אנדי הקרנף פוטס לוקח ב- WILDFLOWER

חצי איש הברזל ב- WILDFLOWER, מפורסם במזג האוויר הלוהט שלו ומאבקם של המתחרים איתו. אך לא הפעם, מה שלהט היה קו הזינוק באגם סן אנוטניו, עליו התייצבה רשימת מתחרים מכובדת שלא הייתה מביישת את אליפות העולם שמתקיימת בהוואי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חצי איש הברזל ב- WILDFLOWER, מפורסם במזג האוויר הלוהט שלו ומאבקם של המתחרים איתו. אך לא הפעם, מה שלהט היה קו הזינוק באגם סן אנוטניו, עליו התייצבה רשימת מתחרים מכובדת שלא הייתה מביישת את אליפות העולם שמתקיימת בהוואי

מאת:אלכס וולפסון


הצופים והמעריצים לא יכלו אפילו לחלום על קרב יותר מרתק שהתחולל בין הגברים. שדה המתחרים כלל תותחים "כבדים" כגון אנאקו ליאנוס (שני בהוואי), טרנזו בוזונה (אלוף העולם לחצי איש ברזל), אנדי פוטס (תשיעי בהוואי ואלוף אולימפי), טיובורן סינדבלה, כרייס לייטו, ביורן אנדרסון ועוד רבים וטובים. בקושי היה אפשר להרגיש בחסרונם של כריס מקורמיק, שהחליט ברגע האחרון לא להתחרות, במיוחד אחרי ששנה שעברה ניצח את התחרות בה הביס את אנאקו ליאנוס כשהוא מפגין יכולת מדהימה של ריצה בירידה. עוד איש ברזל לוהט שויתר על התחרות הזו הוא, קרייג אלכסנדר אלוף העולם הנוכחי באיש ברזל.

במקצה הנשים, הצופים היו יכולים להרגיש בחסרונה של סמנת’ה מק’גלון שניצחה את התחרות ב- WILDFLOWER שלוש שנים רצוף קודם לכן, דבר שפחות הפריע למתחרות המשתתפות השנה. בראשן עמדה ליאנדה קייב, שסיימה בשנה שעברה שנייה אחרי סמנת’ה, וזכורה טוב אחרי מקצה שחייה ורכיבה מצוינים וריצה שלא הספיקה לה ב- 5 דקות כדי לנצח. הפייבוריטית הבאה אחריה היא לא אחרת מאשר אריקה סיסמור, האישה שמחזיקה בשיא זמן השני הכי מהיר של תחרות איש ברזל משנה שעברה,מחזיקה בחיקה 3 ניצחונות בתחרויות איש ברזל וידועה כחזקה מאד בדואתלון.

מלחמת הגברים
הגברים על קו הזינוק מתחרים אחד בשני כבר הרבה שנים, ידוע לכל שאסור לבצע טעות גורלית אחת כמו לתת לאנדי פוטס לצאת מטווח הראייה בזמן השחייה. לעומת זאת, אנדי פוטס יודע דבר אחר, טרנזו בוזונה ניצח את התחרות לפני שנתיים בזמן של 3:53:43 שעות והוא האיש שהוא צריך לשבור.
השנה הטמפרטורה באגם הייתה נמוכה מתמיד, כמו תמיד השחייה התקיימה עם חליפות, ההפתעה הגדולה הראשונה כבר הכתה אחרי 22:04 דקות, שאחריהם הגיח ראשון מהמים קלייטון פאטל כשנייה לפני אנדי פוטס בזמן שהם משאירים את כל השדה כדקה מאחור. בוזונה עדיין נשאר צמוד מאחור ויצא חמישי מהמים ואיתו ביורן אנדרסון.


אנדי ’הקרנף’ פוטס


הדרמה באופניים

החילוף הוא ארוך ולזריזים לוקח כ- 3 דקות לצאת. ביציאה לאופניים קיים כביש צר שכולו בעלייה ובשיאו, אחרי כקילומטר וחצי, מתחיל שיפוע אכזרי של כ- 9 מעלות. על המסלול עלו כל הרוכבים החזקים ביותר בספורט, ביניהם כריס לייטו, ששבר את שיא מסלול האופניים שנה קודם לכן, ביורן אנדרסון, שכבר ניצח את התחרות על האופניים, טיובורן סינדבלה, שאחרי הוואי לא צריך להוכיח לאף אחד את היכולת שלו באופניים. כל אלה היוו איום רציני על שיא מסלול האופניים של לייטו (השיא של שנה שעברה עמד על 2:14:00 שעות).

אחרי כ- 10 ק"מ ברכיבה אנדי פוטס לקח את ההובלה מקלייטון שנמצא כ 10 שניות מאחוריו, בזמן שפוטס וקלייטון מקדימה ביורן אנדרסון הפעיל את המבערים ובצורה בטוחה סגר על המובילים, דבר שהביא לפער של 30 שניות מפוטס. אחרי דקות אחדות הסתבר שאנדרסון הוא לא היחיד וקרוב מאחור נמצאים אנאקו ליאנוס, בוזונה ולייטו. באופן מפתיע טיובורן סינדבלה שלא נראה כלל באופק, כנראה כתוצאה מתקלה טכנית באופניים.

50 ק"מ אחרי, לא היו יותר מדי הפתעות, ביורן אנדרסון לקח את ההובלה והצליח לפתוח פער של כדקה על הדבוקה. קלייטון כנראה עיקל את גודל המעמד ונפל לאחור. טיובורן סינדבלה התחיל לשעוט קדימה והתחיל לצמצם לעבר הדבוקה הראשונה בצעדי ענק דני.

90 ק"מ לתוך מסלול האופניים וכנראה שכריס לייטו החליט להפעיל את מנועי הסילון והצליח לצמצם למקום שני, כחצי דקה מאנדרסון. 90 ק"מ הוא הקטע המסוכן ביותר, בדיוק חצי מרוץ, מי שדחף יותר מדי עשוי לשלם בחצי השני. ביורן אנדרסון סיים ראשון את מסלול האופניים בזמן של 2:17 שעות, רחוק מהשיא של שנה שעברה עקב רוחות שהתחזקו בחצי השני של התחרות, מאחוריו היו לייטו, פוטס וליאנוס.

לא יותר מדי זמן עבר ואנדי פוטס הצליח להביא את עצמו לקדמת המרוץ. אחרי 11 ק"מ אנדי נראה טוב ודרכו רק לכיוון אחד – קו הסיום, בזמן שהוא משאיר אחריו את בוזונה וליאנוס.

מסלול הריצה התחיל בשטח שרובו על אספלט, בסופו קיים קונוס אותו מקיפים. לתדהמת כולם ה"שחיין" אנדי פוטס הגיח ראשון מאחורי הקונוס ורץ בהחלטיות לעבר קו הסיום בזמן שהוא שורף את המסלול ומשאיר את המתחרה הבא אחריו כ- 3 דקות מאחור, אנאקו ליאנוס, ובהפרש של שניות אחדות אחריו רנלדו קולוצ’י הספרדי.

התוצאות הסופיות של החמישייה הראשונה:
Andy Potts: 3:59:45
Eneko Llanos: 4:03:05
Reinaldo Colucci: 4:03:15
Jordan Rapp: 4:04:55
Joe Gambles: 4:05:10

הקרב בנשים
דונה פיטרס הציבה את שיא מסלול האופניים ב- 1992. הזמן הסופי שלה היה 4:32 שעות והיא החזיקה בו עד שסמנת’ה מק’גלון שברה אותו לפני כשנה. לעומת זאת, שיא האופניים עדיין עמד בעינו. כל העיניים היו  מופנות אל עבר אריקה סיסמור.

ביציאה מן המים אחרי 10 ק"מ ליאנדה קייב הובילה את השחייה, צמוד אליה מאחור הספרדייה, וירג’יניה ברסטגו, שצמצמה בצעדי ענק. אין יותר מדי הפתעות באופניים, המובילות הן אותן המובילות עד הק"מ ה- 50 שבו הספרדייה הצליחה לקחת את ההובלה.

ליאנדה קייב ואריקה סיסמור איימו קרוב מאחור אבל כנראה שזה פשוט היה היום של ברסטגו, שהצליחה לרדת ראשונה מהאופניים ולרוץ לקו הסיום בזמן הכי טוב שהיא קבעה עד תחרות זו במרחק של איש ברזל – 4:35.5 שעות. מאחוריה סיימה ליאנדה קייב ושלישית אריקה סיסמור.

לא יכולתי לקוות לתחרות טובה יותר שתפתח לנו את עונת התחרויות הרציניות ששיאה בקיץ, כמו שראינו אנדי פוטס בכושר מטורף וזה רק מעלה לנו שאלות כמו מה הבנאדם יחולל בהוואי השנה? אין ספק שהוא איש השעה ואני מתקשה להאמין שגם אם קרייג אלכסנדר או כריס מקורמיק היו על המסלול הם היו מצליחים לקחת את הניצחון מידיו של אנדי. אנאקו ליאנוס לא יורד מגדולתו וממשיך להראות תוצאות יפות, לעומתו טרנזו בוזונה שאכזב במעט אבל כמו שאמרתי עד עכשיו, אין לי ספק שנשמע ממנו עוד הרבה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג