצחה את התחרות אחרי פנצ'ר של 10 דקות אלא, היא הצליחה לנפץ את שיא המרתון בהוואי שהוחזק על ידי לורי באודן ולנעול את השעון על 9:06:23 שנחשב לזמן השישי המהיר בכל הזמנים של התחרות.

ומאחור, יאוונה ואן ואלקרן לא נתנה שום סיכוי לסנדרה וולהורסט, והיא הסתערה על הריצה בצעדי ענק, למרות שרצה מרתון ב 3:04 (6 דקות מעל יריבתה הגרמנייה סנדרה) עדיין הצליחה לשמור על המקום השני.

האכזבות של 2008
כשהצגנו את המתחרות לפני שבועיים וודאי שמתם לב שהיו הרבה יותר מועמדות, אז לאן כולם נעלמו? כולן התחילו אבל כל אחת פרשה בשלב כזה או אחר של התחרות, אחרי דעיכה הדרגתית או בגלל מצב בריאותי. ליאנדה קייב שסיימה שמינית ב- 2007, ניקול לידר שמחזיקה אינספור תארי איש ברזל, רבקה פרסטון סיימה חמישית בשנה שעברה, וגם דמויות מרכזיות של השנה שעברה – בלינדה גריינג'ר שסיימה תשיעית ב- 2007, ג'אונה לאון סיימה רביעית באותה שנה, וגם דסירה פיקר שהצגנו אותה בהרחבה בכתבה האחרונה סיימה שנייה ב- 2006.



דסירה פיקר-לא מצליחה לסיים השנה


הפרסים למנצחות
1.כריסי וולינגטון (אנגליה) 9:06:23 -110,000$
2.יאוונה ואן ואלקרן (הולנד) 9:21:20-55,000$
3.סנדרה וולהורסט (גרמניה) 9:22:52 35,000$

*תמונות באדיבות לקטי מורגן וג'סי גולדברג .

רוצים להגיב לכתבה של אלכס – בקרו אותו בשוונג-נט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג