ארגון ציוד ותזונה על האופניים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון


אנחנו משקיעים הרבה מאד באימונים ומוכנים להוציא הרבה מאד כסף על גלגלים, חליפות, קסדות וכל זאת, בשביל לקזז דקות עד לפעמים שניות מהזמן שלנו. לעיתים, אנחנו מתעלמים מדברים הרבה יותר פשוטים שיכלו לעשות בשבילנו את אותה הפעולה בהרבה פחות מאמץ





בשונה ממאמר רגיל שעוסק לרוב בנושאים כמו חלוקת תזונה בתחרות, משמעת תזונה, מה לאכול ומה לא לאכול, מאמר זה יעסוק על מיקום המזון והציוד על האופניים, בדגש על לעשות אותו כמה שיותר נגיש לכם, כמה שפחות בזבוז זמן וכוח על שליחת היד ולקיחת האוכל, כמה שפחות תזוזות לצדדים כדי לשמור על האווירודינמיות של התנוחה. בתחרויות למרחק הארוך הזמן רק הולך ומצטבר וכל השניות שתחסכו בסוף יהפכו לדקות.

נגישות קלה לאוכל ולציוד תורמת לבטיחות שלכם, בתחרות ארוכה כגון איש ברזל צריך לזכור שאנחנו לא לבד ואתנו מתחרים עוד הרבה אנשים ברמות שונות, על כל אחד התחרות משפיעה באופן שונה וצריך להיות מודע לסביבה, לא פעם יצא לי לשמוע על מישהו ששלח את היד אחורה לחולצה להוציא חטיף אנרגיה, איבד לרגע את הריכוז ופגע במתחרה אחר, התחרות הסתיימה בשביל שניהם.

תחרות איש הברזל היא תחרות ארוכה, תשומת הלב שמקדישים לחילופים בין שחייה-אופניים, אופניים-ריצה היא מזערית בשונה מתחרויות למרחק היותר קצר בהם החילוף לפעמים אף מכריע את התחרות.
רב המתחרים בתחרות איש ברזל יחליטו למקם את כל האוכל בכיסים האחוריים של החולצת אופניים שאותה ילבשו בחילוף מהשחייה וזה גם הדבר המובן מאליו.

אולם, יהיו מתחרים שירצו לחסוך זמן יקר ויעשו את הדברים הבאים:

1. Bento Box :




תיק קטן עם סקוצ'ים שמתחבר בקלות ל"טופ טיוב" של האופניים,"תיק האוכף" של הטריאתלטים שמאפשר אחסון של ג'לים, בארים, פנימיות, כלים וכל מה שתחפצו בו.

שתי חסרונות בולטים ל- Bento Box:

· כשדוחפים פנימה המון דברים התיק מתרחב ובשלב מסוים עלול להפריע לתנועת הדיווש, במיוחד אצלנו הטריאתלטים שמבלים הרבה על האירובאר נוצר חיכוך בין הברכיים והתיק מה שגורם לאי נוחות רצינית.

· מבחינה אווירודינמית התיק הוא עוד גוף על האופניים שתופס רוח ויוצר חיכוך, נעשו מחקרים בנושא והדעות בנושא די חלוקות ואין תשובה סופית בעניין.

*bento box ניתן להשיג בכל חנות טריאתלון.

2. מיקום ג'לים על ה"טופ טיוב" :







נפוץ מאד לראות מתחרים ממקמים ג'לים על ה"טופ טיוב" במיוחד במרחקים האולימפי והספרינט, לרב 2-3 ג'לים שמומלץ להדביק עם איזולירבנד ולא סלוטייפ רגיל כדי לחסוך הרבה טרחה אחרי התחרות בלגרד את הדבק מן השלדה.

בתמונות אפשר לראות הרבה יותר מ 2-3 ג'לים, צריך מאד להקפיד על הדבקה נכונה ושלא תהיה תזוזה של הג'לים לצדדים שלא ייווצר אפקט החיכוך בין הרגליים והג'לים כמו שתואר מקודם.

בתמונה מעלה הכל נראה הרבה יותר אסתטי וקל לשליפה וזה המצב אליו נשאף.

בתמונה מטה אנו רואים bento box, ג'לים ועוד צמיג טיובולר מודבק מלמטה, זה נראה צפוף ודחוס, מאד לא פרקטי וזה דוגמא למה "לא לעשות".

שימו לב, שאתם לא מגזימים כמו בתמונה מימין, נכון, תוספי האנרגיה בתמונה מאד הכרחיים אבל יש מקום אחר לשים אותם ועל כך אני אפרט בהמשך. לצמיד נזדקק רק במקרה חירום ואין סיבה שהוא יגרע לנו עוד מהאווירודינמיות ויפריע לדיווש, אפשר לשים אותו בחולצה מאחור או במתקנים שיפורטו בהמשך.

3. מיקום "בארים" על הטופ טיוב:

כל אחד התרגל לסוג אוכל שונה, קודם דיברנו על פתרון לג'לים ועכשיו נראה את הפתרון הכי פשוט ל"בארים":




טקסט

השיטה פשוטה היא לקחת את החטיף,לפרק אותו לחתיכות כרצונכם ולהדביק על השלדה, לרוב החטיפים דביקים מראש אז אין בעיה בתהליך ה"הדבקה". החסרון בהדבקה בתמונה חוץ מהעובדה שזה נראה די מסורבל, החתיכות גדולות מדי ונשקפת להם סכנה אם בטעות הרגל בעת הדיווש תתחכך בהם.




בתמונה השניה ניתן לראות הרבה יותר סדר שדורש קצת יותר השקעה אבל משתלם לטווח הארוך, יותר חלקים קטנים ושווים יושבים בול על הנקודה. זו כמובן הדרך המומלצת.

4. מנשאי אוכף יעודים







בתקופה האחרונה ניתן לראות אותם יותר ויותר בתחרויות איש ברזל ואפילו בתחרויות למרחק היותר קצר.
הרבה מאד חברות התחילו לשווק את המתקן, שכל אחת מהן אף מוסיפה גאדג'ט אחר או מוציאה אותו בגרסה יותר קלילה, שלושת המתקנים המובילים בשוק והנפוצים ביותר הם של החברות הבאות:Profile Design, Xlab, BakerConcepts.

המתקן מיודע לטריאתלטים מכיוון שרב הזמן הם נמצאים על האירובאר ושואפים להיות בתנוחה כמה שיותר אווירודינמית, המתקן ממקם את הבקבוקים מאחור במקום על השלדה כדי ליצור כמה שפחות חיכוך, גם בזמן הימצאות על האירובאר קל מאד להושיט יד ולקחת את הבקבוק במקום להתרומם כל פעם כדי לשתות.

הגרסה הראשונה והבסיסית של המתקן הייתה רק עם מקום לבקבוקים, אבל עם הזמן פיתחו תוספים שמלבישים על המערכת כגון מקום לבלוני CO2, נוקר לבלונים, מקום לצמיג וגם אפשרות לאחסן אוכל למרות שאני לא רואה בזה טעם.

המתקן פותר הרבה מאד בעיות אבל ניכר בו חסרון אחד גדול וזה בנסיעה בכביש קצת משובש, פעמים רבות שנכנסים לבור קטנטן או עולים על מהמורה בכביש הבקבוקים פשוט יעופו מהמנשא, ואין דבר יותר נורא מלאבד מים בתחרות, במיוחד תחרות שהתכוננו אליה כל כך הרבה.

הכבישים בארצנו רחוקים מלהיות אידיאליים, וכמה שזה קשה, מומלץ לא לרכוש מחזיקי בקבוק אחוריים מקרבון כי האחיזה שלהם נחלשת לאורך זמן.

דרך יותר חסכונית למקם את הכל מאחור:




מיקום הבלונים מתחת לאוכף, מיקום הפנימית מאחורי המוט אוכף וחיזוק עם איזולירבנד וגומיות.

הפתרון זול ולדעתי מתאים לתחרות למרחק יותר קצת כגון טריאתלון אולימפי, לתחרות איש ברזל הייתי מציע להשקיע במנשא ייעודי.

4. השיטות שהוצגו כאן עוזרות לארגן את הציוד והמזון על האופניים ובאות למנוע את הסרבול של הדברים הקטנים בגללם אנו מפסידים שניות יקרות, לעזור לכם להישאר כמה שיותר אווירודינמיים על האופניים ובאותה עת מרוכזים בתחרות. תמיד ישנו הפתרון של הכיס האחורי, אבל לא חבל?


אלכס וולפסון, טריאתלט פעיל מקבוצת CANNONDALE ENDURE.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג