אליפות העולם באתלטיקה – שניים נלחמים שלישי מנצח

כך נכתב כאן לקראת גמר ה- 110 משוכות – "ריצה שצפויה להניב את אחד המאבקים הצמודים, המעניינים והיוקרתיים באליפות. על הבכורה נאבקים כמה אתלטים קרובים ביכולתם. האלוף האולימפי – דיירון רובלס הקובני ... האמריקאים דיוויד אוליבר (בעל תוצאת השנה בעולם), ג’ייסון ריצ’רדסון ואריס מריט. אבל עיני מיליארד סינים (ובהצצה קנאית, העיניים גם של עשרות מיליוני קוריאנים ויפנים) יתמקדו, כתמיד, בלו ז’יאנג הסיני, שאליפות העולם היא עבורו... הזדמנות לחזור למעמד האלילות לו זכה בסין מאז אולימפיאדת אתונה. הטחת החזה אל קו הסיום תהיה פראית מתמיד." פראית מתמיד?! מתברר שגם זו היתה אנדרסטייטמנט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כך נכתב כאן לקראת גמר ה- 110 משוכות – "ריצה שצפויה להניב את אחד המאבקים הצמודים, המעניינים והיוקרתיים באליפות. על הבכורה נאבקים כמה אתלטים קרובים ביכולתם. האלוף האולימפי – דיירון רובלס הקובני … האמריקאים דיוויד אוליבר (בעל תוצאת השנה בעולם), ג'ייסון ריצ'רדסון ואריס מריט. אבל עיני מיליארד סינים (ובהצצה קנאית, העיניים גם של עשרות מיליוני קוריאנים ויפנים) יתמקדו, כתמיד, בלו ז'יאנג הסיני, שאליפות העולם היא עבורו… הזדמנות לחזור למעמד האלילות לו זכה בסין מאז אולימפיאדת אתונה. הטחת החזה אל קו הסיום תהיה פראית מתמיד." פראית מתמיד?! מתברר שגם זו היתה אנדרסטייטמנט

מאת:חגי אשלגי


אליפות העולם באתלטיקה 2011


110 מטרים משוכות גברים


לקח כשעה לאבק לשקוע ולגזר הדין להגיע. תוצאתם של שלושת הראשונים שחצו את הקו (רובלס ראשון, ריצ'רדסון שני וליו ז'יאנג שלישי) לא תעמוד! רובלס נפסל לאחר קובלנה של המשלחת הסינית. וכך זה קרה – רובלס זינק מצוין והוביל עד המשוכה השמינית (מתוך 10). במשוכה השישית-שביעית אמנם השתווה אליו ג'ייסון ריצ'רדסון האמריקאי, אך ריצ'רדסון נסוג במשוכה השמינית. מימינו, השתווה לרובלס לו ז'יאנג וכבר נראה מוביל במשוכה התשיעית ובכניסה לעשירית (בחלוף 100 מתוך 110 המטרים). לפתע, עם מעבר המשוכה העשירית, ז'יאנג נראה מועד, נבלם, מפסיד את היתרון ואת המרוץ, ונסוג למקום השלישי אחרי רובלס וריצ'רדסון. רובלס ניגש מיד בסוף הריצה לז'יאנג ההמום, וחיבק אותו. רק דקות אחר כך, בהילוך החוזר של מצלמות החזית, התברר מה קרה.

רובלס וז'יאנג רצו במסלולים צמודים. הם גם היו צמודים בקו ההתקדמות שלהם בריצה. משוכות לרוב עוברים עם ידיים מושטות קדימה, ומושכים אותן לאחור עם מעבר המשוכה. כשרובלס פגע במשוכה השמינית וניסה לשמר שיווי משקל בעזרת הידיים (כפי שקורה לא אחת בריצות משוכות), הוא נגע בידו של ז'יאנג. המגע בכף יד פתוחה לא גרם לז'יאנג לעיכוב משמעותי. במעבר המשוכה הבאה (העשירית) רובלס כבר סגר את כף ידו מחשש שזו תתפוס שוב את ידו של ז'יאנג, אבל ללא הועיל. במשוכה העשירית ידיהם של השניים כמעט ננעלו, כאשר ידו של רובלס דוחפת את ז'יאנג לאחור וגוזלת ממנו ניצחון.

המשלחת הסינית הגישה קובלנה. השופטים קיבלו. רובלס נפסל, רי'צרדסון זכה בזהב, ז'יאנג עלה למקום השני ואנדרו טרנר הבריטי זכה בארד לאחר פוטו פיניש עם דיוויד אוליבר האמריקאי.

גמר 110 מטרים משוכות


כך יצא שריצ'רדסון, שהיה למעשה האצן השלישי בטיבו בריצה, זכה בסוף בזהב.
ושאלה לסיום – האם בעידן המלחמה הקרה והקומוניזם הנוקשה, היה סיכוי שסין תגיש ערעור נגד קובה, שתוצאת קבלתו תהיה זהב לארה"ב והשמעת ההמנון האמריקאי באצטדיון? מסופקני.


400 מטרים נשים


עם יריית הזינוק, אליסון פיליקס יצאה כמו מלוע של תותח במרדפה אחרי זהב אישי כפול ב-400 וב-200 מטרים. בתום הקשת הראשונה היא הובילה בבירור, והחלה למתן את צעדיה כדי לשמור משהו לסיום. כאן החלה העבודה של אמנטל מונטשו מבוצואנה. מונטשו הרגישה את פיליקס על כתפה, נתנה ישורת אחורית נהדרת והשלימה גם קשת שנייה חזקה כדי לצאת ראשונה לישורת הסיום. פיליקס, שבאופן ברור שמרה כוחות, החלה לצמצם ב- 100 מטרים האחרונים. השתיים נעלו לבדן בקרב הרחק לפני כולן, השאלה מי תתעייף ראשונה? למי יתקצרו הצעדים קודם?

לבסוף, ה- 400 מטרים לא הספיקו לפיליקס כדי להקדים את מונטשו לקו. מונשטו אלופת עולם שלוש מאיות השנייה לפני פיליקס, שמצדה יכולה להתגאות בכך שקבעה שיא אישי בריצת גמר אליפות העולם. בינתיים, מאחור, אנסטסיה קפאצ'ינסקאיה הרוסייה נתנה 50 מטרים אחרונים טובים כדי לקחת את הארד. אלופת העולם מ- 2009, סאניה ריצ'רדס האמריקאית, לא באמת הגיעה מוכנה לריצה הזאת. גם בשיאה, הכושר שלה בקושי מספיק לשלושה סבבי 400 מטרים עד הגמר, לא כל שכן בשנה שבסטנדרטים שלה, נחשבת חלשה.


גמר 400 מטרים נשים





100 מטרים נשים


כרמליטה ג'טר האמריקאית כבר טעמה פעמיים את טעם הארד בגמר אליפות העולם. הפעם היא באה עם תיאבון למתכת יקרה הרבה יותר. אחרי עונה נהדרת במסלולים, ג'טר זינקה לגמר לאחר שקבעה את התוצאה המהירה ביותר בחצאי הגמר. משמאלה, אלופת העולם והאלופה האולימפית שלי-אן פרייזר מג'מייקה (הפעם בלי גשר הברזלים בשיניים) זינקה, כהרגלה, טוב מכולם, ומשכה את ג'טר אחריה. בסביבות 60 מטרים כבר היתה ג'טר בקו אחד עם פרייזר והחלה לעקוף. מימין במסלול 8, עם סיומת מהירה, הגיעה כ-Outside Smoker ורוניקה קמפבל-בראון מג'מייקה ואחריה קלי-אן בפטיסט מטרינידד, אבל הניצחון כבר היה בכיסה של ג'טר. עכשיו, כרמליטה ג'טר טעמה זהב באליפות הזאת, ומי יודע? אולי עם האוכל יבוא התיאבון. לפניה עוד ריצת ה-200 מטרים וה- 4 כפול 100 שליחות. קמפבל-בראון שנייה, בפטיסט שלישית.


גמר 100 מטרים נשים





"בלייד ראנר" אוסקר פיסטוריוס –
סליחה ומחילה על שכתבתי שה"בלייד ראנר" אוסקר פיסטוריוס, שרץ על רגליים תותבות, יהיה קוריוז ב-400 מטרים. פיסטוריוס היה טוב בהרבה מקוריוז. הוא העפיל לחצי הגמר בתוצאה יפה של 45.39 שניות, אבל שם הוא כבר נחלש ונעצר. אם נתייחס לפיסטוריוס כפי שהוא היה רוצה – כמו רץ 400 מטרים רגיל – אז מותר לומר שהיתה לו אליפות שנגעה בגבול ציפיותיו, אבל הוא עדיין רחוק מהרמה של גמר אליפות עולם, לאחר שהגיע במקום ה- 22 מתוך 24 בחצאי הגמר, עם היחלשות משמעותית לעומת המוקדמות.


כדור ברזל נשים


ולרי אדאמס הניו-זילנדית יכולה לשנות את שמה לוולרי וילי וחזרה לאדאמס כמה שהיא רוצה. כל זה ישנה את העובדה שהגברת היא מהגדולות בהודפות כדור הברזל אי פעם. יחד עם תואר אלופת עולם בפעם השלישית ברציפות, לצד היותה אלופה אולימפית, כבשה אדאמס גם את שיא מרחק ההדיפה באליפויות העולם, עם הדיפה אחרונה מדהימה של 21.24 מטרים. 1.19 מטר לפני המתחרה הקרובה ביותר. פנומנלית!


קפיצה במוט גברים


לזארו בורגס הקובני מיתן קצת את האכזבה הלאומית מפסילתו של רובלס במשוכות, עם שני שיאים לאומיים ברצף (הגבוה שבהם 5.90 מטרים) ומדליית כסף בקפיצה במוט. הפולני ווצ'קובסקי זכה בזהב. לאווילני הצרפתי כשל במבחן הגדול ונאלץ להסתפק בארד.


ידויי פטיש גברים


קוג'י מורופושי לא נראה כמו שהיינו מדמיינים גבר יפני רגיל. היפני הענק והוותיק – האלוף האולימפי מאתונה 2004 – כבר כמעט בן 37. זה לא הפריע לו לקחת זהב אמש, ומהצד המערבי של מיצרי קוריאה, להניף לתושבי יפן את המורל הלאומי. אבל זה לא עבר בלי מתח. כריסטיאן פארס ההונגרי כמעט גנב את הזהב בידויי האחרון, כשחסרו לו 6 ס"מ בלבד.

צילום שער: Erik van Leeuwen


חגי אשלגי – שואף לתנועה.

קישורים: אתלטיקה, ריצה, עולם תחרותי, אליפות העולם באתלטיקה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג