אליפות אירופה, הלסינקי 2012: יוחאי הלוי שמיני באירופה

אחד האתלטים היציבים בישראל, אם לא היציב שבהם, סיים במקום השמיני באירופה בקפיצה משולשת בהופעה מצוינת עם שני ניסיונות אחרונים מצוינים. "הייתי חותם על המקום לפני האליפות, אבל עכשיו יש לי תחושת פספוס גדולה". מוגס טסמה סיים 17 בריצת 10,000 מטרים עם 29:22.03 דקות וג’יליאן שוורץ דורגה עשירית עם 4.10 מטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד האתלטים היציבים בישראל, אם לא היציב שבהם, סיים במקום השמיני באירופה בקפיצה משולשת בהופעה מצוינת עם שני ניסיונות אחרונים מצוינים. "הייתי חותם על המקום לפני האליפות, אבל עכשיו יש לי תחושת פספוס גדולה". מוגס טסמה סיים 17 בריצת 10,000 מטרים עם 29:22.03 דקות וג'יליאן שוורץ דורגה עשירית עם 4.10 מטרים

מאת:מערכת שוונג


בסיום התחרות הסביר יוחאי את אשר ארע: "בשתי הקפיצות הראשונות זה לא התחבר. בנוסף לגשם החזק משהו בתנועה לא הסתדר לי. לקראת הניסיון השלישי הייתי מאוד לחוץ כי היה חשוב לי להיכנס לשמינייה לשלוש קפיצות נוספות, ושמחתי מאוד שקפצתי טוב יחסית. דווקא לקראת שלוש הקפיצות האחרונות הרגשתי משוחרר בהרבה. משהו התפקשש לי בקפיצה הרביעית, אבל בשתיים האחרונות הרגשתי טוב בהרבה. המיקום היה לי פחות חשוב. יותר חשובה הייתה התוצאה. מאוד רציתי לשפר את השיא האישי שלי בתחרות הזו, אבל מזג האוויר והלחץ שיש בתחרות כזו, אותו קשה להסביר במילים, היו לי לרועץ. בדיעבד הייתי חותם על המקום השמיני לפני האליפות, אבל עכשיו, כשאני מאחוריה, יש לי תחושת פספוס גדולה".


יוחאי הלוי (צילום: יח"צ איגוד האתלטיקה)


פבריציו דונאטי הוכתר לאלוף אירופה כשכבר בניסיון הראשון קבע 17.63 מטרים (2.8). למעט התוצאה הזו שלו שהושגה ברוח לא חוקית, בשלוש קפיצותיו הבאות דונאטי עבר בכולן את גבול 17 המטרים והוכיח עליונות מוחלטת על פני יתר יריביו. שריף אל-שריף האוקראיני סיים במקום השני כשגם הוא קבע את תוצאתו כבר בניסיון הראשון [17.28 מטרים (2.2)]. אלכסיי צאפיק מבלארוס שפתח עם קפיצה חלשה של 16.18 מטרים (0.9), קבע בניסיון השני 16.97 מטרים (3.8) ברוח גבית חזקה שלא תאפשר לתוצאה להיחשב כשיא אישי חדש (שיאו עומד על 16.82 מטרים), אולם לתחרות היא הייתה טובה למדליית ארד.

במקביל לתחרות הגמר בקפיצה משולשת, התנהלה בסמוך תחרות הגמר בקפיצה במוט לנשים. ג'יליאן שוורץ פסלה בניסיון הראשון ב-4.10 מטרים, אבל עברה בשני. בגובה הבא, 4.30 מטרים, שוורץ פסלה שלוש פעמים וסיימה את התחרות במקום ה-11. "זו התחרות הקשה ביותר בה השתתפתי מבחינתי", סיכמה שוורץ והוסיפה, "מזג האוויר אמנם קשה לכולן, אבל הרוח החזקה והטמפרטורה הנמוכה לא איפשרה לי להיכנס לתחרות בכלל. מאוד פחדתי ממזג האוויר ביום המוקדמות, אבל דווקא בגמר הוא היה גרוע. אין לי תירוצים, פשוט הייתה לי תחרות לא טובה היום".


ג'וליאן שוורץ (צילום: יח"צ איגוד האתלטיקה)


אירינה פטאצ'ינקובה מצ'כיה לקחה את הזהב עם 4.60 מטרים, גובה אותו עברה בניסיון הראשון. מרטינה סטרוץ הגרמניה סיימה שנייה עם גובה זהה, אותו עברה רק בניסיון השני להישג השנה שלה, ואילו ניקוליה קיריאקופולו היווניה סיימה שלישית אחרי שעברה גם היא 4.60 מטרים, אבל בניסיונה השלישי.

מוגס טסמה היה הישראלי האחרון באליפות אירופה. מוגס, יחד עם 25 רצים נוספים התייצבו בקו הזינוק, שוב, תחת גשם שוטף. אחרי 1000 מטרים הוביל מאוצ'י האיטלקי בקצב של 2:57.14 דקות. מוגס לקח את ההובלה בקילומטר הבא, ואחרי 2000 הוביל את הריצה עם 5:50.31 דקות. לאחר מכן חבורת רצים בראשותו של פולאט קמבוי אריקאן, המתאזרח הטורקי מקנייה, לקחו את ההובלה, ואילו מוגס נותר מאחור בדבוקה השנייה. במהלך הריצה חש הישראלי מספר פעמים כאבים חזקים בגבו, עובדה שלא סייעה במיוחד. בסיום חצה מוגס את קו הגמר בזמן 29:22.03 דקות, בריצה בה תוצאת המנצח, אריקאן הטורקי, הייתה 28:22.27 דקות. מאוצ'י האיטלקי סיים שני, 46 מאיות אחרי הטורקי, ו-22 מאיות לפני יבגני ריבאקוב הרוסי שקבע את הישג השנה שלו.


מוגס טסמה (צילום: יח"צ איגוד האתלטיקה)


"היה קשה מאוד", תיאר מוגס בסיום. "הנעליים ספוגות מים וזה מאוד מקשה על הריצה. בנוסף במהלך הריצה חשתי כאבים חזקים בגב, וזה גם לא סייע במיוחד". כשנשאל לגבי הקילומטר השני בו לקח את ההובלה, אמר, "אני לא אוהב לרוץ בתוך דבוקה. הדחיפות והצפיפות מפריעים לי. ראיתי שהקצב בהתחלה טוב, אז החלטתי ללכת על זה, אבל הרוח הייתה חזקה מאוד והחלטתי ללכת מאחור, גם שם נשמרתי שלא להיכנס לדבוקה צפופה. בסך הכל הייתה ריצה קשה מאוד, אבל עשיתי את הכי טוב שיכולתי ואני מקווה שלא אכזבתי הרבה אנשים".

1.7.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג