אליפות לאומית בשישי או שבת?

אם אתה רוכב אופניים ושומר מסורת לאליפות ישראל במרוץ הכביש לא תוכל לזנק. בג"ץ קבע כי איגוד הסייף חייב לקיים את האליפות הלאומית ביום חול. המלצה קיום אליפיות לאומיות ביום חול יצאה ממשרד השר הממונה, על הספורט, עוד בתקופת מתן ולנאי. יש איגודי ספורט שלא שמעו על כך או פשוט לא אכפת להם ממשרד הספורט. מצד שני ייתכן כי משטרת התנועה דואגת לשדרוג משכורות דרך גביית כספים על חסימת צירים דווקא בשבת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אם אתה רוכב אופניים ושומר מסורת לאליפות ישראל במרוץ הכביש לא תוכל לזנק. בג"ץ קבע כי איגוד הסייף חייב לקיים את האליפות הלאומית ביום חול. המלצה קיום אליפיות לאומיות ביום חול יצאה ממשרד השר הממונה, על הספורט, עוד בתקופת מתן ולנאי. יש איגודי ספורט שלא שמעו על כך או פשוט לא אכפת להם ממשרד הספורט. מצד שני ייתכן כי משטרת התנועה דואגת לשדרוג משכורות דרך גביית כספים על חסימת צירים דווקא בשבת

מאת:אילן גולדמן


איגוד האופניים מסרב להעביר את אליפות ישראל במרוצי כביש מיום שבת לשישי. למרות פניות חוזרות ונשנות, להזזת מועד אליפות ישראל באופני כביש, איגוד האופניים מסרב להזיז את המרוץ אשר נקבע לשבת 25/6/2011. זאת על פי לוח המרוצים של האיגוד. הנושא עלה לאחר שמספר רוכבים, בראשותו של רון שמעון רוכב חיפאי בן 27,  הביעו תרעומת על קיום המרוץ ביום שבת.

שמעון עצמו, חולם על השתתפות באליפות ישראל כבר שנים, אך נאלץ לוותר בכל פעם. "למה אני מתאמן כל כך קשה אם אין באפשרותי להשתתף במרוץ החשוב ביותר בשנה?", שואל שמעון אשר מתאמן 15-20 שעות בשבוע למען מטרה זו בלבד. לחיזוק טענתו הוא מוסיף: "האיגוד מתעלם מקריאותינו. עובדה, שאת אליפות ישראל במרוץ נגד-השעון, האיגוד כן מקיים באמצע השבוע."

רון שמעון מתחרה בכל המרוצים אשר נערכים ביום שישי ואף מדורג במקום ה-8 בסבב האופני הרים. הוא מתחרה באופני הרים למרות שזה בכלל לא התחום שלו ורק בגלל שאלו המרוצים היחידים הנערכים בשישי. שמעון עושה זאת רק כדי שיהיו לו ק"מ של מרוצים על הרגליים. לשם כך הוא נאלץ להחזיק ציוד מלא של אופני שטח, אותו לא היה רוכש כלל לו יכול היה להתמקד באופני כביש.


רון שמעון- רוכב שטח מצטיין בעל כורחו


 
איגוד האופניים סירב לשנות את מועד המרוץ, גם לאחר שהוצגה בפני יושבת הראש החלטתו של שופט בג"צ, חנן מלצר, לגבי קיום תחרויות סייף בשבת. בפסיקה המדוברת קבע השופט מלצר כי איגוד הסייף אינו יכול להפלות ספורטאי תחרותי מחמת היותו שומר שבת. פסיקה תקדימית זו, נועדה לאותת לכל איגודי הספורט התחרותי, להפסיק את הפלייתם כנגד ספורטאים שומרי שבת.


אליפות ישראל על החלק הצפוני של כביש 6 שבוע לפני פתיחתו, ביום שישי, יוני 2009
צילום: אייל דולין



משרד המדע, התרבות והספורט בראשותו של השר מתן וילנאי, פנה כבר ביולי 2000 אל איגודי הספורט בבקשה שאלו ימנעו מקיום אליפויות בימי שבת. בשנת 2001 ראש מנהל הספורט דאז, הד"ר יהושע דקל, אף התבטא בנושא:
"אנו נפעל מול האיגודים בנושא ונמליץ שלא יקיימו משחקי אליפויות ישראל בשבתות, בכדי לתת לאוכלוסייה הדתית הזדמנות שווה."

לטענת יושבת ראש איגוד האופניים, הגברת בוני אשל, הסיבה לקיום המרוץ בשבת היא פרקטית בלבד: "שופטים ורוכבים רבים עובדים בימי שישי. לא נוכל לקיים כמות גדולה של מרוצים אם אלו לא יערכו בשבת. תוסיף לכך את עלות סגירת הכבישים באמצע השבוע מול יום שבת וזה פשוט לא יהיה מעשי לקיים מרוצים באמצע השבוע.

" עוד טוענת אשל כי: "בשנים קודמות כבר ניסו
לערוך את מרוצי האליפות ביום שישי ובסופו של דבר אף משתתף לא היה שומר שבת. אם נראה שיש מסה קריטית של רוכבים, אנו נשקול את המצב שנית". טענה נוספת, אותה העלתה אשל, לאחר פנייה נוספת מצד הרוכבים, הייתה כי המשטרה לא תשתף פעולה עם קיומו של מרוץ בשום יום אחר מלבד שבת.


אליפות ישראל במרוץ כביש,שבת, יולי 2010- כמה זה עולה לנו?
צילום: אייל דולין



טענותיה של אשל, אינן מעניינות את שמעון וחבריו אשר ממשיכים להתאמן למרוץ למרות הסיכוי הקלוש שלהם לקחת בו חלק. "אם יש צורך אני אלחם כמו אותו סייף. אגיע עד בג"צ אם לא תהיה ברירה. אחרת כל האימונים היו לחינם. חורף, גשם, קיץ, או שרב אנחנו ממשיכים להתאמן למרוץ," מסר שמעון.


אייל רהט ניצח באליפות ישראל במרוץ נגד השעון 2010…נערכה ב-25 ביוני, יום שישי
צילום: אייל דולין


אחת השאלות המתבקשות, מהתשובות של היו"ר בוני אשל, היא האם המשטרה מסרבת לשתף פעולה משום שבימי שבת התשלום לשוטרים הוא גבוה יותר מאשר בימי שישי או שמא לנגד עיניהם באמת עומדת טובת כלל ציבור נהגי ישראל. את תל אביב וירושלים יסגרו, באמצע השבוע, לטובת תחרויות מרתון ולזמן ארוך יותר. עיריית טבריה לקחה את משטרת התנועה לבג"ץ ושכנעה אותה לסגור כבישים עוד לפני שהם חצו את דלתות הכניסה לאולם בית המשפט.

ועוד שאלות מתבקשות
מהו הפרש התעריפים בין יום חול לשבת בנוגע לסגירת הכבישים?
מדוע איגוד האופניים נכנע לסחטנות המשטרתית אם כן, ולא יוצא להילחם על זכות קיומו כענף המתפתח ביותר המייצג רוכבים מכל המגזרים והדתות?
במידה ואיגוד האופניים אכן מנסה לשנות את גזירות המשטרה- מה ההבדל בין איגוד הטריאתלון או עיריית טבריה ואיגוד האתלטיקה שהצליחו לעמוד מול מדטרת התנועה?
מדוע מיקום המרוץ עוד לא נקבע?
איך זה שאת מרוץ נגד השעון כן ניתן לערוך ביום חול?
למרות ניסיונות חוזרים ונשנים בימים האחרונים לא הצלחנו להשיג את תגובת האיגוד לכתבה.

תגובת האיגוד לכתבה

מול תגובת האיגוד לכתבה

אילן גולדמן
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וממייסדי ROAD RUSH, בית הספר להקניית מיומניות רכיבת הכביש בחיפה
ובעל תואר במזרחנות.



קשורים: אופניים, מרוץ, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג