אליפות אירופה בטריאתלון: תחזית

מקצי העילית באליפות אירופה, שתיערך באילת בחודש הבא, מספקים הזדמנות לראות כמה מהשמות הגדולים בענף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מקצי העילית באליפות אירופה, שתיערך באילת בחודש הבא, מספקים הזדמנות לראות כמה מהשמות הגדולים בענף

מאת:הילה מימון


מאז סבב גביע העולם שנערך באילת בשנת 2007, לא ראו מימי הים האדום מספר רב כל כך של טריאתלטים מהשורה הראשונה בעולם. אם לא יהיו ביטולים של הרגע האחרון, מקצה הגברים באליפות אירופה, שתיערך באילת בחודש הבא, יציג שלושה מתוך חמשת הטריאתלטים הבכירים בעולם: חוויאר גומז מספרד (שלישי בדירוג העולמי – בתמונה משמאל), סוון רידר משוויץ (רביעי) ואלכסנדר ברוקנקוב מרוסיה (חמישי).


המסלול באילת מחייב אותך להגיע חזק – להיות מהיר זה לא מספיק. בנוסף, מזג האוויר האילתי יהיה מזמין יותר ביום חם (ולא קר באפן מפתיע כמו יום הישראמן 2012) לאלו שהעבירו את חודשי החורף האירופיים בשטחיו הקיציים והדרומיים של כדור הארץ. 

הניצחון משמעותי בעיקר לספורטאים ממדינות שנמצאות במאבק צמוד על כרטיסים אולימפיים. אם ספורטאי רוסי ינצח, ייתכן שקנדה לא תצליח לדחוק את רוסיה מהמקום השמיני בדירוג המדינות (שמאפשר לשלוח שלושה מתחרים למשחקים האולימפיים) – עובדה שמסבירה את איכותה יוצאת הדופן של הנבחרת הרוסית המתייצבת לאליפות.

בעוד הנבחרת הרוסית מסתמנת כחזקה ביותר באילת, מי שבולטת בגווניה האפרוריים היא הנבחרת האנגלית. למרות שאנגלית תהיה ככל הנראה השפה המדוברת ביותר באילת בסוף השבוע של האליפות – בזכות רשימת המשתתפים העצומה של קבוצות הגיל והפארא טריאתלון – הדובדבנים שבקצפת הטריאתלון האנגלי ידירו רגליהם מאליפות אירופה, וייתנו לפנים חדשות הזדמנות להופיע. צרפת לא חסכה במתחרים חזקים ומציגה נבחרת מאוזנת ואיכותית גם בנשים וגם בגברים. עם שמות מנוסים לצד צעירים מבטיחים, יש סיכוי יותר מסביר לראות את צבעי צרפת על ראש הפודיום.

את מי עוד ניתן לצפות לראות בחמישייה הראשונה?

נשים:
ג'סיקה הריסון (צרפת), ניקולה ספיריג (שוויץ), רייצ'ל קלמר (הולנד), אמי שריון (צרפת), יוליה יליסטריטובה (אוקראינה).

הריסון, ספיריג ויליסטרטובה הן רוכבות חזקות ויכולות להציג רגליים חזקות ורעננות, גם אם פחות קלילות מאלה של שריון וקלמר, אחרי מסלול הרכיבה התובעני. אם חולשתה היחסית של יליסטריטובה לא תותיר אותה רחוק מדי מהדבוקה המובילה, ההיסטוריה שלה באילת יכולה להקנות לה תואר אליפות ראשון בקריירה.

מהזווית הישראלית: פאני בייסרון, חלי רוזנשטיין.

סוסות שחורות: ונדולה פרינטובה (צ'כיה), הלה פרדריקסון (דנמרק), אירנה אביסובה (רוסיה)

גברים: חוויאר גומז (ספרד), דימטרי פוליאנסקי (רוסיה), ג'או סילבה (פורטוגל), סוון רידר (שוויץ), רון דרמון (ישראל).

גומז הוא הימור בטוח. פוליאנסקי, בעזרת גב חזק מצד שותפיו לנבחרת, עשוי להיות מועמד ראוי לתואר. סילבה יכול להפתיע ורידר יכול להוכיח שהניסיון קובע. מאחר שלכל כישרון מבטיח מגיעה תחרות פריצה, עבור דרמון זו יכולה להיות פריצה חלומית בזירת הבוגרים, ועם היכולות שהראה מול האוסטרלים הוותיקים והחזקים, החמישייה הראשונה באליפות אירופה בהחלט אפשרית.

מהזווית הישראלית: רן אלתרמן, עמית פיין.

סוסים שחורים: רן אלתרמן (ישראל), דניאל אונגר (גרמניה), איבן ראנה (ספרד).

4.4.2012

הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג