אליפות אירופה בטריאתלון U23 | הישראלים

הכירו את חמשת הישראלים שישתתפו באליפות אירופה לצעירים בסוף השבוע בפנזה, רוסיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכירו את חמשת הישראלים שישתתפו באליפות אירופה לצעירים בסוף השבוע בפנזה, רוסיה

מאת:יאיר בן עמי



השידור החי מאליפות אירופה בטריאתלון פנזה, רוסיה


בסוף השבוע תיערך בפנזה – רוסיה, אליפות אירופה 2014 בטריאתלון לצעירים עד גיל 23 (23U) וילדים.

סוף השבוע האחרון, בו התקיימה אליפות אירופה באוסטריה ובעקבות ההישגים ושלל כרטיסים לאליפות עולם, בעיקר לאחר ההישג בתחרות הקבוצתית, יצרו רף ציפיות מאוד מסוכן.

שלושה הצעירים ושתי הצעירות שייצגו את ישראל האליפות אירופה בשבת הקרובה יהיו חייבים לזכות לתמיכה שתשכיח מהם את רף הציפיות ותביא להבנה כי שמירה על הדרך היא העיקר, הישגים הם לעידוד בדיוק כפי שהישג פחות מהצפי אסור שיהיה מדד להמשך ובטח שלא כלי שיפוט מקצועי.

כל חמשת נציגי ישראל האליפות משרתים בבה"ד 8 (מכון וינגייט) ומתאמנים בהדרכתו הישירה של אורי זילברמן, מאמן האקדמיה למצוינות ונבחרת ישראל.


נשים


זינוק בשבת, 28 ביולי בשעה 09:00 שעות ישראל.

אביטל גז

שנת לידה: 1994

למרות גילה הצעיר נחשבת אביטל גז לספורטאית טריאתלון וותיקה. היא החלה להתחרות בטריאתלון בשנת 2005, טרם מלאו לה 10 שנים ולא נראה כי היא תחליט להפסיק בקרוב.

גז היא דוגמא ומופת להתמדה ועבודה קשה. ההישגים לא הגיעו מיד ולכל אורך השנים לא היו כמובן מאליו.

את הניצחון הראשון היא רשמה בעונה השלישית שלה בטריאתלון, אחרי שצלחה את גילאי 10-11 ובעונה השנייה בגילאי 12-13 בטריאתלון עמק הירדן 2007.

מאותו הניצחון בכנרת המשיכה גז לבלוט כשכמעט בכל תחרות, גם כשהמשיכה לגילאים המבוגרים יותר ועד לנשים עילית, לעלות על דוכן המנצחות ולא פעם גם על ראשו.

בכל פעם כשנראה שגז מיצתה את הפוטנציאל היא מצליחה לגלות עוד עומק איכותי הקיים בתוכה וכך בדיוק היה באליפות ישראל האחרונה שהתקיימה באילת כשסיימה כסגנית.

השנה כבר הוכיחה יכולות השתלבות בתחרויות בינלאומיות ואם תצא טוב מהמים ותשמור על מיקום בשני השליש העליון של שדה המסיומות זו תהיה תוצאה טובה.

פני בייסרון
שנת לידה: 1992


פני בייסרון נחשבת מזה שנים להבטחה גדולה, עוד מאז סיימה שישית והייתה חלק מהקבוצה שלקחה מדליית הזהב במשחקים האולימפיים לנוער לפני כארבע שנים.

בייסרון קיבעה את מעמדה כבכירת מתחרות הטריאתלון של ישראל כבר לפני שנים ומתחרה באופן קבוע בתחרויות הסבבים בעולם ולמרות שקטגוריית הצעירות עד גיל 23 טרם רשמה הישג שירעיד את אמות הריגוש הלאומיים זה תמיד נראה מעבר לפינה.

בקבוצת הגיל של הצעירות עד גיל 23 כבר רשמה בייסרון מקום 27 באליפות אירופה ומקום 25 באליפות העולם (שניהם אשתקד) וכל מקום טוב מאלו יהיה מספק בהחלט.

מקום בין עשרים הראשונות ופער של 8% מהמנצחת יהיה הישג טוב שיעניק ניקוד.

גברים

זינוק בשבת, 28 ביולי, בשעה 11:30 שעון ישראל

אמתי יונה

שנת לידה: 1995


אמתי יונה הוא הבטחה גדולה שכבר החלה לקיים.
 
הוא מתחרה בטריאתלון מגיל הילדים וכבר בגילאי 14-15 החל לבלוט עם ניצחונות ומקומות על דוכני המנצחים.

מקומות בעשירייה הראשונה של אליפויות יבשתיות ועולמיות, ניצחון בסבב גביע אירופה ואליפות לאומית בשנתו הראשונה בעילית היו קיומן של הבטחה מוקדמת.

יונה נחשב לאחד הרצים המהירים ביותר מבין צעירי הטריאתלון העולמי ובכל תחרות הוא מסוגל לקבוע את הזמן המהיר ביותר בריצה. בישראל הוא כבר מתברג למקומות הגבוהים בתחרויות הריצה ובכלל זה המקום הרביעי באליפות הלאומית במרוץ כביש לעשרה ק"מ.

למרות כל אלו כדאי לזכור כי זו הפעם הראשונה של יונה באליפות יבשתית בקטגוריית הצעירים עד גיל 23. כל תוצאה הגיונית ובכלל זה עמוק בראש הדירוג כמו עשירייה שנייה, או  בחציון עליון משני צידיו.

שחר שגיב
שנת לידה: 1994


כל מה שנכתב על רן שגיב, אחיו הצעיר של שחר, לפני שבוע נכון גם לגביו. הבית, האבא, הדרך והכישרון באים עם הגנים ומטופלים כהלכה מגיל צעיר.

שחר שגיב הוא רץ מעולה, בגיל 19 הוא כבר ייצר ריצות לעשרה ק"מ בקצב מהיר מ- 3:30 לק"מ וזאת במסגרת תחרות הטריאתלון הראשונה שלו במרחק האולימפי בתנאים לא קלים (אליפות ישראל בטריאתלון 2013).

הריצה היא החלק החשוב בטריאתלון המודרני ומכיוון ששגיב שחיין ורוכב טוב יש הרבה תקווה לעתיד.

כפי שכתבתי על שאר המתחרים הצעירים,זה נכון
לגבי כל מתחרה צעיר וכמובן שגיב, התוצאה לא צריכה להיות המטרה באליפויות
יבשתיות ועולמיות בעונה הראשונה בקטגוריה. למרות זאת שגיב יכול לסיים עם
תוצאה מרשימה בכל מקום מחציון עליון של שדה המסיימים ועד לצמרת גבוה.

רועי זוארץ

שנת לידה: 1994


רועי זוארץ החל דרכו כטריאתלט בקבוצת הגיל 12-13, בשנת 2007.

כבן העיר אילת הכניסה כנראה שזה התבקש והוא השתלב בסצנת הטריאתלון הישראלי כספורטאי הישגי, תחרותי ובולט לאורך השנים ובגילאים הצעירים.

זוארץ הוא דוגמא לעד כמה לא נכון לשפוט ספורטאים בגילאים הצעירים. הוא לא בלטו מאוד כילד ולאחר שהיה שלישי באליפויות ישראל של גילאי 14-15 הוא סיים במקום 6 בגילאי 16-17 ושוב בגילאי 18-19 היה שלישי, אבל הוא המשיך להתפתח ובשנים האחרונות הוא מגלה שיפור מרשים העניק לו מקום בנבחרת הישראלית היוצאת אליפות היבשתית.

זוארץ רוכב טוב ושוחה ברמה המאפשרת לו לצאת במיקום של שני שליש מהמים.הריצה שלו יכולה להיות פחות טובה ובכל זאת הוא יכול לסיים בשני שליש הראשונים של המסיימים את האליפות.

26.6.2014



יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג